PDA

View Full Version : Verder upgraden



bongoboy
14 juni 2006, 13:21
Hallo medebassisten

Ik bezit nu voor de moment een 5-snarige Schack
Afwerking: mat zwart
Electronics: 1 Basstec Humbucker (model soapbar)
Controls: Dimarzio toon en volume
Nieuwe snaren (Snarling Dogs Billy Sheehan Heavy)

en daarmee bezit ik ook een stagg bassversterker van 80 watt :sssh:

Nu je ziet ook dat deze stagg niet bij de bass hoort en dat ik op zoek ben naar iets beter!

Ik heb al wat uitgeprobeerd en wat zitten testen, en ik ben uitgekomen op een (wat nog net binnen mijn prijsklasse ligt) ashdown MAG 410t-300combo.
Wat denken jullie hiervan?

Zijn er misschien mensen die iets anders weten wat ook zo een lekker warme sound heeft en toch nog wel kan scheuren?
IN dezelfde prijsklasse? (misschien ook wel een combo, want ik vermoed dat een head + cabinet, moeilijker te verplaatsen zijn)

Liefst 4x10, dat lijkt me betere klank?

Ohja ik moet ook nog wel even zeggen dat ik een leek ben met alles wat techniek inhoudt, ik speel wel graag en veel bass. Maar van hoe ik een bass moet instellen of de specifics van een versterker, daar trek ik me meestal ni van aan.

The Fourth Horsemen
14 juni 2006, 22:40
Ik heb hetzelfde als jij, maar dan head en cab apart. Dat is net makkelijker te vervoeren. Samen wegen ze minder dan de combo en twee aparte, lichtere dingen zijn toch makkelijker te vervoeren dan één groot, zwaar ding. Ook kan je zo makkelijker iets upgraden...

Ik ben bvb van plan eerst m'n cab te vervangen omdat ik met mijn huidige head makkelijk zwaardere betere cabs kan sturen. Maar als ik eerst m'n head wil vervangen moet ik die tijdelijk op halve kracht gebruiken omdat de cab het niet aankan...

Hetgeen je wilt klinkt warm maar ook punchy. 4x10 is goed voor jou, dat scheurt idd!

Succes ermee!

bongoboy
15 juni 2006, 10:33
Ah bedankt hé,
Ik had daar zelfs nog niet aan gedacht :)
Ik dacht eigenlijk dat het gemakkelijker aan combo te versleuren is dan een head met cabinet-
Maar ik ga dat nog eens checken
Dus je hebt de head die 307 watt aankan, en dan het 4x10 cabinet dat 450 watt aan kan.

Zijn er nog andere mensen met een mening

Denis Frietman
15 juni 2006, 11:16
Hoi,

Iets boven de prijs van de Ashdown vind je bijv deze Nemesis (van Eden) Nemesis NC410 (h ttp://www.eden-electronics.com/nemesis/indiv/nc410.asp) maar die zijn van zeer sterk en licht materiaal gemaakt, geen breuk sjouwen dus, en ik vond het geluid dat eruit kwam echt geweldig.

Verder vind ik Gallien Krueger hele leuke combo's en versterkers maken. bijv. deze: MB150S-III/112 (http://www.gallien-krueger.com/products_mb_co_150s.html)
Het is wel geen 4x10, maar hij is wel erg fijn (en neemt niet veel plaats in).

Misschien dat ik je hier iets mee heb kunnen helpen en succes met je zoektocht.