PDA

View Full Version : strat uit 79



waayer
14 juni 2006, 11:38
Zijn dit normale prijzen voor een strat als deze of is dit iemand die de hoofdprijs wil?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=63057

Ik dacht dat de gangbare prijzen voor zulke strats zo rond de 1000 euro lagen.

heavy-metal-thunder
14 juni 2006, 11:44
anderhalf jaar geleden kon ik zo eentje kopen voor 850... prijzen gaan toch echt wel de verkeerde kant uit.

taylor
14 juni 2006, 11:51
dat ligt natuurlijk aan de staat en of die nog 100% origineel is,een 79e in mint staat levert wel 1800+ op met originele koffer natuurlijk en onderhoudboekje etc voor de verzamelaar natuurlijk als player heb je daar denk ik niet zo veel aan.

gangbaar voor een redelijke is zo rond de 1100 euro origineel,veel 70e jaren strats is wel eens keer wat aan gedaan(refinish,potmeters,elmenten,humbuckers enz) vandaar dat je ze ook voor rond de 750 tegen komt.

waayer
14 juni 2006, 11:52
Zoiets dacht ik al, de prijzen zullen nu waarschijnlijk zo rond de 1000 euro liggen( wat eigenlijk al te veel is) maar het is wat een gek er voor geeft.

future2future
14 juni 2006, 11:59
Precies als je iemand hebt die het betaald, waarom niet? Ik zou het nooit doen, veel te duur

taylor
14 juni 2006, 12:01
al hoop ik dat prijzen sky rocket gaan heb zelf nog 3 strat uit 70,ook 79e die ik voor +-500 gulden overgekocht van iemand 15 jaar gelden ofzo :)

marc_o
14 juni 2006, 12:59
Is aan de hoge kant hoor.

Affijn, ik blijf het zeggen, soms is een oude gitaar gewoon een oude gitaar. iets wat toen kut was is nu niet beter.
De 70-er jaren Fenders stonden niet altijd even goed bekend, en toen ik een jaar of 20 geleden begon wilde niemand ze hebben, stonden overal voor 700 gulden te koop.....uiteraard is de waarde van het geld ook veranderd, maar bij 70-er jaren "zwabberneck" Fenders (dit door de 3 puntsbevestiging van de hals) zou ik zeer goed gaan testen, voordat je er een dikke prijs voor neerlegt....

Eko
14 juni 2006, 17:07
Voor een echt goede strat wordt het wel betaald. Het is echter vaak toch niet zo goed als wordt voorgesteld. Veel strats zijn van slecht hout en klinken nog minder dan een nieuwe Chinese Squier.
De waarde op zich is iets wat alleen een liefhebber bepaald. Ik ben een Squier verzamelaar en betaals soms iets meer dan een ander alleen maar omdat ik een kleur wil hebben uit de serie. Je merkt het , gekken blijven er toch wel.