PDA

View Full Version : Tuner ombouwen



BJA
14 juni 2006, 11:06
Helleuw,

Ik gebruik nu al jaren een kleine digitale tuner van Intelli (http://www.guitarpeople.se/gptools/...telli_tuner.jpg) maar nu loop ik al weken met de vraag rond of het mogelijk is om dit ding om te bouwen.

Probleem is dat er enkel een input voor gitaar is maar geen output. Dit zou ik graag wel hebben, dan kan ik het ding voor mijn pedalen hangen. (nieuw kopen is ook een optie, maar prullen is interessanter)

Nu wil ik weten of ik zelf zo'n output kan maken en inbouwen.

Alvast bedankt!

hassent
14 juni 2006, 15:45
Ik weet niet hoe technisch je bent , maar je zou iets kunnen doen met opamps.

Dus : Input -> dubbele opamp -> 1 opamp 1x laten versterken (buffer) en naar de output. Andere opamp ook 1x laten versterken en naar de Tuner.

Uiteraard wat R's en C's tbv filtering en klaar is... BJA

Vonk
14 juni 2006, 18:21
Je wilt een output bouwen aan een tuner met 1 input, en hem dan tussen je pedalen leggen als een soort tu-2? Gewoon een dpdtswitch gebruiken: de draden uit je inputjack loshalen en aansluiten op je switch, en 2 jacks gebruiken als in en output. stand 1: true bypass, stand 2: signaal naar je tuner.

forceps
14 juni 2006, 23:12
Waarom geen A-B box ertussen? Heb je tenminste niet die tuner in je signaalpad zitten.

BJA
15 juni 2006, 11:17
Waarom geen A-B box ertussen? Heb je tenminste niet die tuner in je signaalpad zitten.
En hoe ziet zoiets uit als ik vragen mag?

JER00N
15 juni 2006, 11:47
Je wilt een output bouwen aan een tuner met 1 input, en hem dan tussen je pedalen leggen als een soort tu-2? Gewoon een dpdtswitch gebruiken: de draden uit je inputjack loshalen en aansluiten op je switch, en 2 jacks gebruiken als in en output. stand 1: true bypass, stand 2: signaal naar je tuner.

Als je dan een 3PDT neemt kan je de tuner ook nog automatisch aan laten gaan (batterijdraadje aan de 3PDT) als je hem in tuner-stand zet !

Vonk
15 juni 2006, 16:30
Als je dan een 3PDT neemt kan je de tuner ook nog automatisch aan laten gaan (batterijdraadje aan de 3PDT) als je hem in tuner-stand zet !

Das helemaal mooi! Maar als je een adapter gebruikt kun je beter een lichtshow laten activeren met wat extra ledjes ;)

dano
15 juni 2006, 17:11
abboxje:

http://smallbox.zeonhost.com/projects/abbox/abbox.gif

dejohan
15 juni 2006, 18:15
Als je wil prullen doe je maar, maar ik denk dat een simpele nieuwe tuner met uitgang goedkoper is dan zelf een ABbox bouwen.

Vonk
15 juni 2006, 19:33
Dat zou kunnen kloppen, maar je vergeet iets eigenaardigs: sommige mensen houden van "prullen" ;)