PDA

View Full Version : Nieuwe Gretsches



episua
14 juni 2006, 10:15
Na een hele tijd op zoek te zijn geweest naar een Gretsch gitaar heb ik er nu twee! Het verhaal zit zo: in de eerste instantie zou ik het liefste een white falcon hebben gekocht, wit vind ik namelijk een fantastische kleur (ik weet het, het is geen kleur). Wat ik niet mooi aan de falcon vond is het feit dat alles met goud is, de slagplaat, hardware, bindingen en zelfs het trussrod plaatje. Toen zag ik een limited edition electromatic in het wit/zwart op verschillende duitse websites. Dit moest 'm worden, op slag verlieft geworden op deze gitaar. De gitaar is anders dan de meeste electromatics die je in de winkel ziet. De bigsby is een B6 ipv een B7 en heeft deze gitaar een bigsby compensated bridge en het model is mooier, heeft niet zo'n rare electromatic cutaway. Er zijn maar 100 van gemaakt die ooit door een groot amerikaans muziekbedrijf/winkel zijn besteld als limited edition. De gitaren zijn echter nooit afgenomen door deze zaak. Er zijn er 20/30 stuks in europa van gekomen.

Nu hield ik natuurlijk genoeg geld over omdat dit een electromatic is ipv een proffesional serie. Dus van het overgebleven geld heb ik nog een gretsch gekocht, een pro jet (ook een electromatic).

Ben tevreden, zijn beide fantastische instrumenten!

Hier de foto's:

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/whitetotalsite.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/whitesitefront.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/sidewhitesite.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/jetsite.jpg

MichaelSS
14 juni 2006, 10:18
tja geweldig. Meer kan ik er niet van zeggen.

Hectische Hector
14 juni 2006, 10:22
mja dan vind ik de zwarte wel mooier dan de witte. dan vind ik een white falcon met alles goud eraan wel leuker. en ik vind de vorm ook niet zo mooi, ik heb al veel mooiere gretsches gezien.
maar over smaak valt natuurlijk niet te discussieren :)
veel plezier ermee!

future2future
14 juni 2006, 10:23
Ik vind die zwarte echt mooi! wat heb je ervoor betaald?

Wouter!
14 juni 2006, 10:25
Mooie Gitaren:D

episua
14 juni 2006, 10:41
dank jullie wel.
De zwarte 399,- + een bigsby voor 80,-.
De witte 800,-

Negative K3 fan
14 juni 2006, 11:15
als de foto's het zouden doen zou ik er wel wat over willen zeggen... zet ze anders op photobucket.

Veekeren
14 juni 2006, 11:33
als de foto's het zouden doen zou ik er wel wat over willen zeggen... zet ze anders op photobucket.

Ze doen het bij mij prima hoor...

Negative K3 fan
14 juni 2006, 11:52
hmm vast met firefox??

goeroezeboe
14 juni 2006, 12:04
hmm vast met firefox??
inderdaad in firefox zie ik niets, in internetexplorer daarentegen ...










zie ik rode kruisjes


The GeoCities web site you were trying to view has temporarily exceeded its data transfer limit. Please try again later.

Wabbie
14 juni 2006, 12:18
ditto ier, in firefox is helemaal niks te zien.

episua
14 juni 2006, 12:39
raar met die foto's. Ik heb het nu via photobucket gedaan en dit werkt wel.

Dweezman
14 juni 2006, 12:49
mooi! 23456789

up-guitarman
14 juni 2006, 12:50
Kost zo'n electromatic pro jet maar 400 € ??? Lekker !!!
Kheb er eens enkele vastgepakt in een gitaarwinkel in antwerpen, speelt en klinkt echt lekker, zo'n el cheapo gretschje. Ech wel waar voor uw geld !!!

beide trouwens heel mooie gitaren, congrats !!! (hier werken de foto's wel)

Negative K3 fan
14 juni 2006, 12:51
die witte is errrg mooi!!

goeroezeboe
14 juni 2006, 13:08
ok, nu werken ze wél

en het is de moeite, 2 prachtige gitaartjes voor (blijkbaar) echt geen geld
Ik vind vooral die zwarte mooi en als ik dat prijskaartje zie, moet ik mij echt inhouden :p

Orpheo
14 juni 2006, 13:09
heel mooi die witte!! die zwarte is btw ook standaard al te koop met bigsby :P maar dan nog; heel mooie set!

episua
14 juni 2006, 14:01
dank jullie, de zwarte is inderdaad met bigsby te koop maar ik vind die bigsby niet mooi. Ik wilde meer het uiterlijk van een echte jet.

Hendrix
14 juni 2006, 14:07
Dat zijn zeker mooie gitaren!!
Tijdje geleden heb ik ook een Pro Jet besteld(zonder tremelo) en verwacht deze één dezer dagen hier.
Ben zeer benieuwd of hij netzo goed speelt als dat hij eruit ziet.

schizo910
14 juni 2006, 15:03
Die pro jet is te gek, ik zelf zou alleen wel de mastervolume die je op de duo Jet hebt missen. En deze bigsby erop is idd een verbetering. Ik heb op m'n duo jet een andere brug gezet die me ontzettend goed bevalt.

http://korgparts.com/product_pics/842c.jpg

marc_o
14 juni 2006, 15:15
Coole bakken!!

Neals
14 juni 2006, 15:17
Geheel mee eens! Het lijkt me zeer gaaf ding voor in mijn geval een 'leuk voor erbij' axe.

episua
15 juni 2006, 10:26
Dank jullie wel voor de reacties. De pro jet is trouwens wel LOOD zwaar ondanks z'n chambers. Ze klinken allebei super goed maar wel heel anders van elkaar. De witte heeft echt een geweldige single coil sound mede dankzij de dearmond pups. De pro jet heeft gretsch mini humbuckers maar klinkt bv niet zo zwaar als de gemiddelde les paul.

Koekje
15 juni 2006, 11:01
heb net ook een limited edition electromatic gekocht,
geen witte maar een oranje, lijkt heel erg op de 6120 nashville, er zitten ook geen dearmond pickups in zoals de andere electromatics, maar gretsch humbuckers ... de slagplaat gaat nog vervangen worden door een creme-kleurige, maar voor de rest vind ik ze er fantastisch uitzien, ik was al lang aan het sparen voor een echte, gezien ik de electromatics toch minder mooi afgewerkt vind, maar deze ziet er even goed uit als de duurdere, maar met een veel leuker prijskaartje, naar het schijnt ook slechts 250 van gemaakt

fotootje gevonden op t net :

http://i11.photobucket.com/albums/a156/ssystems/G5120_angle.jpg

dickie
15 juni 2006, 11:07
Mooie gitaren, klinken goed.. Hoop alleen dat je nooit nieuwe onderdelen nodig hebt! Werk in muziekwinkel en heb helaas niet zo'n geweldige ervaringen als het gaat om leveren van spare parts! Zoals je misschien weet valt het onder de Fender Group en zijn we hier in Nederland afhankelijk van Duitsland als het gaat om de distributie van het spul.
De firma heeft het klaargespeeld om mij (en de klant) een JAAR te laten wachten voor een nieuw brugonderdeel! Het onderdeel veroorzaakte een rare rammel in het geluid; gitaar is 2x bij Dick Dijkman geweest (toenmalig OFFICIELE Fender reperateur) en Dick kwam met dezelfde conclusie; brug vervangen - dus: bestellen.... en wachten...en wachten. En nu komt het: klant vindt het te lang duren dus die heb ik zijn geld terug moeten geven (€3450,-) en ik ben dus gaan claimen in Duitsland.... We moesten de gitaar maar opsturen naar hoofdkantoor Duitsland zodat zij hun visie konden geven...
Binnen 5 dagen was de gitaar weer terug met een heel leuk briefje erbij.
Om een lang verhaal(sorry) kort te maken stond er zoiets van: "Deze gitaar is een signature model van Eddy Cockrin (sorry-indien fout gespeld...) uit 196? en toendertijd rammelden de Gretchen ook; je moet dus niet zeuren als deze gitaar dat ook heeft..." Ondertekend door het opperhoofd van Fender Europa.

Misschien lang en raar verhaal, maar dit is slechts een van onze ervaringen met het Fender gebeuren van de laatste jaren.

Ben absoluut fan van de Fender items, maar service is ver te zoeken! En voor de klanten die toch Fender bij ons willen kopen: we hebben nu een weg gevonden om alles direct uit USA te laten komen - is nog sneller ook!

goeroezeboe
15 juni 2006, 11:18
"Deze gitaar is een signature model van Eddy Cockrin (sorry-indien fout gespeld...) uit 196? en toendertijd rammelden de Gretchen ook; je moet dus niet zeuren als deze gitaar dat ook heeft..."
Goed gevonden :p

dickie
15 juni 2006, 11:21
Goed gevonden :p
Het leukste is nog dat ik al eens eerder zo'n brief kreeg bij een '62er reissue Jazzmaster die 'onbespeelbaar' was...

Veekeren
15 juni 2006, 11:43
fotootje gevonden op t net :

http://i11.photobucket.com/albums/a156/ssystems/G5120_angle.jpg

Wow! Die wil ik ook...

GunMetalBlue
15 juni 2006, 13:32
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/whitetotalsite.jpg

Leuk verhaal :)

Deze foto vind ik echt super. Zeker met die Elvis ernaast, of is het 'm niet? Ik droom er iig ook van om ooit in mijn woonkamer m'n gitaren te kunnen hangen... :)

Luca P
15 juni 2006, 13:43
Gelukkig heb je een echte Bigsby erop zitten.
Over die "licensed" modellen ben ik niet zo tevreden.
Die voelen veel te iel aan.

guitartub
15 juni 2006, 17:13
Van Harte, Episua,

Ik heb zelf twee (budget) Gretschen, een Synchromatic jr uit de Historic Series, en een Pro Jet uit de Electromatic Series. Ben helemaal weg van beide gitaren. Vooral het geluid van de Pro Jet vind ik helemaal geweldig en ook vind ik deze gitaar voor allerlei stijlen bruikbaar. Kortom SUPERRRR!!!

frekie
15 juni 2006, 17:20
Vraagje, ligt die B6 Bigsby los op de body? Hoef je dus geen gaten in het bovenblad te boren om hem te monteren? Kan je dus in principe iedere archtop uitrusten met een B6 zonder hem te vernielen?

episua
15 juni 2006, 19:52
@gunmetalblue: Dat is zeker elvis die naast de witte gretsch in de huiskamer hangt. De pro jet hangt naast een enorme beatles foto!
@guitartub: de pro jet klink inderdaad geweldig, super soundje!
@frekie: Een b6 (zie de witte gretsch kan je inderdaad zonder gaten te boren in het bovenblad er op zetten. De b7 echter niet (zie de zwarte)

Swoon
29 augustus 2006, 12:56
Ik heb zelf ook zo'n witte G5124.. Exact dezelfde. :) Ben er tot hier toe heel tevreden over. Heb ze nog maar van eergisteren.

Electromatics FTW! :)