PDA

View Full Version : Mijn eerste post!



me_py
14 juni 2006, 00:40
Hallo allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik hier iets post! Het is een stukje geimproviseerde solo op keep on rockin in a free world en ben benieuwd wat jullie hier van vonden. Verwacht er niet te veel van, maar toch ben ik wel benieuwd naar jullie mening! En ik hoop dat jullie me misschien wat tips en dergelijke kunnen geven. Nou ik zou zeggen geniet er van en ik zie jullie reacties tegemoet! :-)

rocker_71
14 juni 2006, 13:51
Welkom!
Ik zal er thuis even naar luisteren. Hoe heb je het opgenomen?

NielsW
14 juni 2006, 19:21
Je hebt 1 't' teveel gebruikt in je link :)

http://www.theband-bend.nl/solo3.mp3

rocker_71
15 juni 2006, 12:28
Ik vind het wel vet klinken eigenlijk.

Alleen zit er geen kop en staart aan, het is een losse fröbel eigenlijk, maar zeker niet verkeerd. Het begint 'opeens', wel een lekkere trill en een goede bend erover.
Probeer eens een langere track te maken met een opbouw erin.

me_py
15 juni 2006, 16:46
Ik vind het wel vet klinken eigenlijk.

Alleen zit er geen kop en staart aan, het is een losse fröbel eigenlijk, maar zeker niet verkeerd. Het begint 'opeens', wel een lekkere trill en een goede bend erover.
Probeer eens een langere track te maken met een opbouw erin.


Dank je voor je reactie! is inderdaad een beetje een los stukje! Had het een keer opgenomen om de solo te oefenen voor tijdens een optreden vandaar dat het z'on kort stukje is :-)
Maar moet zeggen dat ik het wel lastig vind om een goede opbouw in een langere solo te brengen!

Het het trouwens opgenomen op de pc. Gewoon de line out van mijn versterker (marshall mg 100) gebruikt.

crazylay
15 juni 2006, 16:53
welkom!

het klinkt wel lekker en zit ookw el goed in het ritme.. kwaliteit is wel wat minder.
heb je toevallig GuitarPro ofzo gebruikt als Back"?.. klinkt wel zo.

de solo klinkt wel goed ;)

me_py
15 juni 2006, 17:21
welkom!

het klinkt wel lekker en zit ookw el goed in het ritme.. kwaliteit is wel wat minder.
heb je toevallig GuitarPro ofzo gebruikt als Back"?.. klinkt wel zo.

de solo klinkt wel goed ;)


thnx voor je reactie :-)
het inderdaad een guitar-pro bestand gebruikt als backing track. Bij gebrek aan beters maar! Heb jij nog andere dingen/tips wat betreft backing tracks?

crazylay
15 juni 2006, 17:29
er zijn wel cd's verkrijgbaar bij Magazines waar backing tracks opstaan.
je ozu zelf ook alles apart kunnen opnemen met sporen.

dus eerst de 1e track slag gitaar 2e track solo gitaar enz enz..
telkens over elkaar heen nemen zeg maar.

rocker_71
15 juni 2006, 18:52
Er zijn ook zat sites waar je ze vandaan kunt halen, bv guitarbt.com en guitars101.com.
Met de search op backing track kom hier je ook een heel eind!

me_py
15 juni 2006, 21:04
Heel erg bedankt voor die sites! Wist niet dat die bestonden :-) Klink idd veel beter dan Guitar pro!

rocker_71
17 juni 2006, 12:42
Heel erg bedankt voor die sites! Wist niet dat die bestonden :-) Klink idd veel beter dan Guitar pro!

Daar heb je gitaarnet voor :rockon:

B-Style
18 juni 2006, 09:17
klinkt zeker goed, alleen die afsluiting had beter gekund!