PDA

View Full Version : Tooltje dat patches vertaalt van Zoom G7.1ut naar G9.2tt en omgekeerd.



Scali
13 juni 2006, 22:08
Ik heb hier een ruwe eerste versie van m'n programmaatje dat patches van G7 en G9 kan vertalen: http://scali.eu.org/~bohemiq/ZoomPatchConverter.rar

Het werkt heel simpel... Je plakt een patch (die via de Patch Editor naar het clipboard is gekopieerd) in het windowtje, en je drukt OK.
Als het een G7-patch is, wordt ie geconverteerd naar G9-formaat, en omgekeerd. Daarna kun je de patch naar het clipboard kopieren en ofwel op een forum plakken of naar iemand mailen, of plakken in je Zoom Patch Editor.

Met Cancel stop je het programma.

Het programma houdt op dit moment nog geen rekening met effecten die niet op de G7 aanwezig zijn. In die gevallen zal de Patch Editor zelf een effect kiezen (altijd de eerste uit het lijstje, meen ik).
Ik ga dat allemaal nog inbouwen, en ervoor zorgen dat onbekende effecten ofwel vertaald worden naar effecten die er veel op lijken, ofwel gewoon het desbetreffende effect uitzet.
Maar er zitten een hoop effecten in, en het is nog een heel uitzoekwerk om te kijken wat er nou precies verschilt, en hoe je dat het best kunt vervangen.

Ik ga me nu eerst concentreren op de ampmodellen, en dan werk ik langzaam maar zeker het hele rijtje af.
Daarna staan er nog wat andere dingen op het programma:
- Ook de mogelijkheid om naar G2/G2.1u te converteren, zodat de gebruikers iig de patches handmatig kunnen invoeren, en in een standaard-formaat over het internet kunnen delen met andere gebruikers.
- MIDI-functionaliteit zodat je direct de patch naar de Zoom kunt sturen, en de patch-editor niet nodig is.
- Simpele functionaliteit om in het programmaatje zelf de patch te bewerken.

paulusdeBKB
14 juni 2006, 00:46
handige jongen, die Scali :)

Leuk dat je er zoveel tijd en moeite insteekt!!

hassent
14 juni 2006, 08:04
Goed initiatief! Nu ook nog een site waar patches uitgewisseld kunnen worden a-la line 6 en de zoom club kan van start...

Scali
14 juni 2006, 08:50
Die site is er al, min of meer.
Hier zijn wat threads om patches te sharen: http://www.thestompbox.net/forum/viewforum.php?f=15

Als het goed is, gaat er nog een mooi systeem komen (wordt nu ook aan gewerkt voor de andere modelers).

hassent
14 juni 2006, 14:27
Ja, die ken ik, maar da's meer een forum. Een dedicated site zou mooier zijn.

Scali
14 juni 2006, 15:07
Nou, richt maar op dan, zou ik zeggen :P
Die is er nog niet, omdat nog bijna niemand Zoom-spul gebruikt.

hassent
14 juni 2006, 15:29
Daar heb ik al over na gedacht. Op zich kan ik best een eenvoudige site in elkaar flansen. Er zijn maar 2 problemen:

1) erg weinig tijd
2) Het moet eenvoudig door users te uploaden zijn naar de site. Ik wil niet elke avond bezig zijn met updaten van de site.

Helaas ben ik niet handig genoeg in het bouwen van sites dat ik dit kan...

Scali
14 juni 2006, 15:53
Als iemand de hosting regelt en het webdesign doet, wil ik wel wat php-scriptjes oid klussen voor het technische verhaal...
Maar aangezien de Zoom-editor de patches in tekstformaat kan uitspugen, is in principe een forum genoeg om patches te delen.
Je moet dan wel het forum een beetje handig opzetten (bv subforums maken voor blues-patches, metal-patches, country-patches... artist-patches, noem maar op). En uitleggen dat iedere gebruiker een nieuwe thread opent voor zijn patch. Dan ben je op zich al klaar.
Die binaire formaten zijn eigenlijk maar overdreven moeilijk doen... moet je weer speciale attachments ondersteunen etc. En ook bij emails moet je het door het spam-filter zien te krijgen...