PDA

View Full Version : Ibanez semi-hollowbody's



ccc
13 juni 2006, 20:53
Mijn idiote (?)schoonzoon wil een Ibanez AGS-83 kopen, kan iemand mij wat argumenten geven om het hem af te praten ?

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100028064&sid=!18121995&quelle=volltext&such_inx=1169429

Luke-wannabe
13 juni 2006, 20:55
Gitaar is lelijk maar kwaliteit is goed genoeg.

hoofd
13 juni 2006, 20:58
Die gitaar is idd erg lelijk...schoonzoon is misschien een beetje slechtziend? Model en kwaliteit is verder wel goed voor 't geld, maar kolere wat is 'ie lelijk zeg! Die slagplaat ook, te lelijk voor woorden (en geloof me, ik heb veel woorden geprobeerd om de lelijkheid te beschrijven ervan...het is me niet gelukt).

ccc
13 juni 2006, 21:08
Die gitaar is idd erg lelijk...schoonzoon is misschien een beetje slechtziend? Model en kwaliteit is verder wel goed voor 't geld, maar kolere wat is 'ie lelijk zeg! Die slagplaat ook, te lelijk voor woorden (en geloof me, ik heb veel woorden geprobeerd om de lelijkheid te beschrijven ervan...het is me niet gelukt).

Iets over de hardware misschien ? Pups, stemmechanieken,enz..
Over zijn smaak durf ik niets te zeggen (mijn dochter leest mee).

hoofd
13 juni 2006, 21:13
Iets over de hardware misschien ? Pups, stemmechanieken,enz..

Das bij Ibanez meestal wel waar naar het geld, niet super dus, maar dat kan je verwachten voor die prijs. Al zou ik van een gitaar als deze wel erg snel de pups verwisselen, volgens mij zijn die net niet lekker voor welke stijl dan ook, maar das puur een idee, ik heb de gitaar nooit geprobeerd.

Nickname
13 juni 2006, 21:30
De schoonheidsprijs verdient deze inderdaad niet echt.. komt vooral door de finish vind ik.. Maar die plankjes zijn echt de underdog van de semi-hollows. Echt een goede gitaar met een goed geluid voor een normale prijs. Voor een gibson enzo betaal je toch alleen maar voor het merk en je krijgt er relatief weinig voor. Dit is echter een goed alternatief :)

rickert
13 juni 2006, 21:33
Voor een gibson enzo betaal je toch alleen maar voor het geld

ik kan even nix grappigs bedenken maar dit spreekt wel voor zich toch.

Lenweë Míriel
13 juni 2006, 21:57
zo lelijk is hij niet eens.
alleen in deze finish ziet hij er gewoon niet uit maar anders zou hij denk ik toch nog wel te pruimen zijn.
eigenlijk lijkt het een beetje op een lp maar dan met F-holes en semi akkoestisch.
alleen had hij iets meer op de echt lp mogenlijken maar opzich dus wel een grappig consept
wellicht zou gibson ook maar eens een semi akkoestische versie van de lp moeten uitbrengen

Nickname
13 juni 2006, 22:04
ik kan even nix grappigs bedenken maar dit spreekt wel voor zich toch.

Hahaha.. nu zie ik het ook.. het moest merk zijn, maar ik heb het al ge-edit :) dOm! :o

rickert
13 juni 2006, 22:30
ach kan gebeuren:D

drap
13 juni 2006, 22:36
Ik vind 'm zonder slagplaat nog niet eens zo lelijk. Niet dat ik 'm gekocht zou hebben, dat is wat anders. Misschien als ie helemaal zwart was. Wat betreft die elementen, ik heb de AS83 en vind die elementen gewoon ronduit ruk. Heel gemiddeld geluidje en dus zeker niet wat de meeste gitaristen in gedachten hebben. Ik moet wel eerlijk toegeven dat die semi hollows van Ibanez ongelooflijk goed gebouwd zijn. Zeker als je in acht neemt hoe belachelijk goedkoop dat die dingen zijn. Maar toch zit ik er sterk aan te denken om die van mij weer in te ruilen, tenzij ik toch ineens zoiets heb van ik pleur er betere elementen in. Afijn, je moet dus wel heel erg van de stock elementen houden, anders raad ik 'm niet aan, of je moet er al betere elementen inpleuren met 1000 keer meer karakter. Dan kan je denk ik beter het geld voor betere elementen bij de aanschafprijs opdoen en een betere gitaar kopen. Desnoods een Ibi in de wat hogere prijsklasse als je daar van houdt

vulvasonic
13 juni 2006, 22:43
Ik vind juist de finish wel erg cool! :cooler:

robert-gitarist
13 juni 2006, 22:54
Ik vind juist de finish wel erg cool! :cooler:

+1..
Vind het een mooi gitaartje..het heeft echt wel wat..

terrasbeest
13 juni 2006, 23:17
Mijn idiote (?)schoonzoon wil een Ibanez AGS-83 kopen, kan iemand mij wat argumenten geven om het hem af te praten ?

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100028064&sid=!18121995&quelle=volltext&such_inx=1169429


Nee......
( is trouwens niet de schuld van Ibanez dat je schoonzoon idioot is)

Noid
13 juni 2006, 23:20
Tuurlijk: je verbiedt hem in dat geval nog langer omgang met je dochter/zoon te hebben! Kom nou toch, wie is er de baas in huis, laat zien waar je voor staat. Normen en waarden en respect voor ouderen: als schoonpa zegt dat het niet goed is, dan is het niet goed, discussie gesloten, basta! Wat een snotjong zeg.

De gitaar vindt ik op de finish na overigens nog niet eens zo gek, dus wat is jouw probleem met die gitaar?

ccc
13 juni 2006, 23:35
Tuurlijk: je verbiedt hem in dat geval nog langer omgang met je dochter/zoon te hebben! Kom nou toch, wie is er de baas in huis, laat zien waar je voor staat. Normen en waarden en respect voor ouderen: als schoonpa zegt dat het niet goed is, dan is het niet goed, discussie gesloten, basta! Wat een snotjong zeg.

De gitaar vindt ik op de finish na overigens nog niet eens zo gek, dus wat is jouw probleem met die gitaar?

Ik vind dat hij dit moet kopen :
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/korina%20lente/KORINANEWPORT.jpg

Nickname
13 juni 2006, 23:56
Ik vind dat hij dit moet kopen :
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/korina%20lente/KORINANEWPORT.jpg

Die vind ik net zo mooi of lelijk als die ibanez :satisfie:

future2future
14 juni 2006, 00:01
Ik vind ibanez sowieso niet fijn dus...

Luke-wannabe
14 juni 2006, 00:17
Zo die vind ik echt veeel mooier!

terrasbeest
14 juni 2006, 00:23
Ik vind dat hij dit moet kopen :
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/korina%20lente/KORINANEWPORT.jpg

Als jij betaalt doet ie het misschien.

iwamoto
14 juni 2006, 00:51
+1..
Vind het een mooi gitaartje..het heeft echt wel wat..
+1
het is gewoon een mooi ding, ken iemand die ook een hollow body van ibanez heeft, en dat ding klinkt prachtig.


Ik vind ibanez sowieso niet fijn dus...
wat heerlijk onderbouwd, mag ik vragen waarom ibanez dan niet fijn is?

en ffe voor de TS, gewoon die ibanez laten kopen, kijk, mijn ex schoonpa wou een stagg kopen, dat was gewoon ronduit onacceptable, maar zon mooie hollow body, gewoon laten gaan!!

Tupelo
14 juni 2006, 02:59
Hmmm... de bigsby rules dan wel weer en een ES335 model lijkt me praktischer. Dus ik ben het eens met schoonpa! :)

En als ik het goed zie zitten er nog P94 soort elementen op ook. :p

ccc
14 juni 2006, 08:33
Hmmm... de bigsby rules dan wel weer en een ES335 model lijkt me praktischer. Dus ik ben het eens met schoonpa! :)

En als ik het goed zie zitten er nog P94 soort elementen op ook. :p


Op die van mij (Hamer Newport korina) zitten SD Phat cats. Vandaag gaan we eens gaan uittesten en vergelijken.

future2future
14 juni 2006, 09:38
+1
wat heerlijk onderbouwd, mag ik vragen waarom ibanez dan niet fijn is?


Ik hou niet van het hals profiel, vind ik gewoon niet zo lekker spelen van die dunne halsjes, de vorm van de body staat me niet aan, en ik vind het gewoon niet zo stoere gitaren

Dirk_Hendrik
14 juni 2006, 09:53
Op die van mij (Hamer Newport korina) zitten SD Phat cats. Vandaag gaan we eens gaan uittesten en vergelijken.

waarmee we dus appelen met peren zitten te vergelijken. Die Artcore's kosten geen drol en zijn, zeker voor die prijs, byzonder goed gebouwd. Ik snap dus niet zo goed wat je probleem is?


Ik hou niet van het hals profiel, vind ik gewoon niet zo lekker spelen van die dunne halsjes, de vorm van de body staat me niet aan, en ik vind het gewoon niet zo stoere gitaren

Je lult hier dus enorm uit je nek. Als je ooit een Astcore in je handen gehad zou hebben zou je weten dat die "dunne halsjes" hier dus niet van toepassing zijn. Met dat soort opmerkingen ga ik me afvragen of je de bodyvorm wel mooi zou hebben gevonden als er "Gibson" of "Gretch" op de headstoch zou hebben gestaan.

future2future
14 juni 2006, 10:05
Je lult hier dus enorm uit je nek. Als je ooit een Astcore in je handen gehad zou hebben zou je weten dat die "dunne halsjes" hier dus niet van toepassing zijn. Met dat soort opmerkingen ga ik me afvragen of je de bodyvorm wel mooi zou hebben gevonden als er "Gibson" of "Gretch" op de headstoch zou hebben gestaan.

Ik heb zelf een AF-200 staan, en ik weet dat daar geen dun halsje op zit, maar die vind ik ook niet lekker spelen, voelt gewoon niet goed. En i heb ook wel is een keer op een Ibanez gespeeld die me beviel, dat was een prestige volgens mij...En hoewel ik heel erg van Gibson hou, vind ik ze niet allemaal even lekker spelen. En over die body vorm had ik het niet over de hollowbody's, die vind ik gewoon erg mooi zelfs, maar over een RG...

heavy-metal-thunder
14 juni 2006, 10:07
+1

en ffe voor de TS, gewoon die ibanez laten kopen, kijk, mijn ex schoonpa wou een stagg kopen, dat was gewoon ronduit onacceptable, maar zon mooie hollow body, gewoon laten gaan!!

ja, daarvoor zou ik zijn dochter ook laten staan :-)

future2future
14 juni 2006, 10:09
ja, daarvoor zou ik zijn dochter ook laten staan :-)
Haha de vader van mijn vriendin is proffesioneel drummer, dus ik heb geen problemen met foute gitaar keuze :-)

up-guitarman
14 juni 2006, 12:56
Ik heb zelf een AF-200 staan, en ik weet dat daar geen dun halsje op zit, maar die vind ik ook niet lekker spelen, voelt gewoon niet goed. En i heb ook wel is een keer op een Ibanez gespeeld die me beviel, dat was een prestige volgens mij...En hoewel ik heel erg van Gibson hou, vind ik ze niet allemaal even lekker spelen. En over die body vorm had ik het niet over de hollowbody's, die vind ik gewoon erg mooi zelfs, maar over een RG...

Tjah, dan nog ben je aan het lullenb, want het gaat nu eenmaal niet over RG's ...

Aan topicstarter, wat doet jou het er toe dat je schoonzoon volgens jou geen mooie gitaar koopt ??? Ik vind ze ook niet mooi, maar ik wel wel dat die artcore series voor het geld zeer goeie gitaren zijn, en wat het uiterlijk betreft, tjah, als er mensen zijn die het wel een mooie gitaar vinden, is dat hun volste recht lijkt mij !!!

Niet zagen, gewoon laten kopen, mijn schoonpa zou niet met dat soort gezeik moeten afkomen hoor !!!

terrasbeest
14 juni 2006, 13:54
Ik heb zelf een AF-200 staan, en ik weet dat daar geen dun halsje op zit, maar die vind ik ook niet lekker spelen, voelt gewoon niet goed. En i heb ook wel is een keer op een Ibanez gespeeld die me beviel, dat was een prestige volgens mij...En hoewel ik heel erg van Gibson hou, vind ik ze niet allemaal even lekker spelen. En over die body vorm had ik het niet over de hollowbody's, die vind ik gewoon erg mooi zelfs, maar over een RG...

Als je die AF-200 niet moet , laat mij maar weten...

ccc
14 juni 2006, 14:30
waarmee we dus appelen met peren zitten te vergelijken. Die Artcore's kosten geen drol en zijn, zeker voor die prijs, byzonder goed gebouwd. Ik snap dus niet zo goed wat je probleem ?

Het vergelijken gebeurt met een Newport met Seth Lovers, dus niet echt appelen met peren. Het zwakke punt van die Ibanez zal waarschijnlijk in de pups zitten, eventueel kunnen die dan wel nog geswitched worden.

drap
14 juni 2006, 19:29
Die Artcore's kosten geen drol en zijn, zeker voor die prijs, byzonder goed gebouwd. Ik snap dus niet zo goed wat je probleem is?

De ronduit rukelementen. Ze zijn inderdaad ongelooflijk goed gebouwd. Vele malen beter als bijv. een Epiphone. Maar die elementen... slecht...


Je lult hier dus enorm uit je nek. Als je ooit een Astcore in je handen gehad zou hebben zou je weten dat die "dunne halsjes" hier dus niet van toepassing zijn. Met dat soort opmerkingen ga ik me afvragen of je de bodyvorm wel mooi zou hebben gevonden als er "Gibson" of "Gretch" op de headstoch zou hebben gestaan.

De hals van een Artcore is inderdaad van geen kant te vergelijken met die van de shredplankjes met een bezemstokje als hals. Die van mij vind ik zelfs wat weghebben van een Gibson SG hals. Ligt dus erg lekker in de hand. Ook de kwaliteit hout dat voor het toetsenbord is gebruikt is van behoorlijke kwaliteit. Veel gladder met betrekking tot bends en vibrato's dan vele budgetgenoten inclusief Epiphones. Gek genoeg speelt de gitaar opzich wel erg zwaar. Afgesteld en al, ik krijg dat ding niet lekkerder bespeelbaar. Wellicht had de mensuur wel wat korter gemogen op dit soort type gitaren? Ook één van de dingen waardoor ik er sterk aan zit te denken om 'm weer in te ruilen. Het is ook één van de weinige gitaren dat ik ooit in m'n bezit heb gehad dat ik met bijna geen vinger meer aanraak. Ik heb dat ooit es eerder gehad met een gitaar. Was ook een Ibanez...

LPplayer
15 juni 2006, 18:45
Sorry, maar ik heb nu Epiphone les paul en deze gitaar speelt echt wel lekker en is degelijk goed gebouwd en het geluid is om te smulllen :)
Ik ga er wel andere elementen inzetten, omdat het toch wel iets beter kan, maar voorderest is het wel goed gebouwd.


De ronduit rukelementen. Ze zijn inderdaad ongelooflijk goed gebouwd. Vele malen beter als bijv. een Epiphone. Maar die elementen... slecht...



De hals van een Artcore is inderdaad van geen kant te vergelijken met die van de shredplankjes met een bezemstokje als hals. Die van mij vind ik zelfs wat weghebben van een Gibson SG hals. Ligt dus erg lekker in de hand. Ook de kwaliteit hout dat voor het toetsenbord is gebruikt is van behoorlijke kwaliteit. Veel gladder met betrekking tot bends en vibrato's dan vele budgetgenoten inclusief Epiphones. Gek genoeg speelt de gitaar opzich wel erg zwaar. Afgesteld en al, ik krijg dat ding niet lekkerder bespeelbaar. Wellicht had de mensuur wel wat korter gemogen op dit soort type gitaren? Ook één van de dingen waardoor ik er sterk aan zit te denken om 'm weer in te ruilen. Het is ook één van de weinige gitaren dat ik ooit in m'n bezit heb gehad dat ik met bijna geen vinger meer aanraak. Ik heb dat ooit es eerder gehad met een gitaar. Was ook een Ibanez...

iwamoto
15 juni 2006, 19:45
Sorry, maar ik heb nu Epiphone les paul en deze gitaar speelt echt wel lekker en is degelijk goed gebouwd en het geluid is om te smulllen :)
Ik ga er wel andere elementen inzetten, omdat het toch wel iets beter kan, maar voorderest is het wel goed gebouwd.
had onze drap het specifiek over het les paul model? nou dan, kwekkert :p

drap
15 juni 2006, 20:15
Sorry, maar ik heb nu Epiphone les paul en deze gitaar speelt echt wel lekker en is degelijk goed gebouwd en het geluid is om te smulllen :)
Ik ga er wel andere elementen inzetten, omdat het toch wel iets beter kan, maar voorderest is het wel goed gebouwd.

Mwah, ik heb redelijk goed vergelijkingsmateriaal. Ik heb namelijk zelf ook een Epi Les Paul ;) Ik beweer ook niet dat die dingen slecht gebouwd zijn hoor, maar die Ibanez Artcores zijn echt veel beter gebouwd. Daar stond ik echt verbaast van destijds toen ik 'm gekocht heb. Dat en het feit dat ik linkshandig ben en deze gitaar dus een buitenkansje voor me was om es een mooi uitziende semi hollow te kunnen kopen en nog voor een belachelijk lage prijs ook, heeft me 'm doen kopen. Wat betreft die Epi's, je gaat echt enorm het verschil merken als je er andere elementen indoet. Dan hoor je pas dat de standaard elementen behoorlijk "budget" zijn

Treeb
15 juni 2006, 22:07
Mwah, ik heb redelijk goed vergelijkingsmateriaal. Ik heb namelijk zelf ook een Epi Les Paul ;) Ik beweer ook niet dat die dingen slecht gebouwd zijn hoor, maar die Ibanez Artcores zijn echt veel beter gebouwd. Daar stond ik echt verbaast van destijds toen ik 'm gekocht heb. Dat en het feit dat ik linkshandig ben en deze gitaar dus een buitenkansje voor me was om es een mooi uitziende semi hollow te kunnen kopen en nog voor een belachelijk lage prijs ook, heeft me 'm doen kopen. Wat betreft die Epi's, je gaat echt enorm het verschil merken als je er andere elementen indoet. Dan hoor je pas dat de standaard elementen behoorlijk "budget" zijn

Ik heb ook een epiphone en heb een artcore gehad. En je hebt gelijk, de afwerking van een artcore is veel beter. Toch vind ik de epiphone beter spelen, ik greep altijd naar de epiphone en de ibanez bleef staan, dus heb ik die weg gedaan.