PDA

View Full Version : Weber minimass



rocker_71
13 juni 2006, 17:38
Omdat ik mijn 5watt buizenbakkie toch nog te hard vind klinken na tienen 's avonds :dance: , heb ik mijn oog laten vallen op een Weber Minimass. Deze zouden wel goed zijn, tegen een redelijke prijs.

Alleen: waar kan ik zo'n ding kopen?
(ik heb géén credit card oid).

paulusdeBKB
13 juni 2006, 17:59
Weber verscheept wereldwijd, maar je zult met Paypal of een CC moeten betalen. Vraag een famililid om het voor je te bestellen, of stel je vraag eens bij werkbank. Misschien kan je met andere forumleden een leuk bestellingkje samenstellen. Iemand rekent dan het totaalbedrag af met CC, nadat hij jouw cash heeft ontvangen.

Als je hem graag wilt, dan moet het lukken, toch?

rocker_71
13 juni 2006, 18:06
Ok, tanx voor de snelle reply.

Tristan
13 juni 2006, 18:16
Hee Rocker!
Je kan ook even mailen of bellen naar Sander De Gier: www.degiergitaarbouw.nl, want hij importeert wel dingen van Weber... Volgens mij importeert Erik Van De Haar ook Weber, dus hem kan je ook even mailen of bellen: www.haarguitars.nl
Erik Van De Haar importeert ook THD en die hebben ook een hele goede power attenuator, dat is de Hot Plate, volgens velen een van de beste, maar ik weet niet of dat in jouw prijsklasse zit...

Groetjes Tristan
earthling and spaceman

cosmos
13 juni 2006, 23:12
Verdiep je inderdaad ook eens in andere merken. Ik heb zelf ook een Minimass, en eerlijk gezegd ben ik er niet mega-tevreden over. OK, ik had wel verwacht dat er iets van hoog afgeknepen zou worden, maar het verschil is zo overduidelijk dat het voor mij bijna niet bruikbaar is..

Punt
14 juni 2006, 00:49
Koop zo'n line6 toneport oid en gebruik je koptelefoon, da's niet veel duurder...
Kun je Soldano's blazen zonder dat iemand er last van heeft :)

rocker_71
14 juni 2006, 13:45
Hee Rocker!
Je kan ook even mailen of bellen naar Sander De Gier: www.degiergitaarbouw.nl, want hij importeert wel dingen van Weber... Volgens mij importeert Erik Van De Haar ook Weber, dus hem kan je ook even mailen of bellen: www.haarguitars.nl
Erik Van De Haar importeert ook THD en die hebben ook een hele goede power attenuator, dat is de Hot Plate, volgens velen een van de beste, maar ik weet niet of dat in jouw prijsklasse zit...

Groetjes Tristan
earthling and spaceman

Hee Earthling, lang niet meer gesproken! Alles goed? :cheerup:
iig bedankt voor je tips (de naderen ook btw!) :dance: :dance:

rocker_71
14 juni 2006, 13:47
Koop zo'n line6 toneport oid en gebruik je koptelefoon, da's niet veel duurder...
Kun je Soldano's blazen zonder dat iemand er last van heeft :)

Ik heb een POD 2.0, maar soms verlang ik naar een echte amp. :blast: :blast:

Punt
14 juni 2006, 18:55
Ik heb een POD 2.0, maar soms verlang ik naar een echte amp. :blast: :blast:

Ja, met 5 watt en een powersoak! Dat schiet lekker op!

Mitch
14 juni 2006, 19:29
Buren zullen ook met 5W nog steeds niet blij zijn vermoed ik zo ;)

Les Paul
14 juni 2006, 20:51
Buren zullen ook met 5W nog steeds niet blij zijn vermoed ik zo ;)

In mijn nieuwe studio kan ik mijn Orange AD-5 behoorlijk opendraaien zonder dat ik last krijg met de buren. Maar ik vind het zelf wel erg hard (maar wel heeeel lekker :))

Ontopic: Ik heb ook een minimass en ben er juist erg tevreden over. Ik gebruik hem regelmatig op een Blues Jr en mijn Marshall Studio 15. Eigenlijk ben ik van plan er nog 1 of 2 aan te schaffen.

rocker_71
15 juni 2006, 10:36
Ontopic: Ik heb ook een minimass en ben er juist erg tevreden over. Ik gebruik hem regelmatig op een Blues Jr en mijn Marshall Studio 15. Eigenlijk ben ik van plan er nog 1 of 2 aan te schaffen.

Blij dat ie je bevalt. Ik kan hem nl niet eerst uitproberen, dus moet het doen met informatie van derden.
Bij De Gier kan ik hem wel bestellen, dus dat gaat wel goed komen (Tristan bedankt!).

Klein vraagje nog:
Je hebt de Minimass trouwens van 25 Watt en 50 Watt.
Ik heb nu een versterker van 5 Watt (Epi valve special), dus dan is de 25 ruim voldoende.
Echter, wil ik nog naar zwaardere versterkers (bv Blues jr), dan is de 50 Watt beter.
Maar is die 50 Watt attentuator niet te veel voor de 5 Watt Epiphone?
Zo niet, dan kan ik wrs beter gaan voor de 50 Watt (100 dollar dan) Minimass, dan kan ik hem ook voor een zwaardere amp gebruiken.

Tristan
16 juni 2006, 20:45
Graag gedaan hoor! Alles is okee hier...
Ik dacht al wel dat Sander De Gier die dingen importeerde, helaas heeft hij er dus geen staan, zodat je het kan proberen?
Kan je qua volume niets regelen op die minimass? (als dat wel zo is zou ik zowiezo voor de 50 watts versie gaan)...

rocker_71
17 juni 2006, 12:40
Dank voor de info.
Ik heb inmiddels contact gehad net Weber:

> >One question still: Can I use the 50 Watt minimass with my 5 Watt Epiphone amp?

Yes, no problem at all. Many of our customers buy the higher power models and then use in with all of their amps.

Dus dat is duidelijk.