PDA

View Full Version : spider/Vampire



njits
13 juni 2006, 17:07
hallo, ik ben op zoek naar een geschikte amp voor mij
ik speel vooral (punk)rock/metal
het is niet de bedoeling om er mee op te treden.
ik speel nog maar 1.5jaar gitaar, dus ben nog niet echt expert ;) momenteel speel ik op een fender 15W versterker met een Zoom gfx1, waarvan ik relatief tevreden ben.
ik wil graag een versterker met ingebouwde tuner, en waarvoor ik geen apparte effecten voor nodig heb.
ik had gedacht aan
line6 spider 2, behringer V-ampire, of behringer GMX
de cleane sound maakt niet zo heel veel uit, net zoals de meeste effecten, ik wil een goede distortion geluid, dat goed geschikt is voor bvb metallica liedjes mee te spelen.
na het beluisteren van de samples op beide websites, ging mn voorkeur meer naar behringer, bij de Vampire kan je blijkbaar settings via internet downloaden, wat me wel leuk leek, volgens mij kan je dat met de spider ook

iemand die al zowel de spider als vampire getest heeft?
suggesties? of andere voorstellen?
budget rond de 300eur

njits
13 juni 2006, 18:19
of neem ik beter een
Peavy Transtube Series Studio Pro112 65 W
of Hughes & Kettner Edition Blue 60 R
kan je een metallica-like sound halen uit deze 2, zonder pedaaltjes?

kvind het echt een moeilijke keuze,
tmoet niet echt 100W ofzo zijn, kwil enkel een 'redelijke' sound.

thieske
13 juni 2006, 18:28
waarom wil je percee zonder pedaaltjes werken?

Emocide
13 juni 2006, 18:34
V-amp nemen :D!!
lijkt me super versterker voor wat jij ermee wilt en 20x veelzijdiger dan de spider

njits
13 juni 2006, 18:39
V-amp nemen :D!!
lijkt me super versterker voor wat jij ermee wilt en 20x veelzijdiger dan de spider
maar ik lees bijna enkel negatieve commentaar over beghringer.
V-amp, das dus de GMX?

waarom liever geen pedaaltjes, omdat ik die dan nog moet aanschaffen, en dan nog eens moet kiezen welke, en dat je dan meer kabels liggen hebt (amp-pedaal-gitraar + nog eens voeding voor je pedaal)
de boss metalzone lijkt me wel wat..

Emocide
13 juni 2006, 18:41
ik heb zelf de v-amp en ik vond al het commentaar echt gebasseerd op niks!
de prijs kwaliteit verhouding van behringer is super! en je hebt er 32 verschillende amps op zitten dus jou geluid zit er zeker bij ! en bovendien kan je nog allerlei sounds van hun site downen

njits
13 juni 2006, 18:44
ik heb zelf de v-amp en ik vond al het commentaar echt gebasseerd op niks!
de prijs kwaliteit verhouding van behringer is super! en je hebt er 32 verschillende amps op zitten dus jou geluid zit er zeker bij ! en bovendien kan je nog allerlei sounds van hun site downen

en wat heb je juist?
de v-ampire?
de v-Tone gmx
of de losse V-amp op een andere versterker?

Emocide
13 juni 2006, 18:47
haha oh bedoelde je dat!
ik heb de behringer vampire lx 212 :)
*dus de vaste combo*

njits
13 juni 2006, 18:58
als hij zo goed klinkt als de samples op internet, lijkt hij idd goed voor mij.
kvind het wel raar dat hij duurder geworden is bij music store, in vorige catalogus (winter) stond hij voor 240eur ofzo, en nu 309eur. zou de prijs terug zakken op het einde van dit jaar?

van de spider vondik enkel 1 van de metalstand, en 1 van de insane stand echt goed.

Wimvdb
13 juni 2006, 19:56
haha , serieus neem geen behringer versterker ! de effecten vallen goed te pruimen maar de versterkers zijn nooit top wegens ( blijkbaar ) raar hout en goedkope speakers.

Ik zou kijken voor een tweedehands flextone of mischien een marshall valvestate

njits
13 juni 2006, 20:02
haha , serieus neem geen behringer versterker ! de effecten vallen goed te pruimen maar de versterkers zijn nooit top wegens ( blijkbaar ) raar hout en goedkope speakers.

Ik zou kijken voor een tweedehands flextone of mischien een marshall valvestate

dit bedoel ik nu net met: "kvind het echt een moeilijke keuze"
want iedereen spreekt mekaar tegen...

kdenk dat ik toch voor een Hughes & Kettner of peavey ga kijken, en als ik daar niet tevreden over ben, kan ik nog altijd de behringer V-amp of line 6 pod? aanschaffen.
welke van beide versterkers heeft het meeste ballen?? de H&K of peavey, (vooral op higain gebied)

vester86
13 juni 2006, 20:08
ik heb jarenlang (vooral in de oefenruimte) op zo'n peavey transtube gespeeld, vond het altijd een erg fijne versterker waar ook een best lomp geluid in zat :)

Emocide
13 juni 2006, 20:15
dan zou ik ongetwijveld de peavey bandit nemen
GOD(*&^(*&))_* wat een geluid uit zo'n klein pokke versterkertje :D

eng elfjuh
13 juni 2006, 23:03
Ik wil ook even een ei leggen......
Spiders en de modders van Behringer zijn leuk en grappig (heb zelf een GMX1200H top gehad van Behringer.....) leuke geluiden, véél mogelijkheden
maar:
bij beide amps heb je een grote tekortkoming
die dingen barsten van de fx en andere zooi, maar alles is zonder een fatsoenlijke controller niet oproepbaar!
wat je weer op kosten jaagt (al is die chinees/duitse meuk niet deur),
en je toch weer aan t programeren zet (midi for dummies) wat vaak al niet de bedoeling is ("laat ik ff een amp nemen met alles dr op en dr aan, makkelijk!")
die van mij is allang weg, ik klooi weer lekker aan met twee kanalen en wat pedalen-crap, want het ontneemt je ook je flexabiliteit als je alles on-board hebt.niet even makkelijk op iemand anders amp inpluggen, alles zit immers in je eigen amp, ik neem mn pedalboard gewoon mee
iets om over na te denken dus.
De oude peavey's zijn tank's, onverwoestbaar en oorverdovend.
H&K is gewoon goed spul.

Laat de soundclips voor wat ze zijn, en neem je plank mee naar een paar winkels
Leef je uit!

thieske
14 juni 2006, 00:21
mooi gesproken..

Punt
14 juni 2006, 00:51
Line6 Toneport?