PDA

View Full Version : acces vs. jmp vs e530



Winka
13 juni 2006, 15:19
Ik heb m'n mesa 50:50 verkocht en ga over 1,5 week een 2:90 halen voor een zwaardere sound. Ik speel vooral rock / metal / hardcore maar wil ook mooi clean geluid! Ben geen fan van hi-gain geluid ... als 't maar lekker warm klinkt en niet te schel!


Wat lijkt jullie de beste combinatie met m'n 2:90?

vester86
13 juni 2006, 20:17
high-gain: dan denk ik geen E530, eerder JMP, maar dan zit je natuurlijk wel vrij heftig aan marshall geluid vast....

Winka
13 juni 2006, 20:37
ik ben GEEN hi-gain fan! maar heeft er niemand iets te melden over de h&k access?

Les Paul
13 juni 2006, 20:48
Al ben ik normaal een enorme Marshall fan, de JMP1 vind ik niet echt super. De E530 is wel een erg goeie preamp. Het clean is erg mooi (daar had ik hem voor) en ook de crunch is super. Daarnaast heeft hij ook veel gain, maar dat hoef je natuurlijk niet te gebruiken (deed ik ook niet).
De Access ken ik niet.

qwertyuiop
13 juni 2006, 22:16
heb de access gehad; na een paar maanden weer weg gedaan. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik een boogie-liefhebber ben dan wat anders. De access klinkt en functioneert prima. Wat voor geluid? tja...een echt buizengeluid maar zonder specifiek karakter. niet heel geschikt voor heavy (iets te weinig gain vond ik) maar verder veel mogelijkheden en een goed geluid.

heb je hier wat aan?

Winka
13 juni 2006, 23:58
haha ehh eigenlijk niet :] te weinig gain is niet erg.. dan boost ik 'm wel met een tubescreamer of iets dergelijks! ik moet 'm eigenlijk gewoon testen natuurlijk ... ik ben een beetje op zoek naar een zware maar vooral warme sound!

paulusdeBKB
14 juni 2006, 00:53
Die Acces schijnt wel een goed ding te zijn hoor! Heb hem zelf nooit gehad, maar bij vergelijkingen met een Triaxis houdt hij zich prima staande. Moet het per se een MIDI buizenpre-amp zijn? Dan kan je ook nog naar kijken naar de Rocktron Piranha. Die is echt ondergewaardeerd.

Als MIDI niet zo belangrijk is dan kun je ook een best-of breed rackje samenstellen, bijvoorbeeld met een Marshall 9000, Mesa Studio en die Reussenzehn fender-preamp. Dan ben je mooi de man, vooral als je het ook nog aan het schakelen krijgt...

swift05
14 juni 2006, 12:09
Tech 21 SANSAMP.

Van horen zeggen: een héél goei apparaat met supergoeie sound! Is wel minder goed in combinatie met buizen-poweramp... Maar nogmaals: van horen zeggen, zelf nooit getest...

Balthazar
14 juni 2006, 12:41
zit zelf in een metalcore band en ben ook fan van het cleane geluid. heb een jmp-1 met een mesa 50/50 en gebruik een tubescreamer over het cleane kanaal ( met randje ) en je hebt een heeel grof geluid, warm, dik, agressief, en clean.

qwertyuiop
14 juni 2006, 16:58
de access heeft het bij mij afgelegd tegenover de triaxis. Maar ja; dat is persoonlijk want mijn smaak is gewoon mesa...
de psa-1 heb ik ook gehad, en die legt het bij mij helemaal af....

ik vond de access niet warm qua geluid, de triaxis trouwens ook niet....maar ja dat blijven allemaal persoonlijke meningen. dus; testen inderdaad en het mooist is als je ze kunt vergelijken. maar waar vind je die drie op 1 plek?

haha...en daar heb je weer niks aan natuurlijk....handige sodemieter ben ik toch eigenlijk he?

Solidkick
14 juni 2006, 17:38
Tech 21 SANSAMP.
Van horen zeggen: een héél goei apparaat met supergoeie sound! Is wel minder goed in combinatie met buizen-poweramp... Maar nogmaals: van horen zeggen, zelf nooit getest...

Yep, fijn ding.
Komt het best tot z'n recht met een eindtrap die minimaal kleurt en een set PA speakers.
Met een standaard speakercab moet je wat tweaken met de eq voor het beste resultaat.
Meestal jaag ik de PSA-1 echter door een ADA Ampulator of Microcab naar de tafel.

Ook prima: ADA MP-1. De 3TM versie herbergt zowel zeer fraaie cleans als hemeltergende gain.

Kaboemba
15 juni 2006, 12:36
Heb zelf de access gehad en zou hem zo weer kopen, hij is idd niet echt over de top maar high gain zit er wel in en misschien met wat andere buizen nog wel beter.
Denk ook is aan een carvin quad (b.v. de mijne die te koop staat), heb er nu andere buizen in en dat maakt echt flink verschil.