PDA

View Full Version : Tokai Japan----zware problemen met kwaliteit?



Sander13
13 juni 2006, 14:55
Hey allemaal, nieuw hier enzo. Ik wil een Tokai kopen maar na veel internetten dit gevonden en ik wilde weten wat jullie ervan denken?

Het schijnt dat Ishibashi, 1 van de beste en grootste dealers, niet meer Tokai's wil verkopen omdat ze niet te spreken zijn over de kwaliteit van de laatste tijd. Ze stuurden meerdere Tokai's terug en moesten sommige klanten laten wachten totdat ze er 1 ontvingen van Tokai die ok was. Ishibashi heeft Tokai meerdere malen op de vingers getikt en gevraagd om beter op te letten met quality control, maar Tokai bleef de slecht afgewerkte MIJ gitaren sturen, met dit nu dus als resultaat. Tokai gedumpt.

Zie onder, een voorbeeld email dat ze nu naar klanten sturen die vragen naar een Tokai:


Firstly, please note our situation. We do not have any Tokai guitar in
stock. We handle it only in case a customer place an order.
Secondly, a craftsmanship of Tokai is not superb. We have often seen a
dent or a scratch or a defective finish work on their guitar although it
just comes from the manufacturer. We do not accept returning for those
reasons.

The craftsmanship of Tokai used to be good. The current products are not.
We have repeatedly advised Tokai to improve the quality but there has
been no improvement.
Tokai does not make their guitars in a large quantity. Also, we obtain
a Tokai item through a supplier. We cannot choose a good one from a few
units. To sell a Tokai item bothers us.
Those are reasons why we do not sell a Tokai item at our stores.

Dit komt dus net 3 weken nadat een Nederlander op de Tokai forum een MIJ Tokai had ontvangen met van alles en nog wat eraan mankeert. Ik heb met hem via PM er in het kort over gepraat omdat ik juist een Tokai LS85 wilde kopen via Ishibashi. Je kan erover lezen met foto's op pagina 2, hier:

http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=5954

Iemand ervaringen met Tokais van de laatste 4-5 maanden? Ishibashi zegt dat ze wel wat exemplaren hebben opgestuurd die ok waren, maar die waren geselecteerd uit de vele die ze terug hadden gestuurd :???:

fred dons
13 juni 2006, 15:49
ik heb geen problemen met die van mij, het kan natuurlijk best dat er wat slechte tokais rondzwerven maar ik (en velen met mij) hebben tot nu toe blijkbaar geluk gehad met de MIJ Tokai's die we gekocht hebben.

Het vervelende is wel dat er geen nederlandse dealers zijn en dat je niet de kans hebt die dingen uit te proberen, hierdoor loop je het risico een minder exemplaar via het internet tegen het lijf te lopen

guiman
13 juni 2006, 16:47
En het ergste is dat ze de Breezy Sound, de rosewood tele, kennelijk ook niet meer in hun portefeuille hebben. Wat een shitzooi

mark verhoef
13 juni 2006, 22:14
ik heb er een uit oktober 2005 .

alles perfect inorde SUPER KWALITEIT echt waar!!.

deze is dus voor de dip periode gemaakt neem ik aan.

mark verhoef
13 juni 2006, 22:18
ik schrik van dat slechte exemplaar op het tokai forum.

wat heeft die gozer ONGELOOFELIJK VEEL pech gehad.

Aan die vanmij is echt niks te bekennen , speelt geweldig en klinkt fantastisch.

heb hem vergeleken met GIB bij feedback. wie vertelt mij de verschillen?? De afwerking is top ook de bespeelbaarheid van de hals is fantastisch.

al zit ik wel te denken aan andere pickups >> een paar pro dingen ( Seymour Duncans ofzo)

Tupelo
14 juni 2006, 03:21
Tja, klinkt als de rotte appel. kan er weinig van zeggen behalve, 't gebeurt soms.. kennelijk..

Zijn op dit forum ook mensen die reuze enthousiast zijn over hun Burny LP.
Die ik kreeg ('95 ofzo..) was ook volmaakt, behalve dat de brug een halve centimeter verkeerd geplaatst & dus gefreesd was. :confused:

Tokaic
15 juni 2006, 20:04
Hoi Sander, ja dat is mijn Tokai dus. Ik ben inmiddels gebanned op Tokai forum omdat volgens de admin daar hij overspoeld werd met emails dat hij mij moest bannen en alle topics over de kwaliteitsproblemen moest sluiten, want het was slecht voor de image and biz.

Een paar dealers zitten ook op dat forum trouwens die alles probeerden te saboteren, inclusief de dealer waar ik hem van heb gekocht (!). Hij moet daar een lid zijn want zodra ik erover had gepost emailde hij mij of ik dat topic wilde verwijderen, zonder dat ik hem had gezegd dat ik daar had gepost. Ook de Tokai importeur zat erbij, dus dit is allemaal erger dan je denkt.

Ik heb de defecte Tokai nog steeds want de dealer doet alsof ze niet bestaan en de importeur die ook heeft gelogen heeft me vandaag gemailt dat ik nog 2 weken moet wachten. Hij had me een vervanging aangeboden nadat ik het op de Tokai forum had geplaatst. En die vervanging zou begin deze week verstuurd worden, maar het is dus 2 weken uitgesteld zonder toereikende uitleg.

Trouwens, het klopt, Ishibashi wil geen Tokai's meer verkopen vanwege dit soort gevallen dus.

Ik ben het beu, het is nu al een maand aan de gang en ik ga het direct naar Tokai Japan sturen met alle emails, posts etc van mij, de dealer en importeur (die beiden meerdere malen hebben gelogen zwart op wit). Kijken wat zij zeggen. Ze reageren niet op emails of fax dus moet het maar per post.

Weet iemand hoeveel me dat gaat kosten en wat het adres precies is?

Debaser
15 juni 2006, 20:59
hey echt jammer dat het zo gelopen is ..

ik heb deze site gevonden
http://www2.wbs.ne.jp/~tokai/

daar staat een adres op van de Tokai Guitar Company.

je zou ze ook een een mail kunnen sturen met de vraag wie de imprteur is deze buurt is .. omdat je ze wil verkopen in je winkel, weten zij veel.

kijken of ze dan wel reageren.
succes

Robbert
15 juni 2006, 21:13
Mooi he, die moderne maffia :sssh:

mark verhoef
15 juni 2006, 21:44
@ tokaic

heel erg voor je allemaal MAAR ik heb een tokai ls85 en dat is een geweldigg ding!! komt zeer goed mee met elke gibson.

dus je hebt gewoon pech. dat je een rotte appel hebt.

wel zeer triest van importeur / verkoper.

had er dan een via gottfried schmid gekocht. hij heeft aleen maar goeie exemplaren. net zo als die van mij.

niet via zo'n onbetrouwbare britse webshop. je betaalt er de hoofdprijs en de service is ruk. zoas je maar ziet.

vester86
15 juni 2006, 21:52
ik heb even gekeken maar ik vind het een beetje zeiken om weinig. er is inderdaad wel e.e.a. op aan te merken, maar dat zijn kleine dingen en als zelfs een doodgewone stagg of squier goed te bespelen is dan gaat er bij mij niet in dat een tokai van 700+ onbespeelbaar is...

Tokaic
15 juni 2006, 22:09
ik heb even gekeken maar ik vind het een beetje zeiken om weinig. er is inderdaad wel e.e.a. op aan te merken, maar dat zijn kleine dingen en als zelfs een doodgewone stagg of squier goed te bespelen is dan gaat er bij mij niet in dat een tokai van 700+ onbespeelbaar is...

Heb je wel goed gekeken naar de foto's? Als dat kleine dingen voor jou zijn wil ik niet weten wat grote problemen voor jouw zijn.

En heb je mij horen zeggen dat het onbespeelbaar was? Ik heb gezegd dat op middelmatige action de frets ratelen als de tierelier, stoppen met trillen en 1 snaar niet in tune blijft langer dan wat slagen.

Ik hoop dat jij zo'n gitaar krijgt de volgende keer en dan wil ik je horen zeggen of ik aan het zeiken ben.......

Tokaic
15 juni 2006, 22:11
hey echt jammer dat het zo gelopen is ..

ik heb deze site gevonden
http://www2.wbs.ne.jp/~tokai/

daar staat een adres op van de Tokai Guitar Company.

je zou ze ook een een mail kunnen sturen met de vraag wie de imprteur is deze buurt is .. omdat je ze wil verkopen in je winkel, weten zij veel.

kijken of ze dan wel reageren.
succes


Hey cool, die had ik al maar ik wilde het zeker weten.

Ik heb al verschillende soorten emails gestuurd daar, maar nooit hebben ze gereageerd, customer service is gewoon dood bij Tokai.

Tokaic
15 juni 2006, 22:16
had er dan een via gottfried schmid gekocht. hij heeft aleen maar goeie exemplaren. net zo als die van mij.


Grappig dat je die eikel noemt want hij is dus 1 van die dealers op Tokai forum die dus een petitie was gestart om mij te bannen en alle topics te sluiten over de kwaliteit van Tokai's. Volgens de admin was hij degene die hem de meeste PMs had gestuurd.

Robbert
15 juni 2006, 22:27
ik heb even gekeken maar ik vind het een beetje zeiken om weinig. er is inderdaad wel e.e.a. op aan te merken, maar dat zijn kleine dingen en als zelfs een doodgewone stagg of squier goed te bespelen is dan gaat er bij mij niet in dat een tokai van 700+ onbespeelbaar is...

Een Tokai mag voor 700+ een STUK beter, herstel een HEEL STUK beter eruit zien dan het geval was.

Nu valt er wel wat te zeggen over de toon van commentaar op Tokai, dat een bekende leverancier stopt zegt al genoeg. Dit zijn gewoon pure maffia praktijken, doofpotaffaires, reden genoeg om daar geen zaken mee te doen.

Dweezman
15 juni 2006, 22:37
ik was hier ook niet accoord mee gegaan, ziet er niet goed uit...

Orpheo
15 juni 2006, 22:45
En heb je mij horen zeggen dat het onbespeelbaar was? Ik heb gezegd dat op middelmatige action de frets ratelen als de tierelier, stoppen met trillen en 1 snaar niet in tune blijft langer dan wat slagen.

dat is imo inderdaad onbespeelbaar zoals je dat zegt. maar kerel, zit niet te zanikken. fretjob, even herfretten, klaar. wellicht is het zelfs even afstellen en klaar. dat van die binding, kom op, tis mensenwerk, t kan echt niet altijd 100% supernetjes en strak gaan; ik heb genoeg gibbies gezien met hetzelfde euvel!

dat bij de inleg idem! ze moeten het vaak met de hand frezen, en dan kan er wel eens wat fout gaan, alweer; gibsons hebben dit ook!

de cosmetische dingen, daar klaag je over, en dat vind ik mierenneukerij. heb ik ook wel eens gehad met een internetgitaar. JAMMER dan. had je maar edwards moeten nemen denk ik haast.

dat ie 'onbespeelbaar' is, daar is ook wat aan te doen. vester heeft gewoon gelijk. jij probeert je eigen gelijk met man en macht te halen.

bat
15 juni 2006, 23:18
dat is imo inderdaad onbespeelbaar zoals je dat zegt. maar kerel, zit niet te zanikken. fretjob, even herfretten, klaar. wellicht is het zelfs even afstellen en klaar. dat van die binding, kom op, tis mensenwerk, t kan echt niet altijd 100% supernetjes en strak gaan; ik heb genoeg gibbies gezien met hetzelfde euvel!

dat bij de inleg idem! ze moeten het vaak met de hand frezen, en dan kan er wel eens wat fout gaan, alweer; gibsons hebben dit ook!

de cosmetische dingen, daar klaag je over, en dat vind ik mierenneukerij. heb ik ook wel eens gehad met een internetgitaar. JAMMER dan. had je maar edwards moeten nemen denk ik haast.

dat ie 'onbespeelbaar' is, daar is ook wat aan te doen. vester heeft gewoon gelijk. jij probeert je eigen gelijk met man en macht te halen.
Ben het helemaal met je eens dat de koper wel érg hoog van de toren blaast, maar dit soort dingen gewoon maar accepteren omdat het een internetgitaar betreft is wel het andere uiterste.

Een gitaar hoort in principe gewoon goed te zijn. Dat er een afstelbeurt nodig is,ach, en een kleine onvolkomenheid (of een paar) is ook nog tot daaraantoe, maar dit exemplaar is gewoon niet goed en had eigenlijk de fabriek niet mogen verlaten, laat staan door de dealer verkocht mogen worden. Punt.

Dat topic kreeg heel snel een grimmige sfeer. Deels veroorzaakt door een stellige houding van de koper, maar ook door de vijandige 'help hij valt Tokai aan' houding van een paar andere posters in dat topic.

Robbert
16 juni 2006, 00:30
Ik kan er niet bij dat er mensen hier het probleem wegwuiven.

Fender schijnt voor 700 Euro, Dollar, een prima lijn neer te kunnen zetten. Wanneer het dan gaat om Tokai mag de afwerking minder zijn. Terwijl het merk daar juist zo bekend mee is geworden.


En voor de tweede keer, misschien duidelijker nu. Een firma als Ishibashi laat Tokai niet zomaar vallen na één minderwaardig exemplaar.

fred dons
16 juni 2006, 07:34
Ik geloof best dat Ishibashi een probleem heeft met Tokai, aan de andere kant verkopen ze nog steeds gibsons dus helemaal consequent zijn ze niet
als dit puur om de kwaliteit te doen is (ik heb wel eerdere bedrijven een merk zien afkraken omdat ze problemen hadden die op een geheel ander vlak lagen).

de problemen die de poster heeft laten zien zijn reel en had ik zelf zeker niet leuk gevonden, wat in het voordeel van Tokai speelt is dat de overige bezitters van Tokai, mensen die recentelijk een tokai gekocht hebben die problemen niet hebben. Nou kunnen die geluk hebben gehad en de poster zwaar pech maar ik vind het persoonlijk nog te vroeg op basis van 1 concreet voorbeeld van een trend te spreken dat Tokai zware problemen zou hebben met de kwaliteit.

mark verhoef
17 juni 2006, 07:32
@ tokaic : Gottfried is geen eikel!! het is een aardige man met een geweldige service. hij heeft mij zelfs 30 euro korting gegeven voor een miniscuul butsje op de achterkant wat ik zelf niet ees had gezien!!

dus niet te snel conclusies trekken,

je hebt gewoon een slecht exemplaar HEEL rot voor je,

jammer dat ze moeilijk doen en je niet gewoon een nieuwe sturen.

maar je moet nou niet doorgaan met dat gezeik, er zijn mensen met dus wel goede tokai gitaren. ik meen dat er al eerder een topic als deze is geweest.

maar je hebt je doel bereikt, namelijk mensen laten denken dat tokai zeer slecht is in de afwerking nou bij deze: dat is DUS NIET ZO.

menig tokai komt goed met gibson mee. dat is mijn mening ( maar ik weet zekere dat er meerdere zijn die deze mening met mij delen.)


je hebt gewoon pech gehad : leef er in godsnaam mee

Robbert
17 juni 2006, 09:38
je hebt gewoon pech gehad : leef er in godsnaam mee

Het zou Tokai sieren wanneer dat laatste niet hoeft :)

fred dons
17 juni 2006, 10:14
quote
het zou tokai sieren ..
unquote

ja en mercedes, kpn, upc, de overheid, super de boer, gibson, brian moore, en al die andere bedrijven waat ik recentelijk last mee heb gehad ;)

Robbert
17 juni 2006, 10:16
quote
het zou tokai sieren ..
unquote

ja en mercedes, kpn, upc, de overheid, super de boer, gibson, brian moore, en al die andere bedrijven waat ik recentelijk last mee heb gehad ;)

:satisfie: :seriousf:

Bins
17 juni 2006, 10:42
dat is imo inderdaad onbespeelbaar zoals je dat zegt. maar kerel, zit niet te zanikken. fretjob, even herfretten, klaar. wellicht is het zelfs even afstellen en klaar. dat van die binding, kom op, tis mensenwerk, t kan echt niet altijd 100% supernetjes en strak gaan; ik heb genoeg gibbies gezien met hetzelfde euvel!

dat bij de inleg idem! ze moeten het vaak met de hand frezen, en dan kan er wel eens wat fout gaan, alweer; gibsons hebben dit ook!

de cosmetische dingen, daar klaag je over, en dat vind ik mierenneukerij. heb ik ook wel eens gehad met een internetgitaar. JAMMER dan. had je maar edwards moeten nemen denk ik haast.

dat ie 'onbespeelbaar' is, daar is ook wat aan te doen. vester heeft gewoon gelijk. jij probeert je eigen gelijk met man en macht te halen.

Meen je dit nou echt? "Even herfretten"?? Die gitaar zit er echt niet uit, en die gozer moet gewoon een refund! Hij hoeft zn gelijk niet te halen, want hij heeft al gelijk. De frets zijn kut, de finish is crap en de binding zit fout, zo'n gitaar moet je niet verkopen voor de volle prijs aan een onwetende klant.

mark verhoef
17 juni 2006, 16:21
@ Robbert


haha ja,

maar ik wou hier eigenlijk mee zeggen tegen de topicstarter : stop met zeuren, je hebt gewoon pech gehad had je er maar een uitmoeten proberen in de winkel en zeker weten dat je een goeie te pakken hebt.

turboblues
18 juni 2006, 22:23
Absoluut niet akkoord met bovenstaande post! Iets wat de fabriek verlaat moet gewoon in orde zijn! Waarom is er dan eigenlijk een qualitycontrole?
Als je als klant eerst al verschillende exemplaren moet doornemen om een goeie eruit te kunnen pikken ben je als bedrijf volledig verkeerd bezig.
En ik heb de pics bekeken en dit is gewoon onaanvaardbaar! De enige juiste reactie van Tokai zou zijn, een volledig zelfde en nieuw exemplaar in de plaats te geven. Flawless!!

hendrix2
18 juni 2006, 22:27
Absoluut niet akkoord met bovenstaande post! Iets wat de fabriek verlaat moet gewoon in orde zijn! Waarom is er dan eigenlijk een qualitycontrole?
Als je als klant eerst al verschillende exemplaren moet doornemen om een goeie eruit te kunnen pikken ben je als bedrijf volledig verkeerd bezig.
En ik heb de pics bekeken en dit is gewoon onaanvaardbaar! De enige juiste reactie van Tokai zou zijn, een volledig zelfde en nieuw exemplaar in de plaats te geven. Flawless!!
+1
ik begrijp goed dat een gitaar met een foutje in de controle wel eens kan passeren. Maar deze gitaar is echt wel helemaal fout. Zou nooit de fabriek mogen verlaten hebben, en de verkoper zou het onmiddelijk moeten terugzenden hebben!

edit: heb ff het hele topic doorgelezen, en ik vind het echt raar dat mensen zeggen dat je gewoon pech hebt en maar 'even' moet laten herfretten enzo...
wel, ik verwacht als ik een gitaar koop, dat die 100 procent in orde is hoor. en als ik de volle prijs betaal wil ik ook dat de afwerking goed is. Ik vind het helemaal geen gezeik hoor.
aan de mensen die dit niet erg vinden: als je een nieuwe auto koopt waar een bluts inzit, ga je toch ook niet de volle pot betalen? of moet je die toch ook niet hebben..je koopt iets nieuw, en je wil dan ook dat het er nieuw uitziet.
voor sommige mensen is tokai blijkbaar heilig, en ik geloof best dat ze steengoede gitaren maken, maar je moet ook kunnen inzien dat ze hier zwaar in de fout zijn gegaan. en dat zal bij fender en gibson ook wel al gebeurd zijn hoor...zelf mijn harley benton gitaar van 75 euro is beter afgewerkt dan deze tokai...

fred dons
18 juni 2006, 22:51
die gitaar moet terug naar de winkel waar hij hem gekocht heeft, dat is duidelijk en eigenlijk geen punt van discussie,
(misschien heeft die winkel die gitaar wel als b keus met een flinke korting ingekocht, weten wij veel, duidelijk is wel dat zij die gitaar niet zo of anders met een flinke korting hadden moeten door verkopen)

probleem wat ik met deze en ander soortgelijke posters heb is dat ze alleen een lid worden van een forum om over hun persoonlijke klacht willen praten en daarbij een merk tot de grond af willen branden omdat zij toevallig pech hebben met 1 exemplaar.

de poster heeft zaken gedaan met de winkel en niet met tokai, tokai heeft indeze geen enkele (anders dan misschien een morele) verplichting.
De gitaar moet terug naar de winkel en de winkel moet het verder uitvechten met de importeur.
Als jij een slecht functionerende plasma tv koopt via internet ga je ook niet je beklag doen bij philips maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt

hendrix2
18 juni 2006, 22:53
die gitaar moet terug naar de winkel waar hij hem gekocht heeft, dat is duidelijk en eigenlijk geen punt van discussie,
(misschien heeft die winkel die gitaar wel als b keus met een flinke korting ingekocht, weten wij veel, duidelijk is wel dat zij die gitaar niet zo of anders met een flinke korting hadden moeten door verkopen)

probleem wat ik met deze en ander soortgelijke posters heb is dat ze alleen een lid worden van een forum om over hun persoonlijke klacht willen praten en daarbij een merk tot de grond af willen branden omdat zij toevallig pech hebben met 1 exemplaar.

de poster heeft zaken gedaan met de winkel en niet met tokai, tokai heeft indeze geen enkele (anders dan misschien een morele) verplichting.
De gitaar moet terug naar de winkel en de winkel moet het verder uitvechten met de importeur.
Als jij een slecht functionerende plasma tv koopt via internet ga je ook niet je beklag doen bij philips maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt

hierin kan ik je volgen... schuld ligt inderdaad grotendeels bij de winkel (blijf toch vinden dat ze niet uit de fabriek mocht komen ook).
en het is misschien inderdaad overbodig om een merk volledig af te kraken, maar sommigen doen dan ook weer alsof het merk heilig is... wat nu ook weer niet waar is..

mark verhoef
19 juni 2006, 07:11
de schuld ligt bij de importeur/verkoper.

maar zo zie je maar weer dat het link is om zomaar een gitaar te bestellen via het internet. 9 van de 10 keer krijg je wel een goede maar je ziet het er kan je dus ook een slechte opggestuurd worden.

hendrix2
19 juni 2006, 09:44
daar ga ik ook wel mee akkoord... zelf bestel ik nooit via internet...(toch niet voor iets zoals een gitaar..)

turboblues
19 juni 2006, 23:20
die gitaar moet terug naar de winkel waar hij hem gekocht heeft, dat is duidelijk en eigenlijk geen punt van discussie,
(misschien heeft die winkel die gitaar wel als b keus met een flinke korting ingekocht, weten wij veel, duidelijk is wel dat zij die gitaar niet zo of anders met een flinke korting hadden moeten door verkopen)

probleem wat ik met deze en ander soortgelijke posters heb is dat ze alleen een lid worden van een forum om over hun persoonlijke klacht willen praten en daarbij een merk tot de grond af willen branden omdat zij toevallig pech hebben met 1 exemplaar.

de poster heeft zaken gedaan met de winkel en niet met tokai, tokai heeft indeze geen enkele (anders dan misschien een morele) verplichting.
De gitaar moet terug naar de winkel en de winkel moet het verder uitvechten met de importeur.
Als jij een slecht functionerende plasma tv koopt via internet ga je ook niet je beklag doen bij philips maar bij de winkel waar je hem gekocht hebtIk vind dat elk zichzelf respecterend merk zoiets niet mag verkopen (met of zonder fikse korting). Daar zetten ze hun goede naam mee op het spel! Ik werk in een autofabriek (van een Zweeds merk) en zie het al gebeuren dat we een paar auto's verkopen aan mindere prijs omdat er een paar mankementen aan zijn..Bulshit!! Ik blijf er bij dat enkel goede produkten de fabriek zouden mogen verlaten, punt uit!

turboblues
19 juni 2006, 23:25
En ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al produktiefouten ben tegengekomen op een nieuwe Fender van me, dus ik spreek hier over alle merken!

bram123
26 juni 2006, 16:17
tokaic, laat je nog horen hoe het afloopt?

fred dons
26 juni 2006, 17:10
tuurlijk zet een bedrijf zijn naam op het spel als ze kwalitatief mindere gitaren verkopen met korting, alleen wij weten in dit geval niet wat er gebeurt is, PRS bijvoorbeeld geeft cosmetisch minder gelukte exemplaren aan artiesten als loaners of als floor model voor demonstraties en misschien was dit ook demo model, geen idee

en ook zweedse autofabrikanten leveren wel eens een minder produkt af (zie mijn volvo die vaker in de garage stond dan dat hij reed en dat was dus zonder korting van fabrikant)