PDA

View Full Version : richie sambora strat



joey-t
13 juni 2006, 14:19
wat vinden jullie een nette prijs voor een in goede staat verkerende Richie Sambora strat, in originele staat? Dus Floyd licenced trem en Dimarzio humbucker in de brug. Made in Mexico.

Ik heb gehoord dat ze niet meer gemaakt worden?

arjanb01
13 juni 2006, 14:52
wat vinden jullie een nette prijs voor een in goede staat verkerende Richie Sambora strat, in originele staat? Dus Floyd licenced trem en Dimarzio humbucker in de brug. Made in Mexico.

Ik heb gehoord dat ze niet meer gemaakt worden?

500-600 euro is een normale prijs voor een sombrero strat richie sambora, ook al worden ze niet meer gemaakt. Het is eigenlijk een versie met goedkopere onderdelen dan de US Sambora Strat.
De mex versie heeft dus een ander merk elementen, andere hardware en een ander soort floyd rose brug. Ook zal het hout wat jonger zijn.

joey-t
13 juni 2006, 15:07
500-600 euro is een normale prijs voor een sombrero strat richie sambora, ook al worden ze niet meer gemaakt. Het is eigenlijk een versie met goedkopere onderdelen dan de US Sambora Strat.
De mex versie heeft dus een ander merk elementen, andere hardware en een ander soort floyd rose brug. Ook zal het hout wat jonger zijn.



Thanks, wow ik vind 500-600 vrij duur nog eigenlijk, daar heb je bijna een tweedehands US strat voor toch? Hoe lang zijn deze 'sombrero' strats eigenlijk gemaakt? Ik weet dat ze sinds midden-eind jaren 90 bestaan, maar weet geen precieze data. Iemand?

robert-gitarist
13 juni 2006, 15:14
Ik heb een bloedmooie Sambora strat(de blauwe) en heb ik gekocht voor 520 euro met aantal dingen erbij..maare boven de 600 euro vind ik te duur.Overgens zit er geen Floyd licenced trem maar een Floyd Rose2(orginele!) Hele goeie gitaren!echt super super vette plank..mijne is alleen radicaal verbouwd :D Maare zeker de moeite waard die gitaren..kijk op marktplaats en zoek ff rond..er stonden tijdje terug 2 stuks op en koste iets van 550 euro en 450 euro.

fred dons
13 juni 2006, 15:21
tis inderdaad met Floyd II (gelijk aan de schaller licensed) een iets meer mellow uitvoering van de OFR, de pups zijn dimarzio (ik dacht paf pro) en 2 fender single coils
het verschil met de US versie is verder dat deze geen ster inleg heeft en maar 21 frets, maar inderdaad een prima gitaar

robert-gitarist
13 juni 2006, 15:31
De mijne:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/fendercollage.jpg

arjanb01
13 juni 2006, 16:33
Thanks, wow ik vind 500-600 vrij duur nog eigenlijk, daar heb je bijna een tweedehands US strat voor toch? Hoe lang zijn deze 'sombrero' strats eigenlijk gemaakt? Ik weet dat ze sinds midden-eind jaren 90 bestaan, maar weet geen precieze data. Iemand?

1999 was volgens mij het laatste productiejaar van deze strat. Ik vind hem ook duur ja, voor dat geld krijg je wel iets beters. Wil je een gitaar met een floyd rose, dan is er voor dat geld bijna geen betere hoor.

Traai
13 juni 2006, 20:29
ik ben niet echt strat aangelegd, maar moest ik ooit een kopen wil ik zeker zo'n model gaan als die van richie sambora...liefst met die sterretjes op :)

future2future
13 juni 2006, 23:55
Ja ik vind die met die sterretjes ook echt heel vet! Zou echt graag een Sambora strat hebben..

Helter Skelter
14 juni 2006, 13:57
ik heb er 1! :cooler:

Een USA Sambora stratje heeft altijd al op m'n verlanglijstje gestaan en ik heb er recent 1 op de kop kunnen tikken en nog wel een exemplaar uit de eerste serie (1989) ook, ik heb wit/maple altijd al DE strat-combi gevonden en met de grote sterren is de Sambora bij optredens ook nog eens een echte bezienswaardigheid. De Floyd Rose had er van mij niet op hoeven te zitten maar de mid/cleanboost is een perfecte feature, met 1 druk op de knop 20 extra decibellen en een scheutje mids: perfect voor solo's en eigenlijk onbegrijpelijk dat niet meer fabrikanten die feature aanbieden. het 'boostknopje' is trouwens niet erg ergonomisch, het zit schuin tussen de onderste pots dus het vergt wel enige oefening om soepeltjes te boosten.

joey-t
14 juni 2006, 14:12
ik heb er 1! :cooler:

Een USA Sambora stratje heeft altijd al op m'n verlanglijstje gestaan en ik heb er recent 1 op de kop kunnen tikken en nog wel een exemplaar uit de eerste serie (1989) ook, ik heb wit/maple altijd al DE strat-combi gevonden en met de grote sterren is de Sambora bij optredens ook nog eens een echte bezienswaardigheid. De Floyd Rose had er van mij niet op hoeven te zitten maar de mid/cleanboost is een perfecte feature, met 1 druk op de knop 20 extra decibellen en een scheutje mids: perfect voor solo's en eigenlijk onbegrijpelijk dat niet meer fabrikanten die feature aanbieden. het 'boostknopje' is trouwens niet erg ergonomisch, het zit schuin tussen de onderste pots dus het vergt wel enige oefening om soepeltjes te boosten.


Die feature zit dus alleen op de US versie begrijp ik? Mag ik vragen wat je voor de gitaar betaald hebt?

Helter Skelter
14 juni 2006, 14:25
Die feature zit dus alleen op de US versie begrijp ik? Mag ik vragen wat je voor de gitaar betaald hebt?

Volgens mij heeft idd alleen de US-versie de TBX en midboost feature, de boost is overigens regelbaar en gaat van 10 tot 25 decibel. De PAF Pro zit op allebei de modellen, de Texas Specials single coils alleen op de amerikaanse

Ik heb €1250,- betaald :)

joey-t
14 juni 2006, 14:26
Volgens mij heeft idd alleen de US-versie de TBX en midboost feature, de boost is overigens regelbaar en gaat van 10 tot 25 decibel.

Ik heb €1250,- betaald :)




Foto's? Ben wel benieuwd. Helaas boven mijn budget, ik mag al blij zijn met een MIM uitvoering!

Helter Skelter
14 juni 2006, 14:30
Foto's? Ben wel benieuwd. Helaas boven mijn budget, ik mag al blij zijn met een MIM uitvoering!

helaas nog geen foto's, ik heb wel een kort filmpje in 'Sounds' gepost van mezelf + de Sambora strat + Jekyll and Hyde + Fender Hotrod over een blues backingtrack

hier ---> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74737

joey-t
14 juni 2006, 14:38
helaas nog geen foto's, ik heb wel een kort filmpje in 'Sounds' gepost van mezelf + de Sambora strat + Jekyll and Hyde + Fender Hotrod over een blues backingtrack

hier ---> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74737




Wow da's nog beter dan een foto natuurlijk. Heel knap hoor, en mooie gitaar!

Ik beheers de pentatonic redelijk maar ik krijg zo'n lopende improvisatie er bij lange na niet uit. Welke weg van oefenen heb jij gevolgd toen jij op dat punt was? (dat je scales kende maar er nog niks mee kon)