PDA

View Full Version : jahoor...



tmcm
13 juni 2006, 13:46
De seventies strats worden steeds duurder maar dit is wel een voorlopig record lijkt me

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7422616802&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1

... en dan te bedenken dat ze door diezelfde handelaren 10 jaar geleden verguisd werden en je blij mocht zijn als je er 800 euro voor kreeg...

Debaser
13 juni 2006, 13:50
ik vind m echt lelijk...
plastic naamplaatjes waren natuurlijk wel helemaal de bom in de 70's .. ?

al zou ik er natuurlijk wel graag 1 willen haha :)

paulusdeBKB
13 juni 2006, 13:52
Hmm, niet bepaald GASverwekkend. Wat een onzin, 20K voor een Fendertje!

Aron Maiden
13 juni 2006, 14:15
wel vaag, dacht dat 70s fenders 3 schroeven hadden waar de hals mee vast zat maar hier staat

"WITH A FOUR BOLT MAPLE NECK"

maar jezus wat duur..

Ibanez RuleZ
13 juni 2006, 14:27
belachelijk: geen enkele gitaar is zoveel waard.

maar goed, misschien zijn er idioten die echt zo stom zijn dat te lappen voor dat beetje hout

Harrald

MichaelSS
13 juni 2006, 14:38
lol.

Belachelijk duur.

GibsonDC
13 juni 2006, 14:49
Een paar weken terug kwam mijn buurjongen (11-12 jaaroud?) voor een gitaarles. Hij had een gitaar van ze oom gekregen die ze die middag gingen ophalen.Hij loopt het huis binnen voor een gitaarles, hij had een oude verotte gitaarkoffer bij, maar toen die de koffer open deed zat er ook een Fender uit 1972 in, die koffer had gewoon 20 jaar ofzo in een kelder gelegen al de schroeven waren veroest en de elementen kraakte, maar echt een pracht ding:)

MichaelSS
13 juni 2006, 14:50
Zo'n oom wil ik ook wel.

fred dons
13 juni 2006, 15:03
inderdaad heel duur maar de reden (vanuit verzamelaars standpunt) dat deze strats zoveel waard zijn is dat deze qua features gelijk is aan de laaste vintage white strat van Hendrix (maple cap neck, 4 bolt ) en dit eigenlijk ook de laatste serie gitaren was (in het cbs tijdperk) die nog als "goed" gezien werden.
Als je prijzen ziet van 70ties strat zul je zien dat de prijzen extreem stijgen naarmate je dichter bij 1970 komt
(maar tis inderdaad heeeeeeel veel geld ;) )

bert k
13 juni 2006, 16:16
Heel erge off topic post gerooid. Doe maar verder per PM...:)

iwamoto
13 juni 2006, 16:21
ik zou voor mijn gitaar maximaal 5000 uitgeven, echt niet meer, en dan is het ook echt voor een speciale custom shop ofzo

fred dons
13 juni 2006, 16:26
voor een gitaar die je echt koopt voor het spelen is eur 5000 ook wel echt de top, daarboven spreek je slechts over investeringen (ok ietsiepietsie boven 5000 mag nog wel maar ik ben nog uit de tijd dat je daar een mooie auto voor kon kopen)

tmcm
13 juni 2006, 20:19
Achja, dit heeft ook niks meer te maken met iets dat uit een bankzaag machine is komen rollen, it's all about investment.
Je ziet gewoon die inktvlek groter worden, na 30 jaar gaat een 2e hands fender snel omhoog in prijs
Een '71 Fender wordt straks zoveel waard, dat staat vast. Tis alleen opmerkelijk dat ze nu al de prijs vragen die die gitaar pas over een jaar of vijf gaat opbrengen onder verzamelaars. Dit soort handelaren zijn in mijn ogen primair de oorzaak van de extreme prijzen voor oude stratjes (en de japanse investeerders -en straks de chinese nouvea riche- die die dingen kopen en gelijk in een kluis opsluiten)