PDA

View Full Version : Beginner gitaaradvies (Ibanez GRG270, RG321MH)



PyroFreak
13 juni 2006, 13:04
Beste forum leden,

Ik ben een beginnende gitarist en heb dus nog weinig kennis van zaken m.b.t welke gitaar nou een goede keuze zou kunnen zijn. Ik wil aan de gitaar niet veel meer dan 300 euro uitgeven. Uiteindelijk zou ik de wat hardere stijlen willen gaan spelen.

Tot nu toe heb ik de Ibanez GRG 270B, de RG 321MH en de Yamaha Pacifica 112 gezien als mogelijkheden. In het archief van het forum zag ik al dat de 321Mh boven de 270B verkozen werd omdat deze zou ontstemmen door de tremolo, maar de 321MH heeft helemaal geen tremolo, in hoeverre is het belangrijk een tremolo te hebben?...

Als jullie nog andere suggesties hebben zou ik het graag horen.
Zouden jullie mij wat tips kunnen geven waar ik ook echt wat aan heb?

Alvast Bedankt,
PyroFreak

G.G.
13 juni 2006, 13:18
Beste forum leden,
in hoeverre is het belangrijk een tremolo te hebben?...


Niet.





Het is wel leuk om mee te spelen, ik gebruik hem heel soms en alleen voor duikvluchten.

Beter geen tremelo dan een goedkope, dus in jouw geval zou ik voor een vaste brug gaan.

vester86
13 juni 2006, 13:26
ik zou ZEKER WETEN voor de RG321 gaan, een heel stuk betere gitaar, beter geluid, veel makkelijker onder de knie te krijgen voor beginners!!

aanrader!

als je beter bent en de behoefte krijgt aan een tremolo (dat kan) dan kun je die over een paar jaar kopen, als je ook qua techniek zover bent dat je er goed gebruik van kunt maken

Davidian
13 juni 2006, 15:48
ik zou ZEKER WETEN voor de RG321 gaan, een heel stuk betere gitaar, beter geluid, veel makkelijker onder de knie te krijgen voor beginners!!

aanrader!

als je beter bent en de behoefte krijgt aan een tremolo (dat kan) dan kun je die over een paar jaar kopen, als je ook qua techniek zover bent dat je er goed gebruik van kunt maken

+1........................

SimonS
13 juni 2006, 16:19
inderdaad, liever geen floyd trem dan een goedkope floyd trem.

Emocide
13 juni 2006, 18:46
mijn 2e gitaar was een grg270bbkn bk ik vind\vond het een super ding om op te leren! zo kan je ook mooi leren om alvast met een tremelo om te gaan, (wie zegt dat je hem gebruikt maar is altijd leuk ;)) als ik jou was zou ik voor de 270 gaan, echt een super geluid in !

Nickname
13 juni 2006, 18:59
De RG 321 is gebouwd in korea en de GRG270 in indonesië, dit houdt in 90% van de gevallen in dat de RG veel beter is dan de GRG (de G voor de RG houdt in dat het het budget model is van de RG) Als ik jou was zou ik lekker voor de RG321 gaan omdat dat kwalitatief een veel betere gitaar is en die tremolo heb je op het begin toch niks aan.. zeker omdat ie zo erg ontstemt :)

PyroFreak
13 juni 2006, 19:40
Ik zie dat de GRG270B 1 element meer heeft dan de RG321MH
Dit maakt dan kwa geluid of speelstijl ook niet uit?

GRG270B
http://www.ibanez.co.jp/eg_l_page.php?PAGE_ID=473&COLOR=CL01

RG321MH
http://www.ibanez.co.jp/eg_l_page.php?PAGE_ID=470&COLOR=CL02

vester86
13 juni 2006, 19:53
qua speelstijl maakt het niet uit, qua geluid (natuurlijk) wel, zo'n element klinkt anders, maar ik denk niet dat je het zult missen want de RG321 heeft evenveel (en mijns inziens mooiere en veelzijdigere) geluiden.
heb dr vandaag toevallig even kort op gespeelt bij feedback eindhoven, ff testen voor een backup gitaartje, en t is een leuk ding wat kwalitatief goed in elkaar zit!

TRC
14 juni 2006, 11:05
Ik zou voor de RG321 gaan, mijn ibanez (gsa60) heeft ook een tremolo en ik gebruik het ding NOOIT. De enige paar keren dat ik hem gebruikt heb (op gitaarles) was hji daarna meteen al ontstemd.
(Nu zit er op de GRG volgens mij wel een betere trem dan op de gsa maar dan nog. Zoals gezegd: beter geen trem als een slechte.)
De singlecoil op de GRG gebruik je om een wat minder fel geluid te krijgen,
maar aangezien je hardere muziek wilt maken is dit toch niet echt nodig.

vester86
15 juni 2006, 22:03
geloof mij dat het geluid op een RG 321 veelzijdiger is dan de RG 270, die paralelle stand klinkt best goed (standje 2 vanaf de neck gezien)

PyroFreak
16 juni 2006, 12:25
Ok, bedankt voor jullie adviezen, voor mij is het wel duidelijk dat ik dan voor de rg321 zou moeten gaan, hebben jullie verder nog aanraders van rond de 300 euro?