PDA

View Full Version : electro-verbindingen binnenin



doctor liejp
12 juni 2006, 21:04
yellow!

Af en toe lees ik jullie forum, en door af en toe es iets te lezen ivm mensen die durven sleutelen aan hun gitaar, besloot ik mijn eerste -en dus emotioneel belangrijke- gitaar, een squier strat op te waarderen.

Mijn eerste stap is de elementen, en vandaag kwam mijn pakketje toe met de tweedehands fender elementen.
De vader van een vriend gaat morgenmiddag het soldeerwerk voor zich nemen, want qua electronica heb ik nul verstand.
Heeft er iemand weet van een site waar het fijntjes uitgelegd staat hoe alles op een propere manier uit te voeren? tips?

Met dank
Liejp

DarknessAwaits
12 juni 2006, 23:34
Seymour Duncan heeft een boel schema's die je kunt gebruiken, waaronder deze: http://www.seymourduncan.com/support/schematics/3singlecoils_1vol_2tones.html

Die zal waarschijnlijk van toepassing zijn op je Squier strat. Verder kun je ook even goed kijken hoe alles zit voordat je het lossoldeert, en het liefst even opschrijven. Dan kun je als je het even niet meer weet terug zien hoe het moet.

doctor liejp
13 juni 2006, 00:04
en ins verband met de pickups? is de positie waar ik welke plaats eender?

B_2_the_a
15 juni 2006, 11:49
als het goed is hebben ze verschillende draadlengte(als het eerder gebruikt is is die kans groot)

dus langste draadje moet bij de nek
middelste middneplaats
kortste bij de brug

GunMetalBlue
9 oktober 2006, 10:05
als het goed is hebben ze verschillende draadlengte(als het eerder gebruikt is is die kans groot)

dus langste draadje moet bij de nek
middelste middneplaats
kortste bij de brug

Jahahaaaaa... uit welke perfecte wereld kom jij kerel? Vergeet het maar :stop:

habberdoedas
1 november 2006, 15:36
Zit met een probleempje. Heb een Gibson Les Paul Classic. Sinds kort heb ik daar een aarde(brom)probleempje mee. Het geval. Als ik op het eerste kanaal clean speel is er niets aan de hand. Als ik op het tweede kanaal lead 1 speel een lichte ratel door de speakers. En als ik op het derde kanaal lead 2 speel een verschrikkelijke ratel en soms wil het geluid wegvallen. Met mijn andere gitaren (Fender Strat en Epi Explorer) geen aarde(brom)problemen allez netjes stil. Heb allez nagezien versterkerrack en bedrading allez oke. Echter nu denk ik dat het probleem in de Les Paul Classic zit. Als ik deze op leadkanaal 2 heb staan van mijn amp en hem stevig beetpak op metaal van de brug wordt het al een stuk minder. Vreemd. Van binnen allez nagezien kwa bedrading en ik zie geen losse soldeerverbindingen of rare soldeerfouten (gecheck via seymour duncan site m.b.v. soldeerschema's voor les Paul) Wat ik wel vreemd vind in de Les Paul Classic is dat de pots voor volume en tone op een alu (denk ik) plaatje gemonteerd zitten...Vreemd bij mijn vorige Les Paul Custom was dit niet. Hebben jullie misschien een idee waar deze brom vandaan komt? en hoe ik het op kan lossen.

no 1 hops
1 november 2006, 16:12
heb je garantie? zo ja niet zelf klooien maar terug gaan want anders zeggen ze misschien dat je het zelf verklooit hebt.

geen garantie, kijk eens eens of bij die betreffende pup de draad nog wel goed vast zit of scheuren vertoont in de mantel.
hoe zit het met de schakelaar zelf, corrosie?
zit daar de draad wel goed?
ik gok erop dat ergens de draad van de pup niet goed zit.
meestal is de aarde ook gesoldeert aanhet metaal van de pup en als die los zit/gebroken is zou je dit kunnen krijgen.

habberdoedas
1 november 2006, 22:45
mmm. Ik ga es ff verder kijken. Misschien dat ik de hele bedrading és ff opnieuw ga solderen. Maar dat alu plaatje waarop de tone en volume pots gemonteerd zitten dat vind ik vreemd???? Heeft iemand hier ook een LP Classic waarin dit zo gemonteerd is ?

sickpunk
11 november 2006, 11:19
dat van het alu plaatje is normaal, diend gewoon als aarde en afscherming.