PDA

View Full Version : Telecaster mod



tijs12
12 juni 2006, 20:09
Ik wou eens even vragen welke pickup jullie me aanraden om in mijn lite ash tele te plaatsen moet hiervoor wel ff een niewe brug voor kopen maar daar zie iik in de winkel wel voor , hebben jullie mss suggesties kwa pickups ,zeg ook even voor welke stijl geschikt ...

Kheb enkele die ik wel intressant vind
Gibson dirty finger
Seymour duncan Invader
Dimarzio X2N

tijs12
12 juni 2006, 21:09
Niemand?...

koennie
12 juni 2006, 21:10
Ik wou eens even vragen welke pickup jullie me aanraden om in mijn lite ash tele te plaatsen moet hiervoor wel ff een niewe brug voor kopen maar daar zie iik in de winkel wel voor , hebben jullie mss suggesties kwa pickups ,zeg ook even voor welke stijl geschikt ...

Kheb enkele die ik wel intressant vind
Gibson dirty finger
Seymour duncan Invader
Dimarzio X2N

ik weet niet wat voor stijl je speelt, maar de laatste 2 zijn in ieder geval zeer geschikt voor veel distortion, zeg metal enzo. De gibson weet ik niet zo, maar gibson kennende kost ie waarschijnlijk 2 keer zo veel als de andere twee.

tijs12
12 juni 2006, 21:12
Speel algemeen hevigere muziek , Dus veel distortion mag wel .

koennie
12 juni 2006, 21:18
dimarzio superdistortion is sowieso goed, x2n is wat heftiger, ontzettende hoge output namelijk.

probeer anders de pickup finder op de dimarzio site. deze staat rechtsonderin op de homepage.

succes

vulvasonic
13 juni 2006, 00:10
Ik heb in mijn tele een Seymour Duncan Little '59 zitten en die prefereer ik boven mijn Gibsons als het om het scheuren gaat. En de klank van het middenstandje blijft lekker overeind omdat de coils te splitten zijn.

koennie
13 juni 2006, 00:13
ook om de looks zou ik een hotrail (humbucker in singlecoil formaat) nemen, staat toch mooier vind ik in een tele.

vulvasonic
13 juni 2006, 00:23
ook om de looks zou ik een hotrail (humbucker in singlecoil formaat) nemen, staat toch mooier vind ik in een tele.

De little 59 is ook een humbucker in single coil formaat en ziet er NOG COOLER uit. :D

Tupelo
13 juni 2006, 04:23
Ik heb in mijn tele een Seymour Duncan Little '59 zitten en die prefereer ik boven mijn Gibsons als het om het scheuren gaat. En de klank van het middenstandje blijft lekker overeind omdat de coils te splitten zijn.

Zijn die dingen te splitten ja? Dat lijkt me wel interessant..

tmcm
13 juni 2006, 04:25
hiervoor wel ff een niewe brug voor kopen maar daar zie iik in de winkel wel voor Kheb enkele die ik wel intressant vind

Gibson dirty finger
Seymour duncan Invader
Dimarzio X2N

Je wil een metal geluid uit je tele en gaat daarvoor een nieuwe brugconstructie fabriceren en een gat frezen teneinde een humbucker....

come on dude
gooi er een JBjr., hotrails of een dimarzio singlecoil sized hummie in en spaar ff door voor een ibby of zoiets voordat je met een tele blijft zitten die toch niet doet wat je wil en dan ook nog weinig waard is

future2future
13 juni 2006, 09:09
Ja zou een Humbucker in single formaat nemen. Anders verpest je je tele alleen maar, en als ie dan nog niet doet wat je wil koop je een humbucker gitaar

ruezzz
13 juni 2006, 09:16
Die SD Little '59 - kun je die zo in een normale Telebrug zetten?
I.v.m. met de drie schroeven in de brug.

hoofd
13 juni 2006, 10:16
Die SD Little '59 - kun je die zo in een normale Telebrug zetten?
I.v.m. met de drie schroeven in de brug.

Yup. Check http://www.seymourduncan.com/products/teles.shtml die cutting edge series zijn hums in SC formaat, met speciale tele brug uitvoering. Ik heb zelf de HotRails gehad, en die was best hot. Als je echt heftig wilt scheuren, en ook alleen maar wilt scheuren, is die hotrails best wel top.

dano
13 juni 2006, 10:22
aanrader: seymour duncan little59 in de brug, vintage stack in de hals! bevalt mij uitstekend. Die bucker heeft een lekkere bite!:

http://dano.nl.nu/spullen/telesm.jpg

Orpheo
13 juni 2006, 11:39
doe niet moeilijk en neem de superdistortion T van dimarzio. ben je gelijk klaar.

tijs12
13 juni 2006, 17:14
is misschien wel hed goekoopste ook moet ik geen brug laten vervangen ,, is dit makkelijk zelf te vervangen ? die pickup

tijs12
13 juni 2006, 17:20
Ik ga dan maar is kijken voor de jb of de hotrails , wat kost dit ongeveer?
Suggesties voor een lekker raaw hardrock Distortion pedaaltje?

Butcher
14 juni 2006, 09:37
Ik ken een paar lui met Joe Barden elementen, wat toch wel de beste pickups ooit zijn. Jammer genoeg kosten ze nieuw $340,= per set. "Gelukkig" is Seymour Duncan ooit eens begonnen als elementen draaier voor Joe Barden, en op een of andere manier heeft Seymour het voor elkaar gekregen om Barden kloons te produceren, en die moeten eind dit jaar uitkomen. De prijs weet ik niet. Een vriend van me heeft prototypes in zijn Telecaster en zowel hij als ik kunnen het verschil niet horen.

Zelf heb ik een andere Barden kloon in mijn Telecasters, de Little Puncher "Cool Vintage" van G.F.S. Fantastische elementen voor de $29.= per stuk. Klinken exact hetzelfde als Bardens. Het enigste verschil tussen single coil en humbucker is dat het volume van de humbucker iets hoger is. De Little puncher komt in vier versies:
Cool Vintage (jaren '50 en '60 achtig)
Modern Vintage (zelfde als Cool Vintage met meer mids)
Hot Lead (Modern)
Overwound (Cool Vintage met meer output)
De reden dat GFS zo goedkoop is omdat ze in de USA ontworpen zijn, maar in China gemaakt worden. Ik raad ze aan.

www.joebarden.com
www.guitarfetish.com (en goto GFS pickups)