PDA

View Full Version : JV Strat



Johnny Ramone
12 juni 2006, 20:03
Omdat ik in het verleden mijn spullen te goedkoop heb weggedaan dacht ik dat jullie mij een prijsindicatie zouden kunnen geven.

Ik wil mijn Strat verkopen, een Squier JV series, model 1957 (denk ik), maple toets, 2-tone sunburst, extreem relic (maat technisch in orde), alles origineel behalve slaplaat - knoppen en elementkapjes (deze zijn vervangen voor Fender, Melkwitte kleur), ook de driestanden schakelaar is vervangen door 5-standen. Bouwjaar is 1982, en de frets (ik denk Jumbo's) zijn nog voldoende goed).

Ik dacht zelf aan 500 Euro, is dat te weinig?

Aron Maiden
12 juni 2006, 20:10
Mischien moet je even een fototje posten?

Ganjaman
12 juni 2006, 21:16
500 is al te veel, maar je ziet zelfs gekken die er 700 voor durven te vragen, dus wat dat betreft is het nog redelijk binnen proporties, maar die dingen zijn op dit moment veel te gehyped om een serieuze gitarist erin te laten trappen, 2 jaar terug, toen je ze nog voor veel minder vond was hetz eker interessant om er 1 te kopen, want ze zijn gewoon goed, maar de prijzen waarvoor ze nu gaan is gewoon een hype van het moment...

koennie
12 juni 2006, 21:23
voor 500 koop ik een 2ehands usa strat, zeker in 'relic' (lees vernaggeld) staat.
reken op zo'n 350 op zen hoogst

Johnny Ramone
12 juni 2006, 21:36
500 is al te veel, maar je ziet zelfs gekken die er 700 voor durven te vragen, dus wat dat betreft is het nog redelijk binnen proporties, maar die dingen zijn op dit moment veel te gehyped om een serieuze gitarist erin te laten trappen, 2 jaar terug, toen je ze nog voor veel minder vond was hetz eker interessant om er 1 te kopen, want ze zijn gewoon goed, maar de prijzen waarvoor ze nu gaan is gewoon een hype van het moment...

Daarom dus ook mijn vraag, want meestal ligt de vraagprijs veel hoger, en ik vroeg me dus ook af wat er nu uiteindelijk voor zo'n gitaar wordt neergeteld. De mijn is erg veel bespeeld, dus de helft van de lak is er wel af, maakt dat nog iets uit?

koennie
12 juni 2006, 21:43
een foto zegt meer dan 1000 woorden ;)

Johnny Ramone
13 juni 2006, 00:27
http://img54.imageshack.us/img54/3079/jv35jq.th.jpg (http://img54.imageshack.us/my.php?image=jv35jq.jpg)

Dit plaatje heb ik na 1 uur prutsen achter mijn pc eindelijk kunnen plaatsen, ik denk niet dat het veel zegt.

vulvasonic
13 juni 2006, 00:35
voor 500 koop ik een 2ehands usa strat, zeker in 'relic' (lees vernaggeld) staat.
reken op zo'n 350 op zen hoogst

Nee man. Je kunt nu wel gaan beweren dat ze gehyped worden enzo, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen bereid zijn hier veel geld voor uit te geven. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je teveel onder de marktwaarde gaat zitten.

Bij een dealer betaal je al snel 800 euro voor deze gitaar.
Ik zou bij 750 beginnen. En zie dan maar wat er op geboden wordt.

Johnny Ramone
13 juni 2006, 00:44
Dit is nu wat ik bedoel, de 1 zegt dat die plank amper 350 euro oplevert, de ander zegt dat je bij een gitaarboer een 800 euro neer moet tellen. 500 lijkt me dus een goede vraagprijs, misschien dat er iemand is die er wel meer voor wil geven.

Luke-wannabe
13 juni 2006, 01:21
750 is wel erg veel man!
Laten we zeggen 550 - 600

tmcm
13 juni 2006, 04:05
hype hype
niet voor niks natuurlijk
De "Dan Smith" is een hype als je daar 3200 voor durft te vragen
maar 600 voor een goeie strat of tele, dat kan je geen hype noemen lijkt me

behalve die waanzinnige neck precies de goeie mix van bas/mid en hoog.
Je kan lang zoeken voor je dat in een amerikaan vindt
Niettemin, het blijft een japanse copie
Op ebay duitsland zitten de prijzen rond de 6 a 700
Voor nederland lijkt me tussen de 5 en 600 redelijk

Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn '52 USA r.i. of mijn tele jv...

Mijn 2 jv's
http://interactief.rtl.nl/photo/62666136303363326133343663326130/141276/

vulvasonic
13 juni 2006, 10:52
hype hype
niet voor niks natuurlijk
De "Dan Smith" is een hype als je daar 3200 voor durft te vragen


Nu al 3200?????????
En ik heb een Dan Smith waar ik nauwelijks op speel (en een vrij unieke uitvoering ook nog).
Volgens mij mag ik heel blij zijn als ik er de helft voor zou krijgen. Maar ik doe 'm toch niet weg. Het is een superplank. :cooler:


@tmcm, gigageile tele trouwens!

Luke-wannabe
13 juni 2006, 12:36
Gigageil :seriousf: Da's een struikelaartje :seriousf:

tmcm
13 juni 2006, 13:11
Nu al 3200?????????
En ik heb een Dan Smith waar ik nauwelijks op speel (en een vrij unieke uitvoering ook nog).
Volgens mij mag ik heel blij zijn als ik er de helft voor zou krijgen. Maar ik doe 'm toch niet weg. Het is een superplank. :cooler:


nouja, vragen & krijgen zijn twee dingen zei mijn vader altijd
die Ebay gitaarboer uit Heerlen vroeg er eerst 3200 voor, toen zette hij een advertentie met "2800 euro verkocht" en nu staat het ding op zijn site te koop voor 2000. Tis ook nog een ex Floyd Rose gitaar...

Een advertentie zetten met 2800 verkocht en dan aanbieden voor 2000, da's pas hypen he
Nare prijsopdrijver die Limbo

in de meantime was ik aan het onderhandelen met halkans.com over een dan smith van 1000 euro die er trouwens nog staat..

vulvasonic
13 juni 2006, 17:22
nouja, vragen & krijgen zijn twee dingen zei mijn vader altijd
die Ebay gitaarboer uit Heerlen vroeg er eerst 3200 voor, toen zette hij een advertentie met "2800 euro verkocht" en nu staat het ding op zijn site te koop voor 2000. Tis ook nog een ex Floyd Rose gitaar...

Een advertentie zetten met 2800 verkocht en dan aanbieden voor 2000, da's pas hypen he
Nare prijsopdrijver die Limbo

in de meantime was ik aan het onderhandelen met halkans.com over een dan smith van 1000 euro die er trouwens nog staat..

Een Smith met Floyd Rose?????
Bedoelen we wel hetzelfde?
Ik bedoel, verkopers proberen de tweede standaard (die met die ene volumeknop en de input op de slagplaat) ook wel eens te verkopen met de aanduiding 'Smith strat'. Maar de enige 'Smith strats' zijn de strats die nu ook wel worden aangeduid met de term 'eerste versie American Standard', niet te verwarren met de American Standard trouwens (knap als je dit nog volgt, hahaha). :)

rickert
13 juni 2006, 17:26
knap als je dit nog volgt, hahaha). :)

Dankje! :D

Stratman70
13 juni 2006, 19:26
Kijk eens op Ebay rond. Je kunt een JV Strat echt wel kwijt voor 600 euries! 350 is echt veel te weinig.
Hype of niet: het is gewoon een supergitaar en het mooie is dat er veel vroege JV '57er strats zijn met een 9" radius, i.p.v. de 7.25.


Fotograferen is ook een vak hoor. Had beter gekund die foto. Je ziet weinig van de beschadigingen, tenzij de de lak op de toets bedoelt en al helemaal geen houtnerf op de body. Hoe kan dat? Want de JV's werden doorgaans niet van basswood gemaakt, maar eerder essen (duidelijke nerf) of elzen (dunnere nerf).

Het enige wat ik afschuwelijk vind aan mijn JV zijn die grote seventies-stratachtige grote letters 'STRATOCASTER' op de kop. Dat zouden gewoon kleine letters moeten zijn.

renier
13 juni 2006, 19:50
Omdat ik in het verleden mijn spullen te goedkoop heb weggedaan dacht ik dat jullie mij een prijsindicatie zouden kunnen geven.

Ik wil mijn Strat verkopen, een Squier JV series, model 1957 (denk ik), maple toets, 2-tone sunburst, extreem relic (maat technisch in orde), alles origineel behalve slaplaat - knoppen en elementkapjes (deze zijn vervangen voor Fender, Melkwitte kleur), ook de driestanden schakelaar is vervangen door 5-standen. Bouwjaar is 1982, en de frets (ik denk Jumbo's) zijn nog voldoende goed).

Ik dacht zelf aan 500 Euro, is dat te weinig?

no offense, maar het is een fokkin squier. jv of geen jv, voor 500 pop koop ik een nieuwe mex classic of voor 100 euro meer een usa fender.

probeer 300 eens, denk dat het je moeite genoeg kost om hem kwijt te komen.

koennie
13 juni 2006, 19:58
no offense, maar het is een fokkin squier. jv of geen jv, voor 500 pop koop ik een nieuwe mex classic of voor 100 euro meer een usa fender.

probeer 300 eens, denk dat het je moeite genoeg kost om hem kwijt te komen.

ja dat dacht ik dus ook, het zal wel aan mij liggen, maar ik verwacht meer van een USA fender dan een ouwe squier. Ik geloof best dat hij heel goed is enzo, daarom denk ik dat er dan alleen veel voor betaald wordt door de kenners. probeer t maar gewoon voor 500 euro ofzo, zie je wel waar t op uitloopt. succes!

tmcm
13 juni 2006, 20:34
Een Smith met Floyd Rose?????
Bedoelen we wel hetzelfde?
Ik bedoel, verkopers proberen de tweede standaard (die met die ene volumeknop en de input op de slagplaat) ook wel eens te verkopen met de aanduiding 'Smith strat'. Maar de enige 'Smith strats' zijn de strats die nu ook wel worden aangeduid met de term 'eerste versie American Standard', niet te verwarren met de American Standard trouwens (knap als je dit nog volgt, hahaha). :)

EX floyd. Die heeft er ooit opgezeten. nog gaatjes van de topkam in de hals enzo.
Maar tis waar, de enige echte DS strat komt uit '82. Je ziet wel dat ze bij de '83
zoiets roepen als "smith era"...

Luke-wannabe
13 juni 2006, 20:52
ja dat dacht ik dus ook, het zal wel aan mij liggen, maar ik verwacht meer van een USA fender dan een ouwe squier. Ik geloof best dat hij heel goed is enzo, daarom denk ik dat er dan alleen veel voor betaald wordt door de kenners. probeer t maar gewoon voor 500 euro ofzo, zie je wel waar t op uitloopt. succes!
Ja maar die Squier JV's zijn veel betert :rockon:

vulvasonic
13 juni 2006, 20:53
no offense, maar het is een fokkin squier. jv of geen jv, voor 500 pop koop ik een nieuwe mex classic of voor 100 euro meer een usa fender.

probeer 300 eens, denk dat het je moeite genoeg kost om hem kwijt te komen.

Lees bovenstaande post maar eens. Het gaat erover wat gekken geven voor een Dan Smith stratocaster.

Voor alle duidelijkheid, deze gitaar is in het leven geroepen nadat Dan Smith de Japanse Squiers in z'n handen kreeg en met een brok in z'n keel moest toegeven dat die dingen veel beter waren dan alles wat Fender in jaaaaaaren gebouwd had. Hierop besloot Dan Smith de stratocaster terug te brengen naar de basis. Hij ontsloeg het gros van het personeel en leerde een 'handvol' werknemers hoe ze weer ECHTE Fenders konden maken.

Dit is een bekend verhaal. Zo bekend dat tegenwoordig iedereen denkt dat ouwe Japanse gitaren per definitie beter waren dan het echte spul. Fender is allang weer terug. Het bedrijf is beter en groter dan ooit.
Maar die ouwe JV Squiertjes waren ERG goed. Je haalt er een stuk geschiedenis mee in huis EN je krijgt er een goede gitaar mee. Dat heeft een prijs.

Dat JIJ of IK voor dat geld liever een Highway strat kopen doet er niet toe. Het gaat om de waarde van die plank. En mensen zijn bereid dat ervoor te betalen. Net zo goed als er mensen zijn die 26.000 euro neerleggen voor een originele strat uit 1958 bijvoorbeeld.

tmcm
13 juni 2006, 21:29
yep, all true.

Overigens, jv gitaren zijn nooit gehyped door Fender. Fender Japan werd opgericht om voet te krijgen op de japanse markt en de jv's mochten worden geexporteerd zolang Fender zijn eigen produktie niet op orde had om aan de vraag van europese dealers tegemoet te komen. Omdat de JV een serieuze bedreiging was voor de USA r.i. werd de export gestopt toen de USA r.i. goed op gang kwam. Fender had alle belang erbij om de JV NIET te hypen.

Wat overbleef was een prachtig gitaartje voor weinig geld. Nieuw kostte de JV ongeveer 500 euro. Nu, voor een goed gebouwd gitaartje met 25 jaar oud hout is 500 euro a very nice deal. Jv bezitters weten dat en geven dat er graag voor uit. Mensen die denken dat het een squier zooi ding is dat net zo goed uit Korea of China had kunnen komen... des te beter.
Die wens ik veel plezier met een 3000 euro Custom shop of een 125 euro Chinese squier. In the meantime zet ik nog even nieuwe snaren op m'n Jv:)

vulvasonic
13 juni 2006, 21:50
Heb jij dat boek ook, tmcm? :D

tmcm
13 juni 2006, 21:53
hehehehe

kreeg ik kado bij een jv tellie :sssh:

Luke-wannabe
13 juni 2006, 22:19
yep, all true.

Overigens, jv gitaren zijn nooit gehyped door Fender. Fender Japan werd opgericht om voet te krijgen op de japanse markt en de jv's mochten worden geexporteerd zolang Fender zijn eigen produktie niet op orde had om aan de vraag van europese dealers tegemoet te komen. Omdat de JV een serieuze bedreiging was voor de USA r.i. werd de export gestopt toen de USA r.i. goed op gang kwam. Fender had alle belang erbij om de JV NIET te hypen.

Wat overbleef was een prachtig gitaartje voor weinig geld. Nieuw kostte de JV ongeveer 500 euro. Nu, voor een goed gebouwd gitaartje met 25 jaar oud hout is 500 euro a very nice deal. Jv bezitters weten dat en geven dat er graag voor uit. Mensen die denken dat het een squier zooi ding is dat net zo goed uit Korea of China had kunnen komen... des te beter.
Die wens ik veel plezier met een 3000 euro Custom shop of een 125 euro Chinese squier. In the meantime zet ik nog even nieuwe snaren op m'n Jv:)
Cheers! Nu alle JV liefhebbers een biertje (shit moet dr snel ook een kopen!!)

tmcm
13 juni 2006, 22:24
Cheers! Nu alle JV liefhebbers een biertje (shit moet dr snel ook een kopen!!)

Ik geloof dat een van deze topic posters er eentje te koop heeft...

gewoon 300 bieden :seriousf:

Luke-wannabe
14 juni 2006, 00:20
Ik geloof dat een van deze topic posters er eentje te koop heeft...

gewoon 300 bieden :seriousf:
Hehehehe. Nee nog ff niet...

Johnny Ramone
14 juni 2006, 00:34
Ik heb besloten om mijn JV voorlopig nog niet weg te doen. Na het bezoek aan drie muziekwinkels en het uitproberen van ongeveer 60 Stratocasters, ook custom shops, ben ik erachter gekomen dat mijn JV bijzonder oke is. Ik heb nog een andere strat, een custom shop, die is maar een fractie beter, dat ligt aan de betere elementen en de stemmechanieken. Dus de JV gaat lekker niet weg.

Johnny Ramone
20 juni 2006, 01:17
Ik heb besloten om mijn JV voorlopig nog niet weg te doen. Na het bezoek aan drie muziekwinkels en het uitproberen van ongeveer 60 Stratocasters, ook custom shops, ben ik erachter gekomen dat mijn JV bijzonder oke is. Ik heb nog een andere strat, een custom shop, die is maar een fractie beter, dat ligt aan de betere elementen en de stemmechanieken. Dus de JV gaat lekker niet weg.