PDA

View Full Version : Santana - Europa



BeeJee
12 juni 2006, 17:34
Ik heb sinds kort een Zoom G9.2tt voor direct recording en kleine gigs etc. 1 van mijn 1e test-opnames was een variatie op Europa.
EuropaTest (http://members.home.nl/b.janssen01/)
opmerkingen zijn welkom ;)

MusicManMaestro
13 juni 2006, 23:53
Mooie toon hoor en lekker ingespeeld :)

Sicky61
14 juni 2006, 21:07
dat teringorgel zit er hier en daar wel erg IN.
Volgens mij moet je gitaar er wat harder ingemixed worden vooral bij de 'hardere' stukken.
Mooi gitaargeluid en netjes gespeelt....maar het origineel is mooier en vooral gepassioneerder.

BeeJee
15 juni 2006, 00:58
Inderdaad is de mix op sommige stukken niet helemaal lekker. Heb alles vlak ingespeeld. Ben de boel (Zoom en Cubase LE) nog een beetje aan het leren kennen. Zal eens kijken of ik dat nog net wat beter kan krijgen. Thanx!

Den_Echte_Jef
19 juni 2006, 15:59
zalig !

Ben ook tijdje bezig met het te leren

jw009
19 juni 2006, 17:26
klinkt lekker hoor, met de sound komt je zeker in de buurt.

BeeJee
19 juni 2006, 17:34
Thx, de overdrivesound die ik hier gebruikte is wel iets 'vetter' en moderner dan op het origineel. Ik heb dat stuk een keer met een fanfare-orkest uitgevoerd. Zoals ik hem hier heb ingespeeld is niet helemaal volgens het origineel. De solo is een improvisatie en ook in de cleane en overdrive thema'tjes speel ik hier en daar iets anders.

Sonno
20 juni 2006, 14:21
Klinkt heeeeeel prima dit, echt gespeeld met gevoel, TOP!

BeeJee
20 juni 2006, 14:33
Thx Sonno! Ik heb ook ff wat muziek ('Leaving') van jou op soundclick geluisterd. Over gevoel gesproken: Zit veel 'ballen' in. Dat mag ik wel :rockon:

Sonno
20 juni 2006, 14:38
[bloos mode/on] Thanks! [bloos mode/off]

8-)

koella
27 juni 2006, 23:34
Echt geweldig. Een van mijn lievelingsnummers. En heel gepassioneerd gespeeld.


Ik mis alleen het tremolo effect in het cleane gedeelte.

Kamicolo
27 juni 2006, 23:55
mooi gespeelt zeg! echt heerlijk om naar te luisteren.

Heb je toevallig ook de officiele tab hiervan in pdf'je ofzo?:P

BeeJee
28 juni 2006, 00:27
Ik heb hem destijds van bladmuziek (en luisteren naar de cd) af ingestudeerd voor een uitvoering met een fanfare-orkest samen. Er zijn zeker ook tabs van. Google-de net even op: "santana europa+tab*" en er kwam een waslijst tevoorschijn. Weet alleen niet of die een beetje representatief zijn. Check it out. Als je de backingtrack wilt hebben geef maar ff een seintje. Dan post ik hem even op mijn publieke domein.

Kamicolo
30 juni 2006, 13:13
nee de backing track heb ik zelf al wel maar gaat mij om de officiele tab/noten, heb er geen zin in om het anders te leren via zo'n zelf gemaakte tab via internet;)

BeeJee
30 juni 2006, 13:19
Ik heb die notenpartij destijds in moeten leveren voor het archief van die fanfare. Kan wel ff kijken of ik een kopietje kan regelen.