PDA

View Full Version : Fuse Blow



BartL
12 juni 2006, 17:12
Potverdorie...zie ik net dat het lampje OUTPUT FAIL FUSE van mijn amp branden (buitenste 2 eindbuizen)

http://www.drtube.com/schematics/marshall/30thanniv.pdf

De buizen zijn nog geen jaar oud en zien er alle 4 nog perfect uit. Branden allemaal nog hetzelfde en ik hoor geen rare geluiden uit de amp.

Kan het zijn dat ik iets fout heb gedaan waardoor de fuse geblowt is? :)

Lijkt me erg sterk dat ik de buizen moet vervangen.

Negative K3 fan
12 juni 2006, 18:02
meten = weten

BartL
12 juni 2006, 20:41
Ik weet niet eens wat, hoe en waarmee ik moet meten :)

BartL
12 juni 2006, 23:29
Wat voor zekering moet erin dan? Waar krijg ik die? :) Sorry, heb hier totaal geen verstand van.

Ik heb wel aan de knoppen achterop de versterker gezeten (half power, pentode/triode etc.) toen de versterker op standby stond.

vester86
13 juni 2006, 00:13
kijk in het boekje wat voor zekering erin hoorde of kijk op de zekering zelf... staat het meestal op.waar te kopen: electronicawinkel, veel huis/tuin/keuken winkels hebben ze ook wel

BartL
18 juni 2006, 13:25
Ben ik weer. Te druk geweest met pedaaltjes om nog aan mijn Marshall te kunnen denken :)


Kan ik die fuse er gewoon uittrekken zonder dat ik een schok krijg? En hoe? (Versterke staat natuurlijk uit)

In de handleiding staat overigens niet wat voor stop ik moet hebben...maar dat zal er dan wel opstaan.

Negative K3 fan
18 juni 2006, 18:46
gewoon eruit draaien met je nagel ofzo, je kunt geen schok krijgen

BartL
18 juni 2006, 20:03
OK...ze zijn eruit. Ik zie uiteraard welke van de 2 kapot is, maar ik zie niet echt iets leesbaars erop. Is dit gewoon ´n standaard fuse :vraagteken:

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/fuse.JPG

BartL
21 juni 2006, 23:59
Zo...dank voor de reacties! Heb de fuse vervangen en 't werkt gewoon weer zoals het moet.

Kan 'ie eindelijk weer verkocht worden :D

Helter Skelter
22 juni 2006, 12:06
Kan 'ie eindelijk weer verkocht worden :D


dat is snel! :eek:

paulusdeBKB
22 juni 2006, 14:43
En heb je er nou de correcte zekering in gedaan of 'zomaar' eentje?

Negative K3 fan
22 juni 2006, 20:11
die 6101 was het dus niet helemaal??

niet alle marshalls verenigd in 1 versterker??

heb je er niet per ongeluk JJ buizen in zitten :D

Anders Destium
22 juni 2006, 21:01
Je doet duidelijk iets fout Bart, het is eigenlijk onmogelijk dat een 6101 niet bevalt.

BartL
22 juni 2006, 21:09
Clean is prima, crunch is prima.

...maar die dikke, zandige, fuzzige Marshall lead vind ik gewoon kut :) Heb ik zowel bij mijn DSL401 als deze gehad. Het is dus toch die high-gain marshall sound die me niet bevalt.

Uit mijn Jekyll & Hyde en de amp gemaakt door Len heel ik een sound die vele malen beter is.

Negative K3 fan
22 juni 2006, 21:10
ja maar misschien is hij dan geen echt marshall type, want je moet er wel juist mee om kunnen gaan, hij laat namelijk precies horen wat je speelt en dan valt een middelmatige gitarist al heel snel door de mand terwijl het een goede gitarist juist versterkt in zijn spel, vooral met electro harmonix buizen natuurlijk.

trouwens heb je nu een J&H?? die had ik vroeger (heeel lang geleden, voor mn 5150 combo) ook, door mijn gorilla deed ie het nog best aardig, door de 5150 een stuk minder. Ben erg benieuwd hoe ik hem nu vind klinken, denk dat mn oren wel wat zijn veranderd :)

Helter Skelter
22 juni 2006, 21:13
weet je zeker dat het een 6101 is Bart?

BartL
22 juni 2006, 21:36
weet je zeker dat het een 6101 is Bart?
Nee, een 6101 LM ;)

Kopen? :D

BartL
22 juni 2006, 21:39
ja maar misschien is hij dan geen echt marshall type, want je moet er wel juist mee om kunnen gaan, hij laat namelijk precies horen wat je speelt en dan valt een middelmatige gitarist al heel snel door de mand terwijl het een goede gitarist juist versterkt in zijn spel, vooral met electro harmonix buizen natuurlijk.

trouwens heb je nu een J&H?? die had ik vroeger (heeel lang geleden, voor mn 5150 combo) ook, door mijn gorilla deed ie het nog best aardig, door de 5150 een stuk minder. Ben erg benieuwd hoe ik hem nu vind klinken, denk dat mn oren wel wat zijn veranderd :)
Ik zal nog wel eens wat opnemen deze vakantie.

Ik heb er overigens nog niet zoveel mee gespeeld, dus over "Hij laat precies horen wat je speelt" kan ik niet veel zeggen :)

Anders Destium
23 juni 2006, 11:25
Dat komt omdat je misschien gewoon niet meer dan een middelmatige gitarist bent, dan hoor je dat soort dingen ook niet natuurlijk. Een beetje gitarist hoort dat soort dingen gelijk al bij het spelen, daar heb je geen opname voor nodig. Het is dan ook geen wonder dat je niet uit de voeten kunt met een 6101, eigenlijk moet je je schamen voor je gebrek aan niveau.

Dat je de 6101 niet op waarde weet te schatten is vooral het bewijs dat je als gitarist niets voorstelt, dat heeft niets met smaak te maken. Het Marshall high-gain geluid is niet alleen mooier maar gewoon ook beter dan het high-gain geluid van andere merken, zeker met EH buizen. Dat is geen kwestie van smaak maar een feit.

peter_heijnen
23 juni 2006, 11:41
Dat je de 6101 niet op waarde weet te schatten is vooral het bewijs dat je als gitarist niets voorstelt, dat heeft niets met smaak te maken. Het Marshall high-gain geluid is niet alleen mooier maar gewoon ook beter dan het high-gain geluid van andere merken, zeker met EH buizen. Dat is geen kwestie van smaak maar een feit.

Gelukkig kun je dat gewoon meten. Let wel dat je meetkabels dik genoeg zijn.

BartL
23 juni 2006, 15:39
Dat je de 6101 niet op waarde weet te schatten is vooral het bewijs dat je als gitarist niets voorstelt, dat heeft niets met smaak te maken. Het Marshall high-gain geluid is niet alleen mooier maar gewoon ook beter dan het high-gain geluid van andere merken, zeker met EH buizen. Dat is geen kwestie van smaak maar een feit.
Waarom post je als je toch mijn mening niet leest (of hem niet accepteert zoals hij is)? :dontgeti:

Negative K3 fan
23 juni 2006, 17:20
we lopen met je te fucken bart :)

BartL
23 juni 2006, 20:39
Kut...toch gehapt dus :)

Ik probeer er nog zo op te letten altijd, maar helaas :D