PDA

View Full Version : Hoe klinkt ie?



TRC
11 juni 2006, 19:31
Hey allemaal, ik ben een beetje rond aan het kijken naar een nieuwe gitaar (niet dat ik van plan ben om hem binnenkort te gaan kopen - ik kan nog goed met mijn begingitaar vooruit, maar toch: het is leuk om te kijken.)
Aangezien er niet zo veel gitaardealers hier in de buurt zitten (okč, de EMI, maar dat is het ook zo'n beetje) kan ik dus niet zo snel iets uit gaan proberen.
Ik vind PRS gitaren echt PRACHTIG, maar ik heb eigenlijk geen enkel idee hoe ze klinken. Kan iemand met dit proberen uit te leggen of een geluidsbestandje laten horen?
Alvast bedankt.

p.s. http://prsguitars.com/showcase/current/sestandardmahogany.html
deze is wel erg gaaf!

Orpheo
11 juni 2006, 19:38
zoveel prs'en als dat er zijn, zoveel sounds zijn er ook, maar simpel gezegd, de prs die jij 'aanwijst' zal wat weg hebben van een sg (heel plat gezegd) zelfde houtsoorten, zelfde constructie, alleen wel een trem, en dat verandert je sound significant.

TRC
11 juni 2006, 20:31
Okč, dat is opzich best logisch.
Maar toch, hoe zou je een PRS in het algemeen omschrijven?
Bijvoorbeeld: de meesten Ibanez gitaren zijn scheurijzers, wat is een PRS?

Daniël_san
11 juni 2006, 20:35
Ik vind: Warm, Vol. Maar het geluid is toch anders dan Gibson. PRS klinkt wat moderner o.h.a.

TRC
11 juni 2006, 20:38
Moderner als in schel of moderner als in helder?
(of op een andere manier? :satisfie: )

Kan iemand trouwens wat bekende gitaristen opnoemen die met PRS gitaren spelen?

Jehuty
11 juni 2006, 21:05
Moderner als in schel of moderner als in helder?
(of op een andere manier? :satisfie: )

Kan iemand trouwens wat bekende gitaristen opnoemen die met PRS gitaren spelen?

Santana. Tien karakters.

TRC
11 juni 2006, 21:09
Bedankt!
Eerste post is meteen een antwoord op mijn vraag,
zo kom je nog eens goed binnen! :)

Nickname
11 juni 2006, 21:46
Alex lifeson van rush speelt ook op PRS.. terwijl dat toch wat anders klinkt dan santana... luister maar eens naar wat muziek van rush :) Het klinkt als de diepe grom van een LP.. maar met het randje van een fender vind ik...

Gitaro
11 juni 2006, 21:58
While Fender guitars are generally seen as offering a bright, responsive tone, with a hint of "twang" from their longer length, Gibson guitars are seen as having a warm, rich tone, with a deep, dark low end. In comparison, PRS guitars generally have a responsive high end that does not twang, and a rich low end that is very clear.

Opeth neemt ook op met PRS

Herman
11 juni 2006, 21:59
Gozert van Nickelback ook (kort geleden nog topic over geweest) en die gozert van Primus

krieke
11 juni 2006, 22:41
alsook Dave Navarro en Mark Trimonti :D

nickbongers
11 juni 2006, 23:05
alsook Dave Navarro en Mark Trimonti :D

trEmonti.. mooie sig prs.. een van de mooiste prs-en vind ik.. die gekleurde hooglak curling/whatever maple topjes zijn afzichtelijk.

Veekeren
11 juni 2006, 23:17
trEmonti.. mooie sig prs.. een van de mooiste prs-en vind ik.. die gekleurde hooglak curling/whatever maple topjes zijn afzichtelijk.

Nah ja ieder zn smaak, laten we het daar op houden....

Ik heb zelf een CU24 en een geweldige Gibson Les Paul. Die Les Paul is in principe mn favo gitaar, hij is ronder, dieper qua geluid, krachtiger als een brullende beer die opeens voor je neus staat. Die CU24 is echter weer een beter player, klinkt ook geweldig maar iets scherper, meer in your face, als een snelle grommende hyena :D Haha, ben zo creatief mogelijk geweest in het omschrijven van geluiden. Maar uiteindelijk moet je het toch horen ;)

Luke-wannabe
11 juni 2006, 23:35
Santana. Tien karakters.
Santana sucks cock!

brunodb
11 juni 2006, 23:41
Santana sucks cock!

Hoe kom jij aan zulke persoonlijke informatie? Je ooit laten pijpen door Santana ofzo? :p

koennie
12 juni 2006, 00:42
die gitarist van creed speelt ook prs, erg mooie gitaren heeft hij! ook zijn sound ben ik wel over te spreken.
prs, zeker een goede keuze, alleen een tikkie prijzig. De SE's daarentegen zijn dan wel weer betaalbaar, veel gitaar voor relatief weinig geld.

Luke-wannabe
12 juni 2006, 07:30
Hoe kom jij aan zulke persoonlijke informatie? Je ooit laten pijpen door Santana ofzo? :p
Hehe lol :hippie:
Nee ik heb een hekel aan zijn toon en dat z'n opdrukkertjes zowat altijd te hoog zijn (van wat ik heb gehoord)..

duckman
12 juni 2006, 08:58
Hehe lol :hippie:
Nee ik heb een hekel aan zijn toon en dat z'n opdrukkertjes zowat altijd te hoog zijn (van wat ik heb gehoord)..

van wie heb je dat gehoord? De achterneef van de je overbuurvrouw's oma?
Wat een kansloze reaktie....

Jax
12 juni 2006, 09:14
die gitarist van creed speelt ook prs, erg mooie gitaren heeft hij! ook zijn sound ben ik wel over te spreken.


Dat is dus die Mark Tremonti, die net al genoemd is.

TRC
12 juni 2006, 15:30
Ah! Bedankt mannen!
Rush is de favoriete band van mijn vader en ik vind ze zelf ook erg goed, heerlijke sound. Inderdaad weer totaal anders dan Santana (van wie ik nog niet zoveel muziek heb gehoord maar daar ben ik nu wel veel van aan het downloaden) maar ook Santana klinkt errg lekker!
Ik denk dat, wanneer ik genoeg geld en nog een flinke tijd ervaring er bij heb, toch eens naar de PRS gitaren ga kijken! :rockon:

Anders Destium
12 juni 2006, 16:03
Al di Meola speelt ook al jaren op PRSen, hier is een volledige lijst (http://www.prsguitars.com/artists/list.html). Er staan vast wel wat namen op die je kent, voor de rest maken ze zoveel verschillende gitaren dat "het" geluid moeilijk te beschrijven is. Ik zou het vol en gearticuleerd noemen.