PDA

View Full Version : Actieve EMG's set



reproach
11 juni 2006, 18:09
Yew,

ik heb een jackson dinky dk2l. Hierin zit 1 humbucker en 2 single coils. Ik vind het actief EMG geluid gewoon vet en wil EMG'tjes erin steken. Maar ik zou graag z'on geluid hebben als de Zakk Wylde set (EMG 85 en 81). Wat zou de beste manier zijn om dit te bereiken, de 81 humbucker nemen, en dan 2 x de 85 single coil? Of de 81 humbucker, een 81 en een 85 single coil? Ik heb er geen idee van en zou het wel willen weten om deze te kunnen bestellen...

mvg

DarknessAwaits
11 juni 2006, 18:17
Er is niet zoiets als een 81 of 85 singlecoil. Er is ook niet zoiets als de S of SA humbucker.

De humbuckers en single's zijn gewoon gescheiden en klinken ook (logisch) niet als elkaar.

reproach
11 juni 2006, 18:30
Er is niet zoiets als een 81 of 85 singlecoil. Er is ook niet zoiets als de S of SA humbucker.

De humbuckers en single's zijn gewoon gescheiden en klinken ook (logisch) niet als elkaar.

Is die EMG-P81 of P85 dan geen single coil? Zou ik dat geluid dan op een of andere manier toch kunnen bereiken met die 2 single coils dat in de gitaar zitten?

DarknessAwaits
11 juni 2006, 18:44
EMG-P81&85 zijn de humbuckers van EMG in een P90 behuizing. Nog nooit gezien trwns, tot nu dan.

Hoe je het geluid van een EMG81/85 uit 2 singles kunt halen weet ik niet, en ik betwijel ook ten zeerste of het kan.

Orpheo
11 juni 2006, 19:36
Hoe je het geluid van een EMG81/85 uit 2 singles kunt halen weet ik niet, en ik betwijel ook ten zeerste of het kan.

mee eens. normaal is t niet moeilijk om van 2 singles 1 humbucker te maken, maar of je met de s/sa emg keer 2, een 85 of 81 sound kunt halen, lijkt me zeer stug..

vasnd
11 juni 2006, 23:50
ik heb zelf 2 gitaren met emgtjes, eentje met 81-85 en de andere met 81 - S - S. De 85 klink tov de 81 veel voller en heeft meer bas. Hoewel de 2 gitaren anders zijn ( ander hout, geen floyd enzo ) vind ik de 2 S samen redelijk hetzelfde klinken als een 85. Dus zoiets zou je kunnen doen. Als je dan net zoals ik heb ook en 81 erbij hebt kan je er redelijk clean mee spelen maar ook gewoon waar je waarschijnlijk de EMGtjes voor bedoeld hebt

reproach
12 juni 2006, 12:49
Momenteel zit er de Duncan Designed HB-102B Humbucker in en 2 Duncan Designed SC-101 single-coils. Het cleane maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, ik wil gewoon elementjes voor een vette distortion. Het jammere is natuurlijk dat ik maar met 1 humbucker zit. Misschien heeft iemand nog andere suggesties dan de emg's? Ik speel voornamelijk metalcore/hardcore.

fred dons
12 juni 2006, 13:39
neck pickup cavity (laten) uitfrezen voor een humbucker ?

jw009
12 juni 2006, 14:29
Momenteel zit er de Duncan Designed HB-102B Humbucker in en 2 Duncan Designed SC-101 single-coils. Het cleane maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, ik wil gewoon elementjes voor een vette distortion. Het jammere is natuurlijk dat ik maar met 1 humbucker zit. Misschien heeft iemand nog andere suggesties dan de emg's? Ik speel voornamelijk metalcore/hardcore.


Neem gewoon een 81 met 2 x S/SA. Dan kan je lekker scheuren met je brug element. OF neem een andere gitaar met 2 humbuckers erin. Zo simpel is het.