PDA

View Full Version : MIJN pedaaltjes TRUE bypass.



Dastard
11 juni 2006, 12:55
Waarschijnlijk is er een topic van maar kon hem ECHT niet vinden.
Ik heb 2 pedaaltjes die ik bijna altijd gebruik.
De Marshall Jackhammer en de Boss DC-2, nu is mijn vraag of deze pedaaltjes true bypass zijn, volgens mij mijn Jackhammer wel maar van mijn DC-2 weet ik het dus niet.
Misschien dat we een lijst moeten maken met pedaaltjes die standaard al true bypass zijn, of bestaat zo'n lijst al ?

ketja
11 juni 2006, 13:04
Is dat echt belangrijk om te weten of is het iets psychisch?
Speel je opeens minder goed als ik zeg dat je DC2 niet True Bypass is?

Vonk
11 juni 2006, 13:10
Zijn er eigenlijk wel Boss-pedalen die true-bypass uit de fabriek komen? Of hebben ze echt allemaal buffers?

Mitch
11 juni 2006, 13:39
Van de 'grote' merken is alleen Electro Harmonix het (nieuwe) assortiment uitgerust met true bypass. Boss is nog gewoon gebufferd.

Guitarik
11 juni 2006, 13:46
Eeeeh,

Ben nieuw met pedaaltjes....Wat is true-bypass?

up-guitarman
11 juni 2006, 13:46
Maakt toch geen fuk uit ... Zolang ze geen tone zuigen ...

Dirk_Hendrik
11 juni 2006, 13:54
volgens mij mijn Jackhammer wel maar van mijn DC-2 weet ik het dus niet.

Allebij niet. Marshall's worden wel vaak zo geadverteerd maar in de praktijk blijkt dat ze bij Marshall blijkbaar niet weten wat TB is.

up-guitarman
11 juni 2006, 13:58
Allebij niet. Marshall's worden wel vaak zo geadverteerd maar in de praktijk blijkt dat ze bij Marshall blijkbaar niet weten wat TB is.

Huh? Idd, ze worden zo geadverteerd ... Boerebedrog dus ...
Zijn die marshalls met die standaard drukknop overigens niet gemakkelijker om TB te maken dan Bossjes etc. ???

Brammibal
11 juni 2006, 14:26
Mijn turbo rat is ook true bypass. :dance:
maar houdt het gewoon in, at de toon helmaal niet verasndert als je hem uit trapt?

Dirk_Hendrik
11 juni 2006, 14:37
Huh? Idd, ze worden zo geadverteerd ... Boerebedrog dus ...
Zijn die marshalls met die standaard drukknop overigens niet gemakkelijker om TB te maken dan Bossjes etc. ???

Voor mij niet. Met Bossjes e.d gebruik ik een miniatuurrelais wat een stuk sneller in te bouwen is dan de tijd die het neemt om de printplaat waarop die schakelaat zit te modificeren.

Jeee
11 juni 2006, 18:34
Huh? Idd, ze worden zo geadverteerd ... Boerebedrog dus ...
Zijn die marshalls met die standaard drukknop overigens niet gemakkelijker om TB te maken dan Bossjes etc. ???

Ze worden niet als "true bypass" geadverteerd, maar als "passive bypass" ...

Leep truukje.

Dirk_Hendrik
11 juni 2006, 18:50
Wat inderdaad waar is.... "leep"... Prima bewoording. Elke lul vat dat passive op als True...

gvink
11 juni 2006, 20:11
Een heel simpel 'testje' om te ontdekken of je pedaal wel of niet true bypass is, is om het effect uit te zetten en je voeding er vervolgens af te halen.. Als je signaal nog steeds 'intact'is is het pedaal TB...

Overigens niet een vereiste voor een goed effect..! Ik heb zelf nogal wat TB effecten op mn bord staan, maar een paar GOEDE buffers erbij is wel errug fijn..! Anders verlies ik weer juist mn hoog én dynamiek! Maar het blijft altijd veel, erg veel proberen voor de juiste volgorde(s)...

Dastard
11 juni 2006, 20:21
Wat inderdaad waar is.... "leep"... Prima bewoording. Elke lul vat dat passive op als True...

hehehe en bedankt...inderdaad "passive" bypass, dat is waarom ik het vroeg.

Dirk_Hendrik
11 juni 2006, 20:31
Een heel simpel 'testje' om te ontdekken of je pedaal wel of niet true bypass is, is om het effect uit te zetten en je voeding er vervolgens af te halen.. Als je signaal nog steeds 'intact'is is het pedaal TB...


Niet in het geheel. Als een effect vervolgens een hoge ingansgweerstand heeft is er goede kans dat je amper merkt dattie niet TB is..... wat meteen ook weer een punt is dat TB niet altijd nodig is.

Lucluc
11 juni 2006, 20:50
Niet in het geheel. Als een effect vervolgens een hoge ingansgweerstand heeft is er goede kans dat je amper merkt dattie niet TB is..... wat meteen ook weer een punt is dat TB niet altijd nodig is.

De oude Ross pedalen zijn niet true bypass, maar laten wel geluid door in bypass stand als je de voeding uitschakelt. Volgens mij MXR pedalen ook, maar dat heb ik nooit getest. En ze sucken ook geen toon.

gvink
11 juni 2006, 22:05
ja.. dat klopt... :)
Maar voor de meeste pedalen geldt het wel.. En dat was meer mijn bedoeling.. ;)

thnx voor de aanvulling.. :)