PDA

View Full Version : Fame 2*12 guitarcab



heavy-metal-thunder
11 juni 2006, 11:16
Hoi,
ik zoek een gitaarcab voor onder een Marshall 50W top (jaren 70 JMP).

Heeft er iemand ervaring met het merkt "Fame". Lijkt me wel aardig geprijsd.

http://www.musicstorekoeln.de/de/Gitarren/3_15_GBOX_59_GIT0006538-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Globetrotter
11 juni 2006, 21:12
Hoi!

Zijn naar 't schijnt goede cabjes voor een scherp prijsje... Zitten ook Celestion Vintage 30 's in, dus je kan der eigenlijk op aan dat de sounds wat dat betrefd wel ok is. Heb der echter nog nooit op getest, maar als ik ooit een cabje nodig heb, dan denk ik dat ik der ook zo1 koop... ziet er best wel goed uit en ook enorm draagbaar nog!
Cheers,

Bart

heavy-metal-thunder
12 juni 2006, 10:21
oké, dank voor uw antwoord.

Toevallig iemand nog ervaring met deze cabs of andere Fame-producten?

hoofd
12 juni 2006, 10:48
Geen ervaring met die boxen, maar voor dezelfde prijs heb je een Framus cabinet, die nagenoeg hetzelfde is als die Fame:
http://www.musicstorekoeln.de/de/Gitarren/3_15_GBOX_30_GIT0004909-002/0/0/0/detail/musicstore.html

Welke beter is weet ik niet, enige dat ik weet is dat Framus mij bekender klinkt dan Fame.

heavy-metal-thunder
12 juni 2006, 10:51
Dat Fame cab lijkt me zwaarder gebouwd, maar Framus heeft enige naambekendheid. Hebben zelfs enkele dure amps. Je vindt nog steeds niet dat je te veel cabs hebt staan :-) anders mag je me PM'en

Globetrotter
12 juni 2006, 11:04
Die Framus ziet der me anders ook wel stevig uit... vind het design alleen niet zo whaw, beetje meer vox achtig, zonder vox te zijn (vor alle duidelijk-heid, Vox vind ik dan weer wel mooi). En ook met Celestion vintage 30, dus technisch zit ie op dat vlak wel goed. Misschien dan toch maar voor de Framus gaan, al was het maar omdat ie door de naam misschien meer zijn waarde zal behouden?
Cheers,

Bart

hoofd
12 juni 2006, 11:10
Je vindt nog steeds niet dat je te veel cabs hebt staan :-) anders mag je me PM'en

Huh? Dat kan niet op mij slaan, ik heb geen enkel cab staan, doe alles (lees niks) met een 1X12" combo'tje ;)

Ik vind die Framus trouwens wel weer mooier dan die Fame. Er zit ook nog een flink verschil in afmetingen...misschien iets om rekening mee te houden?
Framus = 75 x 28 x 40
Fame = 67x52x31

En een Ohmage verschil (Framus 8, Fame 16) en bij de Framus kan je de achterkant er makkelijk afhalen...

Hmm...toch best veel verschillen tussen de twee cabs.

Bijl
12 juni 2006, 11:33
Aangezien beide cabinets vrijwel hetzelfde zijn, zou ik voor de Framus gaan. Mocht je er ooit vanaf willen is die makkelijker te verkopen vanwege de merknaam, Framus ligt net iets beter in de tweedehands markt.

heavy-metal-thunder
12 juni 2006, 11:41
Huh? Dat kan niet op mij slaan, ik heb geen enkel cab staan, doe alles (lees niks) met een 1X12" combo'tje ;)


ojéé, heb me ff vergist... ik dacht iemand anders had gereplied... last van de warmte, wellicht :)

heavy-metal-thunder
12 juni 2006, 11:44
Huh? Dat kan niet op mij slaan, ik heb geen enkel cab staan, doe alles (lees niks) met een 1X12" combo'tje ;)

Ik vind die Framus trouwens wel weer mooier dan die Fame. Er zit ook nog een flink verschil in afmetingen...misschien iets om rekening mee te houden?
Framus = 75 x 28 x 40
Fame = 67x52x31

En een Ohmage verschil (Framus 8, Fame 16) en bij de Framus kan je de achterkant er makkelijk afhalen...

Hmm...toch best veel verschillen tussen de twee cabs.

16 ohm komt beter uit voor een Marshall, ook al gaat ie ook op 8.

Ik heb net vernomen dat Vintage 30 eerder voor high gain toestanden zijn. Dat wist ik dus niet, want ik wil eerder classic rock maar ook modernere spullen spelen

BLOK182
12 juni 2006, 11:47
Ik zou persoonlijk voor de Framus gaan, ze maken diverse dure buizenamp (1500+ segment), die erg goed zijn. Ik neem aan dat ze dan ook wel redelijke cabs kunnen bouwen:-)

ACSlater
12 juni 2006, 11:58
Ik heb een Fame 4x12. Klinkt zeer goed en zeker in vergelijking met een Marshall jcm900 cab met Heritage speakers. Geen idee of het bij een eventueele verkoop uitmaakt of het een Framus of Fame is. De meeste mensen kijken toch naar de nieuwprijs volgens mij.

BlackSun
12 juni 2006, 15:11
Ik heb een Fame 2x12 cabinet. Hijs lekker handzaam en makkelijk te dragen, kleiner dan die Framus cab. Voor metal en rock is het echt een zeer goed cabje. Je kan het ding mishandelen met zware bassen en kilo's gain maar alles blijft strak en zuiver klinken.
Voor clean vind ik hem soms iets te 'donker' en mid-ig, tenzij dat is waar je naar op zoek bent, want het is geen slechte sound, maar minder mijn smaak.
Verder is het ding superstevig gebouwd, ondanks de prijs.
ik blijf hem iig nog een tijd gebruiken :)

Grave Fillé
12 juni 2006, 20:09
Ik ga met Blacksun mee. Voor is clean is ie idd soms wat donker en mid-derig(klinkt op sommige momenten erg lekker!) maar voor metal, wat ik hoofdzakelijk speel, is komt dat in mijn ogen alleen maar ten goede. De andere gitarist in de band speelt over een JCM 900 412 cab maar kwa volume en tone doet de Fame daar echt niet voor onder. Een klein, prima klinkende cab voor ook nog eens weinig cash. Ik houd hem zeker ook nog een tijdje. De vergelijking met de Framus heb ik BTW niet gemaakt.

future2future
13 juni 2006, 00:15
Ik denk dat je voor dat geld sowieso geen slechte koop doet, alleen al om de speakers

heavy-metal-thunder
13 juni 2006, 08:33
Ik denk dat je voor dat geld sowieso geen slechte koop doet, alleen al om de speakers

inderdaad, want een nieuwe Vintage 30 kost snel 120 euro!

Braindead
17 juni 2006, 13:27
Ik ga met Blacksun mee. Voor is clean is ie idd soms wat donker en mid-derig(klinkt op sommige momenten erg lekker!) maar voor metal, wat ik hoofdzakelijk speel, is komt dat in mijn ogen alleen maar ten goede. De andere gitarist in de band speelt over een JCM 900 412 cab maar kwa volume en tone doet de Fame daar echt niet voor onder. Een klein, prima klinkende cab voor ook nog eens weinig cash. Ik houd hem zeker ook nog een tijdje. De vergelijking met de Framus heb ik BTW niet gemaakt.

Je zegt dat hij er niet voor onder doet? Wat voor 2x12 heeft die andere gitarist dan? een 4x12 met v30's? Als hij daar niet voor onder doet, dan heb je volgens mij wel een goed cabje voor een leuke prijs.

Heeft iemand ervaringen met die Framus 2x12? het Het hout van de kast lijkt mij namelijk wat dunner. Het ziet er iets minder degelijk uit zo op de foto in ieder geval.

Ben benieuwd of iemand ze ooit vergeleken heeft......