PDA

View Full Version : bc rich stealth



gorgasm
11 juni 2006, 02:44
ik begin grote interesse te krijgen in n bc rich stealth. Een ruw vermoeden is dat deze gitaren niet meer gemaakt worden. Op guitarasylum bieden ze nog vlot 4 versie's aan. Maar daarvan weet ik niet hoe die speelt.

verder zijn die niet makkelijk te vinden(nooit ene irl gezien) + wil ik er 1 die eruit ziet zoals ik t wil(reversed headstock, 1humbucker,dimarzio of duncan, volumeregelaar, meer niet, blind of daimond inlay, neck trough, tremelo...

advice?

Izegrim
11 juni 2006, 02:52
Nou, ik kan je niet helpen met een Stealth maar heb je wel eens naar een Jackson Warrior gekeken? Die ziet er iets strakker uit maar is natuurlijk niet de gitaar van Chuck.

gerrekat
11 juni 2006, 08:21
Laat me raden je bent een DEATH fan?

Lord Abortion
11 juni 2006, 09:24
Wel, er zijn vroeger wel nog import Stealths geweest, maar enkel in de NJ serie. Steeds waren het er met 2 humbuckers, en je kan ze vinden met Floyd of met een Fender-style tremolo. Hetgeen jij wil is echter geen standaardmodelletje. Je kan ofwel heel lang wachten tot er op eBay eens ééntje verkocht wordt, maar als ik jou was zou ik gewoon iets laten bouwen bij de BC Rich customshop. Omdat je specs redelijk simpel zijn (1 pickup, 1 volume, geen inlay, ...) zal de prijs daarvan waarschijnlijk niet zo enorm hoog liggen.

Verder heb ik nog nooit een Stealth in 't echt gezien, maar ze schijnen redelijk goed te balanceren en de hoogste frets zijn erg goed toegankelijk. Moest je er één kopen, FOTO'S!

gorgasm
11 juni 2006, 12:01
van death ken ik 1 liedje, spirit crusher, dus fan zou k mezelf ni noemen;
kvond hem n goeie gitarist, sommige diseases treffen de verkeerde mensen.

Izegrim aan n warrior heb ik ook zitten denken ja, usa off course, maar ik zou beide gitaren es naast elkaar kunnen leggen.

en oa owv het balanceren en het lage gewicht en de bodyvorm bij hogere noten lijkt het me wel n fijn gitaartje. Als je bv naar n roads kijkt, hoe moet je in godsnaam bij die 22ste frets komen.

lord enig id hoeveel me dit zou kosten?

Lord Abortion
11 juni 2006, 13:18
Ik denk iets rond de 2000 euro. In de USA zijn ze iets goedkoper, maar als ze nog hier moeten raken zal dat de prijs ongeveer zijn. Maar ik kan er ver naast zitten hoor, het kan meer of minder zijn ook. Je zoekt best eens op wie de dichtste BC Rich customshop dealer is en vraagt daar een offerte aan op basis van jouw specs.

Izegrim
11 juni 2006, 13:39
Izegrim aan n warrior heb ik ook zitten denken ja, usa off course, maar ik zou beide gitaren es naast elkaar kunnen leggen.

Moet je zeker eens doen. In grove lijnen is het model hetzelfde alleen is de Warrior wat agressiever gelijnd en de Stealth wat ronder.


en oa owv het balanceren en het lage gewicht en de bodyvorm bij hogere noten lijkt het me wel n fijn gitaartje. Als je bv naar n roads kijkt, hoe moet je in godsnaam bij die 22ste frets komen.

Dat is iets waar je bij een Rhoads dus géén zorgen hoeft te maken! Live is een Rhoads veel makkelijker om op te spelen dan enig ander model. Nadeel is wel dat het maar 22 frets zijn. Een neckthrough Rhoads balanceert PERFECT; zo goed dat de hals in de hoek blijft staan waar je hem heen tilt van horizontaal tot meer dan 45 graden.

Succes met je zoektocht!

Davidian
11 juni 2006, 15:56
Moet je zeker eens doen. In grove lijnen is het model hetzelfde alleen is de Warrior wat agressiever gelijnd en de Stealth wat ronder.



Dat is iets waar je bij een Rhoads dus géén zorgen hoeft te maken! Live is een Rhoads veel makkelijker om op te spelen dan enig ander model. Nadeel is wel dat het maar 22 frets zijn. Een neckthrough Rhoads balanceert PERFECT; zo goed dat de hals in de hoek blijft staan waar je hem heen tilt van horizontaal tot meer dan 45 graden.

Succes met je zoektocht!

Ik vind een rhoads alles behalve lekker spelen op de hoge noten. Dan heb ik liever een washburn V

gorgasm
12 juni 2006, 17:59
als ik ene laat maken moet ik dan wel weten uit welk materiaal ik t beste de arm en de body laat maken, mn andere is n marilyn dus kweet ni of die enig zins in die richting kunnen gaan...