PDA

View Full Version : van minidisk naar computer



Rude Perception
11 juni 2006, 00:41
Hoe kan ik nummers die ik heb opgenomen met een minidisk naar de computer sturen via usb? Ik heb een digital pc link geleend. Oftewel een verloopje van de optical naar usb. Ik heb hem in m'n usb poort van de compu gestopt. Als ik muziek op heb staan wanneer ik de usb aansluit gebeurt er niets. Wanneer ik geen muziek aan heb staan hoor ik het signaal dat er nieuwe hardware is gevonden. Ik zie rechtsonder niets gebeuren, en bij 'deze computer' staat geen 'verwisselbare schijf'. Dus alsof er niets is gebeurd.
Maar de muziek doet het niet meer als ik de usb op de laatste manier is aangesloten. Nu mijn vraag: Hoe kan ik nu de muziek op mijn computer zetten?

bert k
11 juni 2006, 00:52
Je hebt kans dat het alleen de andere kant op werkt, dus van je computer naar de minidisc. Optical is meestal eenrichtingsverkeer.

drap
11 juni 2006, 03:23
Je hebt kans dat het alleen de andere kant op werkt, dus van je computer naar de minidisc. Optical is meestal eenrichtingsverkeer.

Zeker weten zelfs. Het is alleen een optische ingang op z'n minidisc of er moet in de tussentijd een nieuw type minidisc-speler op de markt zijn gekomen. Ik heb ook gezocht naar een minidisc-speler die een optische uitgang heeft, helaas is alleen analoog mogelijk... Ik snap trouwens nog steeds niet waarom minidisc het niet gehaald heeft

thefox
11 juni 2006, 08:46
Heeft allemaal te maken met copyright beveiligingen die ze iets te streng doorgevoerd hebben. Minidisc is wat mij betreft ideaal om op te nemen en uit te wisselen, maar het werkt waardeloos om je opnames naar de computer te krijgen. (je verliest ook weer kwaliteit)

harrie-beton
11 juni 2006, 08:47
De mini disc heeft verloren van de CD brander omdat dat goedkoper is.
En met de mp3 speler is het helemaal over en uit.

Vriend (=beroepsmuzikant) van mij heeft jaren terug via een audio kabel zijn mini disc collectie op mijn pc's overgezet naar CD(WAV). We deden 3 mini disc spelers tegelijk (lekker snel). Ja, ik heb meerdere pc's (nu 9....)

Het was een klus van een paar dagen met veel koffie en sigaretten maar de klank was goed. Het geluidsverlies was niet hoorbaar. Het enige wat lastig was, was de audio in stukjes knippen.

bert k
11 juni 2006, 14:47
Huiskamermodellen hebben soms digitaal in én uit. Dan kan je een SP/Dif verbinding maken waar je digitaal blijft. Maar het blijft gekut, omdat de opname dan de tracknummers niet herkent, en je blijft dan zitten met een enkel wav-bestand van een uur.

harrie-beton
11 juni 2006, 19:53
Er zijn kastjes die het kunnen omzetten maar weet niet of het werkt.

http://www.minidisco.com/mdport-io.html


hier is meer te lezen, er zijn dus spelers inclusief software die gekoppeld met een pc werkt - digitaal.

http://www.minidisc.org/very_faq.html

software screenshots.
http://www.esdl.co.uk/body/mdte/mdte.htm

drap
11 juni 2006, 19:58
En ook behoorlijk duur zeg die setjes. Maar toch heb ik interesse. Thanx voor de link Harrie :)

harrie-beton
11 juni 2006, 20:03
als je 100 minidisc's ofzo of meer moet converteren dan is het zeker de moeite waard.