PDA

View Full Version : Ook aan de bas; Dean !



Das Schaap
10 juni 2006, 18:19
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/dean-edge09_mahonie_350_fffef1_75.jpg

Nadat ik em in de feedback magazine had gezien was mijn interesse gewekt, en had ik er dus meteen maar 1 besteld gezien ze em niet meer in voorraad hadden.
En ik was toch wel aangenaam verrast door dit basje van € 99,-
De prijs komt ook door een fout van feedback zelf, dit hoort de prijs te zijn van de Dean 09 Playmate. :sssh: Die nu dus vreemd genoeg duurder is.

Maar ik ben best tevreden als gitarist met deze bas. Het is enkel voor erbij en er komt wel een ok geluid uit. Het is niet zo romig als ik had gehoopt, maar het blijft wel een mahonie body, heb em nog opengeschroefd en ik zag enkel echt 1 blok hout. Al met al een nette bas voor die prijs.

Mahonie body, 2 potmeters (kraken ook helemaal niet), 1 soapbar element gok ik, 24 fretten. En hij is echt netjes afgewerkt nog. :)
Dus als je langs feedback gaat, is het altijd een leuk ding om ff te checken. :soul:

Bram+
10 juni 2006, 18:33
Hmm hoe klinkt zo'n ding? Tussen de p-bass en thunderbird ergens als ik de specs bekijk? Niet dat ik echt van plan ben een bas erbij te kopen (ik heb al een fijne (beginners)bas die me prima bevalt), maar altijd leuk om een beetje referentie te hebben.

Davidian
11 juni 2006, 11:28
Ik zat nog eens te loeren naar een bass voor erbij, misschien check ik deze wel ff uit.


Plaats eens wat opnames als je wilt. :)

MazeMouse
11 juni 2006, 11:34
Hmmmz, dat lijkt een beetje op de EVO XM voor basgitaren. Als hij dan inderdaad ook de prijs/kwaliteit verhouding heeft van zijn gitaarbroer dan is het zeker een nette bas :)

Das Schaap
11 juni 2006, 15:42
Hmm hoe klinkt zo'n ding? Tussen de p-bass en thunderbird ergens als ik de specs bekijk?
Tja het is een beetje apart, het is niet echt een p-bass nee het neigt ergens tussen een p-bas en een j-bas maar meer naar j-bas. :hippie:

Ik zal eens kijken of ik nog iets kan opnemen. :satisfie:

TFO
17 juni 2006, 01:16
hij is zeker netjes,
was ook mijn eerste bass.

hij is leuk om erbij te hebben, komt een behoorlijk goede sound uit.
alleen als ik hem nu zelf vergelijk vind ik dat hij wat rommelig klinkt.
hij/zij haalt de noten niet zuiver eruit.

ikzelf heb ook een Ibanez BTB200.
En dat speelt al een stuk beter éh,

ik zal hem niet weg doen zinds het mijn eerste bass is, maar zal er opzich ook niet snel op spelen meer, mits ik er een nieuwe pick up in zal willen hebben.

Yapser
26 augustus 2006, 20:31
Ik heb 'm ook gehad maar -heeel- snel weer teruggebracht. Wat een rommel vind ik dat ding zeg. Slechte pickup, slechte afwerking, slechte sound.. Kan ook een maandagochtendmodel zijn geweest.