PDA

View Full Version : 2 nieuwe pedaaltjes



robert-gitarist
10 juni 2006, 18:09
Jaja GAS aanval gehad.Moeilijk te stillen dus maar weer 2 pedaaltjes gekocht: Boss OD-3 en de Boss SD-2.Beide Overdrives dus.De Boss SD-2 heb ik tijdje terug overgenomen van ons aller Speeddemon :D Erg vet pedaal zeker met de Indy mod die erop zit.Klinkt echt voller nu!Echt super pedaal.Mooi met doosje etc erbij.
De OD-3 Overdrive kwam ik afgelopen zaterdag tegen in Zwolle bij Big One.Dit vond ik altijd al vet pedaal en had al tijdje die van BartL op het oog alleen had ik toen geen geld+was verkocht.Maar net me salaris binnen dus de OD-3 gekocht,nieuw in doosje voor 55 euro :D Dat leek mij wel een heel mooi bedrag gezien er op marktplaats voor rnd de 70 euro worden verkocht :D
Super gaaf pedaal lekker vol.Sommige zeggen dat het een vervolger is van de OD-1 maar klinken beide totaal anders!Kortom ik ben weer blij.Zit nu aan de 18 Boss pedalen :sssh: Ff paar fototjes:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/BossOD-3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/BossSD-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/BCB-6overdrives.jpg

interessander
10 juni 2006, 18:23
Als het goed is zitten er kleine gaatjes in de bodemplaat van je OD3....

robert-gitarist
10 juni 2006, 18:25
Als het goed is zitten er kleine gaatjes in de bodemplaat van je OD3....

Yepz klopt :stop:
Hoe weet je dat trouwens?
Volgens mij heeft de vorige eigenaar deze op z'n board vast gezet en daar voor extra gaten geboord ofzo

interessander
10 juni 2006, 18:27
Haha, ja dat was de OD-3 van de gitarist uit mn band. hij heeft op mijn aanraden die OD-3 gekocht als solo-boost voor zn ENGL maar hij vond bij nader inzien en MXR microamp beter, maar ja, de OD-3 zat inderdaad al op zn board. Hij heeft de OD-3 ingeruild bij de big one.

robert-gitarist
10 juni 2006, 18:29
Ohh kijk vandaar..wat een slimmerik dan zeg :D nooit gehoord van klitteband zeker haha!wel grappig trouwens iemand van hier die het pedaal kent!veder zie ie er als nieuw uit,doosje etc ook trouwens.Ik vind het een zeer fijn pedaal!

Bram+
10 juni 2006, 18:34
Hehehe wat een klein kutland is Nederland toch ook:D Dat is een leuke collectie daar Robert, ik ben niet zo van de boss-OD's, maar het ziet er wel ziek uit, hehehe.

interessander
10 juni 2006, 18:37
Ik heb hem ook nog even getest en vond hem erg lekker klinken, meer volumeboost beschikbaar dan een tubescreamer.

robert-gitarist
10 juni 2006, 18:38
Danku bram+ :D
Nja ik ben er erg te vreden met die overdrives..alleen gebruik ik de OD-1 en SD-1 als boost en rest is leuk om mee te klooien..De OD-3 wil ik terzijner tijd gaan gebruiken voor de Marshall JMP..die laatste staat eind dit jaar in de planning :D ff sparen nog.Maar ach de collectie word telkens groter,begon 2 jaar terug met een Boss Hm-2 Heavy Metal en heb er nu 18 :D

robert-gitarist
10 juni 2006, 18:39
Ik heb hem ook nog even getest en vond hem erg lekker klinken, meer volumeboost beschikbaar dan een tubescreamer.

Klopt inderdaad met die volume!viel mij ook op.Hij gaat echt harder dan de SD-1 en OD-1!

Dirk_Hendrik
10 juni 2006, 19:28
goh eh.. hakkel hakkel eeeh, tsja...

Maar gebruik je die nou ook allemaal????

;) :D

robert-gitarist
10 juni 2006, 19:50
goh eh.. hakkel hakkel eeeh, tsja...

Maar gebruik je die nou ook allemaal????

;) :D

*proest* ehmm nee :D *proest* maar staat wel indrukwekkend,18 van die dingen haha!

Nja ik gebruik van de 18,8 stuks en dat is: Boss DD2,Boss DD6,Boss EH2,Boss DC3,Boss SD1,Boss OD1 en de Boss OD3 Boss NS-2..Die staan momenteel op me board.Maar ach tis gewoon leuk als je je verveelt of het is slecht weer of.. gewoon lekker de hele middag met effecten kloten!Natuurlijk heb ik niet alleen Boss pedalen maar nog meer merken alleen Boss verzamel ik :)

yellowsun
11 juni 2006, 10:33
Mijn eerste pedaaltje was ooit een OD-2 (Turbo Overdrive). Hele tijd niet gebruikt, maar momenteel zit hij als booster op mijn pedalboard. Verschilt die OD-2 erg van de OD-1 of OD-3, Robert?

BartL
11 juni 2006, 10:36
Erg leuke verzameling!

Als je die OD-3 kwijt wil, stuur maar een mailtje... :cooler:

robert-gitarist
11 juni 2006, 12:12
Mijn eerste pedaaltje was ooit een OD-2 (Turbo Overdrive). Hele tijd niet gebruikt, maar momenteel zit hij als booster op mijn pedalboard. Verschilt die OD-2 erg van de OD-1 of OD-3, Robert?

Mijn turbo Overdrive is een japanse maar die doet het voorlopig nog niet haha!Heb hem gekocht voor 10 euro alleen doet het niet(input is gone)Maar goed heb eerder een OD-2 gehad.Ik zal je zeggen,geen 1 klinkt het zelfde of "klinkt als.." ze hebben allemaal hun eigen apparte klank daarom vind ik het mooi want iedereen zegt wat moet je met zoveel drives? haha.
De OD-2 klinkt meer schel op een of andere manier vind ik.De OD-3 klinkt wat strakker en is echt ultimate geschikt als boost/tube screamer voor een buizenbak.OD-1 klinkt wat donkerder*iets meer mid ofzo) dan de OD-2.De OD-3 vind ik eerlijk gezegt de beste van het stel.

Bartl: Haha ja begint nu echt een verzameling te worden he :)
Enne de OD-3 gaat echt niet meer weg.100% blijvertje maar goed zeg nooit nooit,mocht het keer gebeuren dan weet ik je te vinden ;) (op forum dan :D )

up-guitarman
11 juni 2006, 13:56
De OD-2 klinkt meer schel op een of andere manier vind ik.De OD-3 klinkt wat strakker en is echt ultimate geschikt als boost/tube screamer voor een buizenbak.OD-1 klinkt wat donkerder*iets meer mid ofzo) dan de OD-2.De OD-3 vind ik eerlijk gezegt de beste van het stel.


Ik gebruik mijn SD-1 als booster, heb nog nooit een OD-3 in de plaats gezet, maar als je deze 2 vergelijkt (puur als booster), welke is dan de beste volgens jou?
(Een vriend van me heeft denk ik een OD-3, mss eens in bruikleen vragen of zo ;))

robert-gitarist
11 juni 2006, 16:47
Ik gebruik mijn SD-1 als booster, heb nog nooit een OD-3 in de plaats gezet, maar als je deze 2 vergelijkt (puur als booster), welke is dan de beste volgens jou?
(Een vriend van me heeft denk ik een OD-3, mss eens in bruikleen vragen of zo ;))

Dan 100% de OD-3.Ik gebruikte eerder altijd de SD-1 daarvoor(drive op 0,level 0 tone na smaak).De OD-3 gebruik ik ook op die manier maar hij klinkt,warmer voller enheeft wat meer volume.Zeker eens gaan testen.Bij mij hoor je het verschil wel degelijk(ik speel wel op een solid state amp).Ik heb ze ook beide trouwens op een London City getest en toch de OD-3 wint!bij mij dan :D

up-guitarman
11 juni 2006, 16:56
Dan 100% de OD-3.Ik gebruikte eerder altijd de SD-1 daarvoor(drive op 0,level 0 tone na smaak).De OD-3 gebruik ik ook op die manier maar hij klinkt,warmer voller enheeft wat meer volume.Zeker eens gaan testen.Bij mij hoor je het verschil wel degelijk(ik speel wel op een solid state amp).Ik heb ze ook beide trouwens op een London City getest en toch de OD-3 wint!bij mij dan :D

Bedankt, ga ik eens checken dan !!!
EDIT: Meer volume maakt toch nioet echt uit? Of bedoel jij als booster na je ander OD's? Ik zet mijn SD-1 helemaal vooraan voor wat meer gain en sustain te krijgen !!!
Een volume boost heb ik wel nog nodig voor solo's, ofwel eentje kopen of eentje bouwen (iets a la SHO of zo ...)

robert-gitarist
11 juni 2006, 17:12
Op mijn board staan 2 overdrives momenteel.Dat is de OD-3 en SD-1.SD-1 staat vooraan gevolgt door de OD-3.De OD-3 kun je als volume boost gebruiken maar ook voorals je een mooi gain randje er bij wilt hebben..Probeer hem gewoon eens uit op diverse manieren ;) Ik vind hem echt zeer de moeite waard.

hubert
13 juni 2006, 14:55
de OD3 is geweldig!
kan iemand mij vertellen wat de SD2 voor een pedaal is en wat die Indy mod precies doet?
dank

robert-gitarist
13 juni 2006, 15:25
Boss SD-2 is een Dual Overdrive..kortom twee drives in een pedaaltje..Toch klinken ze beide anders omdat de een iets meer drive heeft.Je kunt hem ook zien als 2 kanalen: Lead en grunch...Ik vind het zelf een erg gaaf pedaal!!

hubert
13 juni 2006, 16:13
okee....dank je. Wat vinden de anderen van de SD2?

robert-gitarist
13 juni 2006, 16:54
Gaat er niet om wat andere er van vinden.gaat erom wat jij er van vind..als je de kans krijgt om uittetesten,zeker doen!
Kijk als ik bijv.een band erg klote vind enzo misschien vind jij die band wel helemaal geweldig ;)

Speeddemon
13 juni 2006, 18:25
okee....dank je. Wat vinden de anderen van de SD2?
SD-2's "Lead modus" is één van de beste medium-gain transistor distortion/overdrives die ik heb gehoord. Totaal niet dat krasserige hoog van een DS-1 ofzo. Erg smooth.

't is bijna Malcolm en Angus in 1 doosje, maar ja, m'n Tubefactor (290V plate voltage op de buis :cooler: ) doet dat wel ietsje beter. :satisfie:

hubert
13 juni 2006, 19:04
okiedo...dank.
het is namelijk zo dat ik er eentje kan kopen via de bassist van een band waar ik in speelde. ik ga het dus gewoon doen. In mijn eeuwige zoektocht naar perfectie in geluid. Och och, wat zou ik beter moeten weten....zucht :)

hubert
17 juni 2006, 14:50
ik heb m dus geprobeerd en oei oei oei.....wat ben ik blij. de SD2 is geweldig.
ik heb heel wat uitgeprobeerd in mijn leven, maar de SD2 geeft iets moois.

Set up is iets met P90, Rat, Rc booster, hotcake en dat in een cooltron OtTB(om mijn vox onder controle te houden) op de versterker in de vox ac 30.
nu de SD2 erbij en heb je het crunch kanaal al eens geprobeerd als de vox op break up staat? tering...mooie sound. Vol en transparant en zelfs dynamisch!. Lead is ook erg fijn...ik ga m dus houden. een ding wel....gain bij beiden niet verder dan 9.00 draaien...wordt er niet mooier op.

O ja...de SD2 is er geen voor een twin of zo. klinkt heeeeel lelijk (vin ik dan). Vox daarentegen...oei oei oei...

ik vraag me dus af: SD2 heeft niet echt een goede reputatie. Hoe zit dat dan? ik vin t wel de beste van Boss (op de OD3 na)...

nog een vraagje: wat doet die indie mod eigenlijk met het pedaal?