PDA

View Full Version : Waarde gitaar



stumpy
10 juni 2006, 18:02
Hoi allemaal,

Ik heb hier nog een oude akoestische gitaar staan, maar eigenlijk doe ik er niet zo heel veel meer mee, dus ik denk erover hem te verkopen. Maar ik heb geen idee wat hij waard zou zijn, weet ook niet wat hij toen destijds heeft gekost, want ik heb hem toen van mijn ouders gekregen. Het is een Fender DG-19CE uit '96 met zo'n stikkertje dat fender 50 jaar bestaat. Wat zou hij waard zijn?

hendrix2
10 juni 2006, 18:06
ik denk dat ze niet zo erg veel meer zal opbrengen.
de catalogus prijs is iets rond de 429 dollar (dus ik denk rond de 400 euro)
ik weet niet hoeveel je er zou voor moeten kunnen krijgen, maar misschien kan deze prijs iets zijn waar je je op basseerd.

stumpy
10 juni 2006, 18:22
Hoe weet je dat als ik vragen mag? Hij wordt niet meer gemaakt en hij komt uit een tijd van voor de euro..

stumpy
10 juni 2006, 18:48
Oh, wacht laat maar, ik heb het al gevonden. Echt veel brengt hij dus niet meer op, dus dan houd ik hem ook maar denk ik.

Picker
10 juni 2006, 22:52
Waarom zet je hem niet gewoon op marktplaats.nl, met een paar goede foto's? Laat de mensen erop bieden, dan weet je vanzelf of je het de moeite waard vindt om te verkopen.

SGS
10 juni 2006, 23:08
ik vrees niet veel meer dan 100 euro in een winkel... particulier misschien iets meer...

kornelius
11 juni 2006, 13:11
voordeel bij een fender is dat het een heel bekende naam is, soms gaan mensen daar daarom hoger op bieden.