PDA

View Full Version : Gitaar voor 1200 tot 1500 euro



DsNL
10 juni 2006, 12:35
hallo,

Ik zoek een gitaar tussen de 1200 en 1500 euro.
Zelf zat ik te denken aan de LTD Alexi-600.
Link (http://espguitars.com/guitars_alexi.html)

Of een Fender stratocaster USA

Maar de Jackson rhoads (niet de duurste versie maar de middelste van $1,571.41)

Wat is jullie advies??

Jaco

FruscianteFan
10 juni 2006, 12:37
Ligt eraan wat je wilt spelen en wat je heft fijnst vindt. ESP of Jackson en Fenders zijn als appels en peren.

Davidian
10 juni 2006, 13:10
Esp is overpriced als fuck, neem dan een edwards by esp alexi model.

jw009
10 juni 2006, 14:05
Esp is overpriced als fuck, neem dan een edwards by esp alexi model.


ESP misschien, LTD zeker niet. Maar door die signature betaal je er wel weer veel meer voor.

Tupelo
10 juni 2006, 14:10
Blade R4 of RH4

Godin LGX

richard72
10 juni 2006, 14:16
Probeer eerst eens aan ons duidelijk te maken wat voor iemand je bent, wat voor muziek ga je spelen.

Is dit je eerste gitaar?
Is het alleen voor thuis of ga je er ook optredens mee doen?
Wat is je niveau?
Om maar eens wat te noemen....

Geef wat details in je profile, dan zullen veel kenners je een goed advies kunnen geven. :)

Neals
11 juni 2006, 13:20
Leuk detail is dat de beste man van Children of Bodom niet al te blij is met zijn signature.

Zelf denk ik dat je voor het geld heel wat leuker kan vinden!

Rormo
11 juni 2006, 18:26
heb een jaar geleden met kroting mijn Gibson Les Paul classic gekocht voor 1450 euro. Nooit krijg ik daar spijt van. Normaal is ie 1800 bij Feedback dus misschien net iets te duur. Ik zou als ik jou was gewoon voor een goede Fender American strat gaan (heb er zelf eentje van 1200 en ben zeer tevreden. Maar het hangt natuurlijk af van je muzieksmaak en speelstijl. Als je van Metallica houdt ofzo ben je beter af met een Jackson of een Ibanez.

Orpheo
11 juni 2006, 19:33
Leuk detail is dat de beste man van Children of Bodom niet al te blij is met zijn signature.

Zelf denk ik dat je voor het geld heel wat leuker kan vinden!

oh?! vertel! hoezo dat dan? waar haal je btw die info vandaan?:D

Orpheo
11 juni 2006, 19:34
heb een jaar geleden met kroting mijn Gibson Les Paul classic gekocht voor 1450 euro. Nooit krijg ik daar spijt van. Normaal is ie 1800 bij Feedback dus misschien net iets te duur. Ik zou als ik jou was gewoon voor een goede Fender American strat gaan (heb er zelf eentje van 1200 en ben zeer tevreden. Maar het hangt natuurlijk af van je muzieksmaak en speelstijl. Als je van Metallica houdt ofzo ben je beter af met een Jackson of een Ibanez.

metallica speelt noch op jackson, noch op ibanez :roll: (in ieder geval niet systematisch) ze spelen echter WEL (vooral) op les pauls (of espkloons van LP's) en explorers...

Daniël_san
11 juni 2006, 19:53
Daar heb je gelijk in Orpheo, maar Metellica heeft wel een sound die je met een Jackson e.d. en een high-gain versterker makkelijker krijgt dan met een standaard LP volgens mij. Ookal kan je natuurlijk met andere gitaren ook die sound te krijgen.

Laat ik het zo zeggen dat de tone voor dit soort muziek toch echt voor het grootste deel uit je vingers komt.

AART
11 juni 2006, 19:59
metallica speelt noch op jackson, noch op ibanez :roll: (in ieder geval niet systematisch) ze spelen echter WEL (vooral) op les pauls (of espkloons van LP's) en explorers...

Hetfield vooral Explorers en Kirk nog altijd vooral esp signature hoor, af en toe een les paul, maar vooral bij de rustigere stukjes, niet bij het zware mooie werk.

Orpheo
11 juni 2006, 20:00
Daar heb je gelijk in Orpheo, maar Metellica heeft wel een sound die je met een Jackson e.d. en een high-gain versterker makkelijker krijgt dan met een standaard LP volgens mij. Ookal kan je natuurlijk met andere gitaren ook die sound te krijgen.

Laat ik het zo zeggen dat de tone voor dit soort muziek toch echt voor het grootste deel uit je vingers komt.

nee sorry, niet met je eens. voor die dikke vette dreunende sound van metallica heb je echt een xplorer of een LP nodig, een jackson is veel te iel daarvoor. een jackson is bv wel weer ideaal voor heel snel shredwerk, maar voor het rauwe beukwerk (metallica) is een LP beter.

Orpheo
11 juni 2006, 20:01
Hetfield vooral Explorers en Kirk nog altijd vooral esp signature hoor, af en toe een les paul, maar vooral bij de rustigere stukjes, niet bij het zware mooie werk.

dat zei ik ook; explorers. hammet 'vergeet' ik altijd voor t gemak...

jw009
11 juni 2006, 20:25
nee sorry, niet met je eens. voor die dikke vette dreunende sound van metallica heb je echt een xplorer of een LP nodig, een jackson is veel te iel daarvoor. een jackson is bv wel weer ideaal voor heel snel shredwerk, maar voor het rauwe beukwerk (metallica) is een LP beter.


jackson RR speelt kirk vaak nummers in D mee, zoals Sad but true en Seek & Destroy (live in D)

Neals
11 juni 2006, 20:30
oh?! vertel! hoezo dat dan? waar haal je btw die info vandaan?:D

Las de info ergens op het forum, en diverse verhalen laten doorschemeren dat Laiho van endorsement wisselde omdat Jackson net overgenomen werd en problemen had met de levering van een custom model Jackson.

'Vreemdgaan' tijdens een ESP endorsement is redelijk gebruikelijk, zo is de main gitaar van Jeff Hanneman een Jackson Soloist, wil James hetfield ook wele eens wat switchen, en zou het een goede grap zijn als Dave Mustaine zijn ESP signature gebruikt.

DsNL
11 juni 2006, 20:45
Ik zal mezelf eens voorstellen:

Muzieksmaak: Metal/heavymetal/powermetal (Children of Bodom, Dimmu Borgir, cradle of filth enz...)

Ervaring: Tussen beginner en gevorderde in.

De gitaar word vooral thuis gebruikt.

Dus misschien kunnen jullie er rekening mee houden,

Bedankt voor alle adviezen!!

Jaco..

GunMetalBlue
11 juni 2006, 20:57
Ik zou zeggen, kijk niet naar de prijs, ga gewoon in een winkel rond, probeer vanalles uit... Wat je ligt neem je, dat hoeft daarom niet duur te zijn...

Rormo
11 juni 2006, 21:26
metallica speelt noch op jackson, noch op ibanez :roll: (in ieder geval niet systematisch) ze spelen echter WEL (vooral) op les pauls (of espkloons van LP's) en explorers...

Daar ben ik mij van bewust, maar met een Ibanez of Jackson kun je hetzelfde geluid wel bereiken. Een Les Paul lag niet binnen het budget behalve een studio en die wil ik niet aanraden.

Neals
11 juni 2006, 21:31
Heb sinds een paar dagen een Studio, en ben er hevig van onder de indruk!

Ibanez RuleZ
11 juni 2006, 23:23
Daar ben ik mij van bewust, maar met een Ibanez of Jackson kun je hetzelfde geluid wel bereiken. Een Les Paul lag niet binnen het budget behalve een studio en die wil ik niet aanraden.


ha-ha


waarom denken sommige mensen dat de ene superstrat te vergelijken met de andere is. laat ik je uit de droom helpen: de gemiddelde ibanez klinkt een HEEL stuk ieler dan de gemiddelde jackson. ik heb 2 soloists gehad en 2 ibanez RG's (1 maal een petrucci en 1 maal een rg560, niet de low end shit). De pertrucci had hetzelfde brugelement als mn charvel model 6 (soloist) en die soloist had een heel wat dikkere sound dan die ibanezzen die van basswood gemaakt waren.

echter, topicstarter: ibanez is zeker wel een goede optie, maar kijk dan gewoon naar de mahogany of alder modellen (zegge de RG3120 of de RGT220A of M variant), die hebben gewoon meer sound dan de basswood modellen.

Harrald

ijzerbroot1
11 juni 2006, 23:45
TS: gewoon alles uitproberen waar je je knuistjes op kunt leggen. Heb je kans dat je met iets naar huis gaat waar je nooit aan had gedacht! Staar je niet blind op merken.........

Outrage
12 juni 2006, 12:18
Carvin maakt erg goed gitaren voor die prijs. Ik heb zelf 1100 betaald voor mijn jackson soloist, en ik vind 'm enorm goed klinken en spelen.

Rormo
12 juni 2006, 18:37
Heb sinds een paar dagen een Studio, en ben er hevig van onder de indruk!

Dat was ik ook, tot ik een betere LP in mijn handen kreeg. Nu geldt dat voor alles, maar als je toch een Gibson koopt kun je beter iets langer door sparen en een classic kopen, dan een studio naar mijn mening.

Rormo
12 juni 2006, 18:39
ha-ha


waarom denken sommige mensen dat de ene superstrat te vergelijken met de andere is. laat ik je uit de droom helpen: de gemiddelde ibanez klinkt een HEEL stuk ieler dan de gemiddelde jackson. ik heb 2 soloists gehad en 2 ibanez RG's (1 maal een petrucci en 1 maal een rg560, niet de low end shit). De pertrucci had hetzelfde brugelement als mn charvel model 6 (soloist) en die soloist had een heel wat dikkere sound dan die ibanezzen die van basswood gemaakt waren.

echter, topicstarter: ibanez is zeker wel een goede optie, maar kijk dan gewoon naar de mahogany of alder modellen (zegge de RG3120 of de RGT220A of M variant), die hebben gewoon meer sound dan de basswood modellen.

Harrald


Ik vergelijk helemaal niets. Ik zeg dat je met zowel Ibanez als Jackson een Metallica sound kunt bereiken.

Soulcollector
12 juni 2006, 18:47
Muzieksmaak: Metal/heavymetal/powermetal (Children of Bodom, Dimmu Borgir, cradle of filth enz...)


En wat hebben die bands met Power/Heavy metal te maken ? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_rolleyes.gif

DsNL
12 juni 2006, 21:48
dat heeft verder niets te maken met powermetal/heavy metal, maar ik gaf gewoon aan van welke muzieksmaak ik hou. :satisfie:

Gitaro
12 juni 2006, 23:12
Vergeten jullie niet dat er in die bakken van Metallica EMGs zitten. Dan kan het wel een Les Paul zijn, maar dat klinkt echt niet als de gemiddelde Les Paul in de winkel. Neem ik aan.

Mijn antwoord: niet die Alexi signature. Als je een echte beukende LTD wil moet je naar de gewone series kijken, met het nummertje 400 en hoger. Bijvoorbeeld de EX400, een zeer fijne strijdbijl van mahonie, en daar zitten de goede (jaja, subjectief, gitaarnet draait zich om in zijn graf, etc.) actieve EMGs in. Dat is wel wat voor jou, denk ik.

Of ja, ga een dagje naar de gitaarwinkel en probeer die gitaren eens. Dat is wel het makkelijkste advies

DsNL
13 juni 2006, 09:51
weten jullie een winkel waar ze de jackson rhoads verkopen, ik zou deze graag een keertje uit willlen proberen :satisfie:

Rormo
13 juni 2006, 18:05
Ik denk dat je bij Feedback in Rotterdam alles wel kunt vinden zowat. Die hebben echt gigantisch veel. Even bellen van te voren en ze vertellen het je gelijk.

Ibanez RuleZ
13 juni 2006, 18:57
probeer een amerikaanse rhoads te versieren voor dat geld. als je een nieuwe koopt, krijg je hooguit een RR5, wat wel neck through is, maar absoluut niet zo afgewerkt als de USA modellen

harrald