PDA

View Full Version : hoe uitgang bij een tele te bevestigen?



jan jansen
10 juni 2006, 12:16
Vandaag aanbeland om gaten te boren voor al de hardware.Alleen die uitgangsstekker inclusief is max 25 mm breed.Hoe bevestig ik dit alles zodat het ook blijft zitten?Vreemd geval hoor....want een gat boren en erindrukken...en hoe dan vast te zetten?

Bovendien gisteren alles gefreesd.Blijkt zo`n vintage 3 standen schakelaar dik 3 cm hoog te zijn...maw de freesdiepte is daar max 35 mm.En frezen zonder template en kopieerbit....ik begin er niet meer aan..wat een ergenis is dat als het fout gaat...

jan

rinaldo
10 juni 2006, 13:37
ja jan nooit frezen zonder template, scheelt een hoop ergernis. het kost een beetje extra tijd om een template te maken, maar het scheelt een hoop ergernis achteraf. en wat bedoel je met die uigangsstekker? de jackingang? daar heb je toch speciale plaatjes voor waar je de stekker in monteerd, en die je dan vervolgens op je gitaar schroeft? of mis ik iets?

jan jansen
10 juni 2006, 14:06
ja jan nooit frezen zonder template, scheelt een hoop ergernis. het kost een beetje extra tijd om een template te maken, maar het scheelt een hoop ergernis achteraf. en wat bedoel je met die uigangsstekker? de jackingang? daar heb je toch speciale plaatjes voor waar je de stekker in monteerd, en die je dan vervolgens op je gitaar schroeft? of mis ik iets?


idd de jackingang(dus de uitgang van het ``geluid``).Hoe zet ik hem vast in de body?eens kijken hoe ik weer een foto hier kan plaatsen als het niet duidelijk is.En die freezingen...als alles klopt is er na alle montage niets meer van terug te zien,

jan

Agent_Smith
10 juni 2006, 21:28
Mijn LC tele is gewoon geschroefd, maar een Fender heeft idd geen schroeven. Een Fender heeft een cupje en blijft zitten door soort 'weerhaakjes':
http://www.angela.com/catalog/guitar-parts/telejkcup.gif

jan jansen
10 juni 2006, 23:26
Mijn LC tele is gewoon geschroefd, maar een Fender heeft idd geen schroeven. Een Fender heeft een cupje en blijft zitten door soort 'weerhaakjes':
http://www.angela.com/catalog/guitar-parts/telejkcup.gif


het plaatje bij mij is recht.Ik denk nu dus gat boren,alvast 2 draden solderen,stekker bus met gebogen plaatje erin en hopelijk verzinkt zo de ``cup`` en blijft alles zitten.Of het blijft zitten zo... :chicken:

nickbongers
11 juni 2006, 21:23
drupje lijm?

jan jansen
12 juni 2006, 20:38
drupje lijm?


blijft nooit zitten.Mischin wijk ik hier wel van mn 52 ontwerp af en zet hem vast met zon modern plaatje wat op de body past.Blijf me toch afvragen hoe anderen dit fatsoenlijk vastzetten zodat het vastzit voor de eeuwigheid,

jan

o1251
12 juni 2006, 21:54
Je kan er anders altijd nog 2 gaatjes in boren en vast zetten met 2 schroefjes, dat word er alleen niet mooier op...
in iedergeval succes