PDA

View Full Version : LONDON City, HiWatt, Ampeg & ohm toestanden



theloniousmonkeyman
10 juni 2006, 08:16
Hallo,

Ik heb een HiWatt Custom 200 (200wtube) & een Ampeg classic (300w tube)
Nu zit ik qua cabinet met een 8-10" Ampeg (4ohm) die quasi niet te vervoeren is.
Ik heb hier ook nog een oude London City stack staan (head + cabinet) & nu was ik aan het denken om eventueel enkele van deze cabs bij te kopen & die dan te gebruiken op de Hiwatt of Ampeg.

Maar als ik het goed begrijp zijn deze cabs 16 ohm.
Ik zou ze op 4ohm moeten krijgen.

Stel dat ik 3x 4-12 LC cabs zou hebben & ik link deze door kom ik dan aan 4 ohm ?
Qua wattage is 1tje alleszins ook te licht (4x25wgreenbacks) dus als ik er 3 zou gebruiken is dit in principe ook zwaar genoeg voor de HiWatt & Ampeg Classic.

Kan er mij iemand vertellen of dit mogelijk is ?
'T is vrij dringend....

Bedankt voor alle hulp !

jacky
10 juni 2006, 08:31
Als je vier cabinetten parralel aansluit kom je op 4 ohm.

Of dit een wel te vervoeren eenheid is lijkt me sterk

Ook weet ik niet of de greenbacks het wel houden met zon Ampeg bas beest,het zijn over het algemeen oude speakers en die zijn wat gevoeliger dan nieuwe.

2 x een 4 x10 lijkt me een betere oplossing en volgens mij heeft ampeg die ook weet je gelijk zeker dat ze dat vermogen kunnen verwerken

Succes

theloniousmonkeyman
10 juni 2006, 08:55
Of dit een wel te vervoeren eenheid is lijkt me sterk

Lol da's wel waar natuurlijk.

Ik zou het vnl. op de HiWatt Custom 200 willen gebruiken dan.
John Entwistle zag je vroeger ook altijd op een hoop van die Hiwatt cabs spelen & als ik mij niet vergis zaten daar Fane speakers in ?
En die waren toch ook maar 30w/stuk ?

Soit, ik ben nog maar aan het brainstormen maar het zou alleszins wel vet zijn zo een wall van London city cabs :)
Plus die kan ik dan ook nog eens voor gitaar eventueel gebruiken.

btw: Bedankt voor je reply...

Toaster
10 juni 2006, 12:19
Waarom moet het in godsnaam 4 ohm zijn?

theloniousmonkeyman
10 juni 2006, 17:14
Lol da's wel waar natuurlijk.

Ik zou het vnl. op de HiWatt Custom 200 willen gebruiken dan.
John Entwistle zag je vroeger ook altijd op een hoop van die Hiwatt cabs spelen & als ik mij niet vergis zaten daar Fane speakers in ?
En die waren toch ook maar 30w/stuk ?

Soit, ik ben nog maar aan het brainstormen maar het zou alleszins wel vet zijn zo een wall van London city cabs :)
Plus die kan ik dan ook nog eens voor gitaar eventueel gebruiken.

btw: Bedankt voor je reply...
Omdat de HiWatt cabinets die je er normaal op aansluit ook 4ohms zijn anders gaat ie niet zijn volle vermogen geven denk ik.....
Mijn grote Ampeg 8-10 is ook 4ohms...

Unicron
11 juni 2006, 12:02
Waarom moet het in godsnaam 4 ohm zijn?

Zo'n Ampeg classic wil maximaal 4 ohm zien, 2 ohm is de andere optie....

Denis Frietman
12 juni 2006, 09:59
Maak ik hieruit op dat je van die 8x10 ampeg af wil???

Ik loop me de laatste tijd ook helemaal scheel te zoeken naar (betaalbare) 4 ohm speakercabs. al die 4x10 dingen zijn vaak 8 ohm en dat kan mijn oude bassman niet aan.

PeeVee
12 juni 2006, 11:21
Al die 4x10 dingen zijn vaak 8 ohm en dat kan mijn oude bassman niet aan.
Hang je er toch twee aan... Lekker soundje hoor :D

@theloniousmonkeyman: 3 cabs van 16 Ohm parallel geeft totale load van ergens tussen de 5 en 6 Ohm. Is iets te hoog maar ruim binnen de marge, dat kun je volgens mij met een gerust hart aan een 4 Ohm uitgang hangen. Impedantie is een frequentie afhankelijke weerstand en zowieso niet constant 4 Ohm. Een uitgangstrafo heeft ook een zeker werkgebied en je mismatch is met 5 - 6 Ohm ruim onder de 100%.

Unicron
12 juni 2006, 13:43
Ik loop me de laatste tijd ook helemaal scheel te zoeken naar (betaalbare) 4 ohm speakercabs.

Peavey heeft zijn 410TVX in 4 ohm, geen verkeerde boxjes volgens mij.

theloniousmonkeyman
12 juni 2006, 17:22
Update:

Ik heb ondertussen toch maar het zekere voor het onzekere genomen & maar gewoon de HiWatt 1x15/4x10 cabinet besteld....

* 600 watts
* Built to order
* Solide marine birch

Niet zo kool als 3 of 4 London City cabs maar toch niet verkeerd denk ik :)



http://img502.imageshack.us/img502/5015/hiwatt9zf.jpg (http://imageshack.us)

theloniousmonkeyman
12 juni 2006, 17:26
Maak ik hieruit op dat je van die 8x10 ampeg af wil???

Ik loop me de laatste tijd ook helemaal scheel te zoeken naar (betaalbare) 4 ohm speakercabs. al die 4x10 dingen zijn vaak 8 ohm en dat kan mijn oude bassman niet aan.

De meeste 810's van Ampeg zijn ook 8 ohms.
De mijne is nog zonder de speakon uitgangen & is 1 van de weinige 4 ohms kasten....

Goh, ervanaf willen...
Ik weet niet of je de mijne nog wel zou willen.
Deze is minstens 4 jaar intensief op de baan geweest zonder flightcase dus die ziet er wel redelijk euh.. rock 'n roll uit :)
Maar ik heb nog wel een aantal dingen op mijn verlanglijst staan dus hij zou in principe wel weg mogen....

theloniousmonkeyman
12 juni 2006, 17:26
@theloniousmonkeyman: 3 cabs van 16 Ohm parallel geeft totale load van ergens tussen de 5 en 6 Ohm. Is iets te hoog maar ruim binnen de marge, dat kun je volgens mij met een gerust hart aan een 4 Ohm uitgang hangen. Impedantie is een frequentie afhankelijke weerstand en zowieso niet constant 4 Ohm. Een uitgangstrafo heeft ook een zeker werkgebied en je mismatch is met 5 - 6 Ohm ruim onder de 100%.

Bedankt voor de info !
Weeral iets bijgeleerd :)



BTW: Ondertussen gaat het natuurlijk niet meer echt over vintage stuff dus als de mods deze topic willen verplaatsen doen jullie het maar....

Chris Winsemius
12 juni 2006, 22:55
Hallo,

Ik heb een HiWatt Custom 200 (200wtube) & een Ampeg classic (300w tube)
Nu zit ik qua cabinet met een 8-10" Ampeg (4ohm) die quasi niet te vervoeren is.
Ik heb hier ook nog een oude London City stack staan (head + cabinet) & nu was ik aan het denken om eventueel enkele van deze cabs bij te kopen & die dan te gebruiken op de Hiwatt of Ampeg.

Maar als ik het goed begrijp zijn deze cabs 16 ohm.
Ik zou ze op 4ohm moeten krijgen.

Stel dat ik 3x 4-12 LC cabs zou hebben & ik link deze door kom ik dan aan 4 ohm ?
Qua wattage is 1tje alleszins ook te licht (4x25wgreenbacks) dus als ik er 3 zou gebruiken is dit in principe ook zwaar genoeg voor de HiWatt & Ampeg Classic.

Kan er mij iemand vertellen of dit mogelijk is ?
'T is vrij dringend....

Bedankt voor alle hulp !

Hoi

Als je 'n 16 ohms cabinet met vier zestien ohms spekaers hebt dan:
zijn ze serie/parallel geschakeld. Als je ze alle vier parallel schakeld heb je 'n 4 ohms kast.

Succes!

jacky
12 juni 2006, 22:59
Hoi

Als je 'n 16 ohms cabinet met vier zestien ohms spekaers hebt dan:
zijn ze serie/parallel geschakeld. Als je ze alle vier parallel schakeld heb je 'n 4 ohms kast.

Succes!

Yep alleen 100W en geen 200 of 300 ......

Chris Winsemius
12 juni 2006, 23:17
Yep alleen 100W en geen 200 of 300 ......

dan 100 of 120 W..................

Thijssie
12 juni 2006, 23:19
Edit: Thijs maakt een foutje :chicken:

PeeVee
13 juni 2006, 01:12
Niet zo kool als 3 of 4 London City cabs maar toch niet verkeerd denk ik
En aanzienlijk portabeler dan een Ampeg 8 x 10" lijkt me :stop:

:D :D

theloniousmonkeyman
13 juni 2006, 14:47
En aanzienlijk portabeler dan een Ampeg 8 x 10" lijkt me :stop:

:D :D

Mja die Hiwatt cab zal wel ongeveer evengroot zijn als de ampeg 810 denk ik... We zien wel :)

Unicron
13 juni 2006, 14:59
De meeste 810's van Ampeg zijn ook 8 ohms.

Ze zijn bijna allemaal 4 ohm mono, of 2x 8ohm biamping.

De 1540 zijn bij mijn weten de enigen die 8ohm mono of 2x 4ohm biamping zijn..