PDA

View Full Version : Prijs tweedehandse Strat



B-Style
10 juni 2006, 08:01
Hallo,
Ik was een beetje op marktplaats aan het rondkijken, en daar zie ik een hoop Fender Stratocasters voor 700/800 euro, zijn dit zeg maar DE Stratocasters, of een goedkopere uitvoering daarvan?

Alvast bedankt!

Borus

grayfink
10 juni 2006, 08:08
het zijn ze.

Luke-wannabe
10 juni 2006, 08:09
Het ligt eraan wat voor een je wilt. Stratocasters zijn in alle maar ook werkelijk alle prijsklassen te koop. van 100 tot 3000 (of meer) €...
Dus misschien is het handig om eerst 'ns uit te gaan zoeken wat je wilt

B-Style
10 juni 2006, 08:13
oke, bedankt..

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2006, 08:26
B-Style, ik weet niet waar je pcies naar zoekt. Maar wellicht heb ik nog wat voor je.

guitardude
10 juni 2006, 11:45
B-Style, ik weet niet waar je pcies naar zoekt. Maar wellicht heb ik nog wat voor je.
Geile gitaar die rode strat. Waarom doe je hem zo goedkoop weg? Is het een highway soms? :)

up-guitarman
10 juni 2006, 11:51
Geile gitaar die rode strat. Waarom doe je hem zo goedkoop weg? Is het een highway soms? :)

Als je naar het serienr. kijkt kan het geen highway zijn. E4.... wijst op bouwjaar 84 dacht ik toch ??? Klopt dat ???
In ider geval een mooi koopje !!!

Hector_Tsolodimos
10 juni 2006, 12:09
Geile gitaar die rode strat. Waarom doe je hem zo goedkoop weg? Is het een highway soms? :)
is geen highway, dat zou er anders opstaan en meteen opvallen (lak)

guitardude
10 juni 2006, 12:11
is geen highway, dat zou er anders opstaan en meteen opvallen (lak)
okee das waar, maar 450 voor een echte usa strat met koffer lijkt me zeker niet duur. :)

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2006, 13:26
Nou het zit zo. De strat is niet origineel meer.

Het is een verzameling van 2 strats. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat de body Amerikaans is. De hardware en elementen zijn iig wel Amerikaans. De stemmechanieken zijn sperzels.
De hals is geen highway iig. Ik heb ergens een heel verhaal staan over de strat. Moet ik even uitzoeken.

En ook dat serienr zegt niet zoveel. Er zijn ook Japanse halzen met E serie nr.

Maarja, dit is voldoende om het toch moeilijk verkoopbaar te krijgen. Eerlijk gezegd vind ik hem ook niet lekker spelen. Maarja, dat vind ik van elke strat. Zit ook een dode plek op de hals. Volgens mij bij de 12e positie op de dikke E. Had er tijd terug dikkere snaren op gezet en dat scheelde al wel. Maar dode plekken op de hals dat kun je niet met een afstelbeurtje verhelpen. Nuja, bekend euvel bij strathalzen.

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2006, 13:42
Dit is de info:

Hals
Voorzien van Sperzel Locking mechanieken. Serie nr begint met E4. Komt dus uit de tijdsperiode 1984, 1985, 1987 of 1988. Waarschijnlijk Amerikaans maar zou ook Japans kunnen zijn. Hals heeft geen stempel op de hiel. Stickertje met info is vervaagd en onleesbaar.

Body
Badkuipfrezing. 3 laags slagplaat met 11 schroefjes. Hardware is Amerikaans.

Electronica
Elementen zijn Amerikaans (bodemplaat in kunststof gegoten en gestempeld met het nummer: 016370. Dit zijn Amerikaanse elementen).
Schakelaar (5 standen) is het open type met aan beide zijden 4 pooltjes. Dus hoogstwaarschijnlijk ook Amerikaans. Japanse schakelaars zijn vaak voorzien van het merkteken DM30. Dat is hier niet op terug te vinden.
Potmeters zijn niet origineel en bovendien 500K. De gitaar klinkt dan ook erg bright.
3 dpdt switch is van Carling. Hiermee worden alle potmeters gebypassed. Zat er origineel niet op.

Verder ben ik niet zo bekend met de japanse en amerikaanse Fender geschiedenis. Het is af en toe net archeologie. Het wordt allemaal verantwoord giswerk.