PDA

View Full Version : Nieuwe versterker gekocht



armageddon
9 juni 2006, 22:39
Schaamteloos van ander forum ;)

Gisteren zag ik op de site van Kees Dee dat er een 2ehands Mesa Dual Rectifier stond. Na gebeld te hebben bleek dat ie nét weg was. Ik balen, maar Kees Dee vroeg naar wat voor sound ik op zoek was. Ik leg het dus uit en hij nodigde me uit om vrijdagavond (nu dus) even langs te komen met mijn gitaartje om het één en ander te checken. Het is dan lekker rustig en dan kon hij me mooi adviseren. Ik ging er dus heen samen met mijn Mesa DC-5 combo (voor inruil eventueel).

Nou, uurtje rondgekeken, maar mijn keuze was toch wel heel snel op de volgende versterkercombi gevallen (op Kees' aanraden):
-Koch Powertone II
-Koch 4x12 Celestion Vintage 30's
Heerlijke versterker! Hij kan zo strak klinken als een tiet maar met de speaker switch kan ie ook wat sompiger. 3 heerlijk afstelbare kanalen en genoeg gain om glazuur van je tanden te rossen. En Kees is echt een fantastische kerel...hartstikke behulpzaam. Na die DC-5 is dit echt een openbaring én dit is mijn eerste top + cab. Heerlijke sound straight from te box! Én...hij klinkt nog goed op 'lage' volumes. Maar luid is ie briljant.
Prijs was voor de top 1800 euro nieuw en voor de cab 700 euro (2e hands). Maar je krijgt natuurlijk altijd korting en na inruil is het in totaal 1700 euro geworden voor de set (inclusief hoezen en een Elixir setje :P). Geen idee of het teveel of echt een goede aanbieding is, maar ik ben tevreden.

Nog even wat foto's (let niet op de rommel...er wordt verbouwd):
http://wieringen.dyndns.org/arjan/gitaar/koch1.jpg
http://wieringen.dyndns.org/arjan/gitaar/koch2.jpg
Heerlijk, instant Rammstein sound :P
Overigens ga ik voortaan voor al mijn gitaarzooi naar Kees Dee. Deze man heeft hart voor de zaak en dat merk je ook. Maakt hem geen ruk uit dat ik eigenlijk maar een sloppy amateurtje ben :+ vriendelijk en aardig. Is weer eens wat anders dan Feedback....

armageddon
9 juni 2006, 22:40
http://wieringen.dyndns.org/arjan/gitaar/koch3.jpg
En ikke...let niet op hoe ik alles vastheb :P Ik was een beetje aan het showgitaren ;) en mijn lekkere raggitaartje...
http://wieringen.dyndns.org/arjan/gitaar/moi.jpg

Dude
10 juni 2006, 00:30
mjah van mijn kant ook THUMBS up voor kees dee, ik heb dr deze week mijn multitone 2 top gehaald en even ernstig staan gassen op die 4x12 die jij nu hebt (tegen mij zei die dat dr vintage 30s in zaten trouwens)

T is een HELE relaxte kerel, vriendelijk, koffie, tijd nemen voor je, heb dr de laatste 4 maanden 3 nieuwe versterkers gekocht en ik blijf daar zeker terug komen vor de spullekes !

fijne vent, mooie collectie spullen en een zeer scherpe goeie prijs. Bij alle 3 de amps was die de goedkoopste en ik ben een zeikerd als het om euries gaat

jacky
10 juni 2006, 08:44
Hm ik ken kees niet als de goedkoopste wel als de best gesorteerde gitaar winkel van nederland.En eigenlijk vind ik zijn gitaar collectie niet in verhouding tot de keuze in versterkers (volgens mij is het een gitaren man en niet een versterker man).

Maar desal niet te min veel plezier met je mooie aankoop en in derdaad een kopje koffie is er altijd wel bij en een gezellig klets praatje ook

Succes

Bruce
10 juni 2006, 10:17
Welcome to the Koch club!

Ik heb zelf ook een Powertone II, en ben er super tevreden over!
Echt heerlijk om 3 goeie kanalen plus een 2e master onder je voet te hebben.

Veel plezier ermee!
Maar dat gaat wel lukken denk ik.

Scali
10 juni 2006, 10:35
Overigens ga ik voortaan voor al mijn gitaarzooi naar Kees Dee. Deze man heeft hart voor de zaak en dat merk je ook. Maakt hem geen ruk uit dat ik eigenlijk maar een sloppy amateurtje ben :+ vriendelijk en aardig. Is weer eens wat anders dan Feedback....

Kees Dee snapt gewoon dat het geld van een sloppy amateurtje net zo veel waard is als dat van de gepolijste professional :)

armageddon
10 juni 2006, 10:59
:) Zullen wel vintage 30's geweest zijn dan. Ik ben niet zo op de hoogte van die types. Hij zal wel 60 watts bedoeld hebben, dus 240 watt in totaal.

crrrN
10 juni 2006, 11:03
Feli met de amp.
Tijdje terug heb ik die top getest en ik vond hem niet slecht maar er zat niet "mijn" geluid in, toch een erg leuke functie vond ik dat er een 3 standen switch op zit zodat je echt een megabassig geluid eruit kan toveren.

timgte
10 juni 2006, 11:08
Gefeliciteerd idd,

Maar effe een vraagje aan de topicstarter. Vind je de Powertone II veelzijdig of is het echt een amp voor een bepaalde stijl?

Ik zit er namelijk ook sterk aan te denken om er zo een te kopen. Ik weet dat ik hem zelf moet testen... MAAR IK KAN HEM NERGENS VINDEN PVD. Lijkt wel of hij overal is uitverkocht...

BLOK182
10 juni 2006, 11:29
Congrats man, Powertone vond ik gaaf klinken, knalt lekker! Veel plezier dermee!

Dude
10 juni 2006, 12:26
Het klopt dat ze lastig te vinden zijn, ik begreep van kees dat die nieuwe 2 serie zoiezo lastig te vinden is, hij is de mijne bij koch zelf gaan ophalen voor me. Alle winkels hebben koch leeggekocht en begreep dat zowel van de powertone 2 als de multitone 2 zelfs bij koch niks meer staat.

Mjah... topcstarter zal wel in de gloria zijn nu en lekker staan te hengsten op zn gitaartje met zn blousje open !! rock on ;)

armageddon
10 juni 2006, 12:49
@timgte:
Ik heb hem nog té kort om te zeggen of ie veelzijdig is. Sowieso heb ik getest met EMG's en die vind ik persoonlijk niet echt veelzijdig. Ik zal er eens andere gitaartjes op loslaten.

Overigens ziet het frontpanel er in het boekje anders uit :P met een extra Reverbknop voorop en mid-shift-schakelaartjes....maar op de koch-site staat mijnes dan weer...

Vanmiddag even wat opnemen

Dude
10 juni 2006, 16:23
Gefeliciteerd idd,

Maar effe een vraagje aan de topicstarter. Vind je de Powertone II veelzijdig of is het echt een amp voor een bepaalde stijl?

Ik zit er namelijk ook sterk aan te denken om er zo een te kopen. Ik weet dat ik hem zelf moet testen... MAAR IK KAN HEM NERGENS VINDEN PVD. Lijkt wel of hij overal is uitverkocht...


koch kan alles, echt. die multitone en powertone (eerste heb ik zelf, tweede van horen zeggen) zijn geschikt voor alle stijlen, de cleans zijn waanzinnig, daar wordt koch ook om geprezen maar de overdrive kanalen gaan van vintage rock tot dichtgesmeerde santana licks naar brute metal. Echt...

wereld ding

sjaakies
11 juni 2006, 12:02
Nou, uurtje rondgekeken, maar mijn keuze was toch wel heel snel op de volgende versterkercombi gevallen (op Kees' aanraden):
-Koch Powertone II
-Koch 4x12 Celestion 60's

koch heeft 4 x 12 kasten met vintage 30 (zoals Dude al zei) gemaakt en niet met 60. maar dat maakt geen ruk uit gefeliciteerd man veel plezier ermee !!

armageddon
11 juni 2006, 13:47
Ja, ik ben niet zo into speakers eigenlijk :) Zijn deze speakers dan 60 watt?



Mjah... topcstarter zal wel in de gloria zijn nu en lekker staan te hengsten op zn gitaartje met zn blousje open !! rock on ;)

Mijn blousje staat niet open!! :P dat is mijn gitaarband die erlangs loopt. Ik ben wel in de gloria en sta lekker te hengsten :D

pint
11 juni 2006, 13:53
gefeli mooi spul

was overlaatst ook aangenaam verast door een koch combo
ik dacht dat het een twintone was

veel plezier met je nieuwe amp + cab

Rhythm Machine
11 juni 2006, 14:37
Ja, ik ben niet zo into speakers eigenlijk :) Zijn deze speakers dan 60 watt?




Ja, de Vintage 30's zijn 60 watt. 30 slaat waarschijnlijk op de diameter (12" = ca. 30 cm)

RM

armageddon
11 juni 2006, 19:56
euh....is celestion 60 dan 24"?? :D

Rhythm Machine
11 juni 2006, 20:13
Nee, een "Celestion 60" bestaat gewoon niet.

RM

BlackSun
12 juni 2006, 15:15
edit: laat maar, ik dacht dat ik laatst Vintage 60's had gezien, maar ik heb even gezocht, en ze bestaan idd niet :p

AART
12 juni 2006, 15:23
vintage 60's bestaan wel.

slaat niet op de diameter, waar het wel op slaat weet ik niet.

in engl std cabs zitten v60's.

Bins
12 juni 2006, 16:05
Gaaf hoor, armageddon! Mijn amp is het niet, maar dat het een beest is staat vast!

Wabbie
12 juni 2006, 16:17
Heuj gaaf man. Weer iemand aan de Powertone. Ik heb zelf ook een PTII en ik ben nog steeds extreem tevreden met dat beest. Veel plezier ermee!!!

Tristan
12 juni 2006, 16:23
Hee jongens, V60 0f V12-60 Celestion speakers bestaan inderdaad wel, die horen bij de Silver Series van Celestion, dat is een serie die onder de gewone Classic serie zit qua prijs... Engl heeft deze/gebruikt deze inderdaad in sommige cabs... Ze heten gewoon V60 0f V12-60, niet Vintage 60...
Alleen heeft Celestion deze speakers nu van de site gehaald, dus misschien maken ze deze niet meer...
Er zit er eentje in mijn pa's Trace Elliot Speed Twin combo en die speaker klinkt heel erg vlak en saai, wel aardig wat laag en behoorlijk hoog, maar weinig midden...

Wabbie
12 juni 2006, 16:44
Hee jongens, V60 0f V12-60 Celestion speakers bestaan inderdaad wel, die horen bij de Silver Series van Celestion, dat is een serie die onder de gewone Classic serie zit qua prijs... Engl heeft deze/gebruikt deze inderdaad in sommige cabs... Ze heten gewoon V60 0f V12-60, niet Vintage 60...
Alleen heeft Celestion deze speakers nu van de site gehaald, dus misschien maken ze deze niet meer...
Er zit er eentje in mijn pa's Trace Elliot Speed Twin combo en die speaker klinkt heel erg vlak en saai, wel aardig wat laag en behoorlijk hoog, maar weinig midden...

mja, ik heb een engl 4x12 kast met v60's erin. Das idd de goedkopere serie cabinnetten van engl. Ik vind zelf dat deze kast best prima klinkt eigenlijk. Klinkt mooi open vinnik. Maar ik heb dan wel de mids bijna volledig openstaan op mijn powertone en ben vrij zuinig met de bas en treble. Ze hebben idd verder helemaal niks te maken met v30's oid.

Tristan
12 juni 2006, 17:14
Ja sorry, ik had er ook bij moeten zeggen: in die combinatie klinkt de speaker in mijn oren in ieder geval een beetje saai en vlak, maar soms klinkt het dan heel anders in een andere cab en zeker ook met een andere amp...