PDA

View Full Version : Marshall JCM 900 dual reverb 100 watt top



Rather Ripped
9 juni 2006, 22:23
hoi,

Ik heb de mogelijkheid om een Marshall JCM 900 top te kopen voor een redelijke prijs(minder dan 650). Is dat een goede prijs of kan ik beter 'doorsparen' voor een (zogenaamde) betere amp?!

en welke is naar jullie mening beter: de Fender hot-rod deluxe of deze marshall

Dude
9 juni 2006, 22:32
hoe oud is die ?

hoe ziet die er uit ?

fender vs marshall vraag:

voor welke stijl ga je hem gebruiken ?

Rather Ripped
9 juni 2006, 22:46
ik heb geen idee hoe oud hij is. Hij ziet er wel vrij afgeragt uit.

Ik heb een vrij brede muzieksmaak(vind ik zelf dan) dus het is een beetje moeilijk te zeggen voor welke stijl ik hem voornamelijk ga gebruiken, maar mijn grootste invloeden op dit moment zijn Sonic Youth en Dinosaur jr.

FNaRK
9 juni 2006, 23:32
heb die van mij voor 500 euro verkocht ...

en die zag er nog goed uit ;)

Punkrockerke
9 juni 2006, 23:35
hoi,

Ik heb de mogelijkheid om een Marshall JCM 900 top te kopen voor een redelijke prijs(minder dan 650). Is dat een goede prijs of kan ik beter 'doorsparen' voor een (zogenaamde) betere amp?!
Ik heb een paar maand terug zo'n model verkocht voor 550 euro. Amp had net volledige check-up + kleine herstelling gekregen en was zowel technisch als optisch in perfecte staat. 650 voor een afgeragd model vind ik dus teveel.

De 100W Dual reverb klinkt redelijk scherp. Je krijgt er pas een een 'bruut' geluid uit als je de master redelijk ver open zet. Niet echt geschikt voor thuisgebruik dus.

Helter Skelter
9 juni 2006, 23:38
De 2ehands 900's zijn idd de meest betaalbare buizenbakken van Marshall dus 'iets minder' dan 650 lijkt me iets teveel

Ondanks dat de JCM-900 het pispaaltje van Marshall is vind ik het wel lekkere bakken, niet het beste wat Marshall heeft gemaakt maar zeker niet zo slecht als algemeen wordt beweerd. De vergelijking met een Fender Hotrod is niet te maken, dat zijn 2 totaal verschillende amps

vulvasonic
10 juni 2006, 00:30
Ik heb de mijne verkocht voor 450 euri (de 50 watt versie dan wel). 600 is echt teveel.
En het probleem met die 900 is dat er maar 1 goed geluid uit te halen is en dat is een geluid die je waarschijnlijk niet voortdurend wilt gebruiken. (dat is maar mijn mening hè?).

De Fender hotrod is imo veel mooier, veelzijdiger en beter, maar je krijgt er niet het typische Marshall geluid uit. Heel simpel. Wil je het echte Marshall geluid, koop dan een Marshall. Maar dan wel liever een uit de 800 reeks. Ook daar is maar 1 goed geluid uit te halen, maar dat geluid laat zich mbv pedaaltjes ed makkelijker bewerken, omdat ie wat droger is en minder high gain. De 900 klinkt op z'n best als ie flink op zn donder krijgt en dan alleen nog maar op het solokanaal. Heerlijk. Je kunt alleen geen stapje terug doen.
Dat is het grote voordeel van de 800 tov de 900.

Maar nogmaals, dat is MIJN mening, gebaseerd op MIJN ervaringen met die dingen.

Dude
10 juni 2006, 00:34
Maar nogmaals, dat is MIJN mening, gebaseerd op MIJN ervaringen met die dingen.

en laat dat nou net ook mijn mening zijn gebaseerd op mijn ervaring met die dingen !! (2204 top + combo, sl-x en 900 dual reverb)

mario.... wat ben je toch een godswonder !

FNaRK
10 juni 2006, 10:30
mario.... wat ben je toch een godswonder !

zo......zijn we weer vriendjes ineens :???:

BLOK182
10 juni 2006, 11:32
JCM900 is best een prima bak, maar meer dan 500 zou ik er niet voor geven. Redelijk scherpe sound, dat wel!

Rather Ripped
11 juni 2006, 13:07
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga van de week waarschijnlijk even kijken of het was is, maar Ik denk dat ik het maar bij de fender houd...

BLOK182
11 juni 2006, 13:09
Misschien een tip: alsie te schel klinkt, treble stuk terugdraaien (op 9 uur) en je hoge tonen met de presenceknop regelen, werkt bij mij een stuk prettiger!