PDA

View Full Version : En toen...was er niets meer



gust
9 juni 2006, 21:08
Zo is het nog niet, maar daar gaat het stilaan naartoe. Mijn volume zakt na verloop van tijd weg. Ik krijg geen ruis of brom maar echt net of ik de volumeknop dichtdraai. Volgens de mesa site moeten er 6l6gc in. Nu heb ik dat opgezocht en bijna besteld maar mijn buizen hebben een andere vorm. Net een vrouwenlichaam, als je begrijpt wat ik bedoel. Die buis is dus geen mooi rechte cylinder. Nou ja, ik heb er echt weinig verstand van. Kan iemand mij raad geven en welk type buis ik mag gebruiken.
TNX

gust
9 juni 2006, 21:39
Hey Nico,

Dat klopt maar daar staat alleen 6l6 op. Gek,ik heb geantwoord op jouw vraag hoor. Trouwens, wat is het onderlinge verschil tussen de verschillende merken?

gust
9 juni 2006, 21:55
Kan ik dan gelijk bij jou bestellen? Ik woon bij Brussel. Is verzenden mogelijk? Wat is de extra kost? Moet ik lang wachten?

gust
9 juni 2006, 21:56
Trouwens welk merk raad je me aan? Speel nogal vuile rock 'n roll. Heel soms clean.

AART
9 juni 2006, 22:59
alle 6L6 types voldoen in principe aan de minimale specificaties. HEt is de samenstelling, constructie en materialen die bepalen hoe de klank anders is tov andere merk buizen. Het is echter de hele geluidsketen die bepaald hoe de versterker klinkt.
Je kan dus in feite elk type 6L6 buis (dus: GC, WGC, WGB etc) gebruiken. Wel moet de BIAS evt. ingesteld worden op de nieuwe buizen. Die buizen die er nu inzitten zijn zgn. "coke bottle "modellen vermoedelijk.
Tenslotte bepaalt de constuctie van de buis of deze langer of korter meegaan dan andere merken.


Bias is fixed bij mesa's.