PDA

View Full Version : Voor de liefhebbers... wie heeft hem het eerst?



BamBuFan1
9 juni 2006, 19:03
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7420409872

Is toch geen geld, meneertje!

BartL
9 juni 2006, 19:13
Wat een ei.


Edit: alhoewel...


Maar om nou een "Sofort kaufen" is niet zo slim.

Dirk_Hendrik
9 juni 2006, 19:34
Hmm, heb ik al. (deze is wel in betere staat) Wat zou ik met 2 van die dingen moeten?

Op ebay.com staat er 1 met een nog hogere BIN:
http://cgi.ebay.de/the-Rare-Maxon-Made-Ibanez-Overdrive-OD-9-Pedal_W0QQitemZ7420895541QQcategoryZ64418QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

van de zotte....
Hoewel,
Die dingen zijn zo verschrikkelijk zeldzaam dat de vraagprijzen eerder zullen stijgen dan zakken.

zoon van Piet
9 juni 2006, 21:19
Ik weet nog wel hoe ik stonmd te kijken toen ik er voor het eerst een zag. geen idee dat die krengen bestonden... en de vraagprijs toen -250 ouverwetse hollandse florijnen- vond ik teveel..
het is de zeldzaamste en meest gezochte ibanez, wordt gezegd. maar ik denk dat de ST9 minstens zo zeldzaam is - die doet ook hoge prijzen, trouwens.

Dirk_Hendrik
9 juni 2006, 21:51
ST9 is wel vrij zeldzaam maar bij verre niet zo extreem als de OD-9

dirty-harry
10 juni 2006, 01:39
wie wil er nu zoveel betalen voor zo'n kloteklank.
13 jaar geleden heb ik ooit eens een tas gekregen van een man die gestopt was met gitaar spelen, zijn gitaren verkochten als broodjes maar zijn pedaaltjes niet.
Het waren allemaal ibanez pedaaltjes ik weet nog dat er een 808 tubescreamer tussen zat en nog van die zaken, en heb zelf nogsteeds de compressor de rest heb ik verkocht per stuk voor 300 franken ( nu ongeveer 7.5 euro ).
Mooi als je een echte klank uit die tijd zoekt maar , is het gene wat ze nu maken niet beter dan vroeger?????????????????

Ik vind van wel, dus deze pedaal zal me een worst wezen.
zonde voor het geld, een hoer is goedkoper en klinkt beter :)

Robbert
10 juni 2006, 10:01
Als ik dat geld had, zou ik het graag over hebben voor die pedalen. :)

krieke
10 juni 2006, 10:45
ik ben een beginner en ken dus nog niets van pedalen e.d.
is dat dan zo een goed overdrive pedaal die OD9 of ST-9 t.o.v. de TS808 en TS-9 waar ik zoveel goeie dingen over lees. Zijn er nog pedalen die even goed zijn of zelfs beter? of hangt dat van je muziekstijl af?

ik heb nog ergens een ST-9 2dehands gevonden :)

Dirk_Hendrik
10 juni 2006, 11:06
is het gene wat ze nu maken niet beter dan vroeger?????????????????

Ik vind van wel, dus deze pedaal zal me een worst wezen.


Ik hoef alléén maar te denken aan de in China geproduceerde Electro Harmonixes, de Dunlop MXR pedalen of die Behringer meuk om te kunnen stellen dat datgene van nu niet per definitie beter is.

@Krieke,

Welkom in de wereld van de verzamelaarswaarde. Koester die ST-9

Johnny Ramone
10 juni 2006, 11:48
Vorig jaar zo'n pedaaltje verkocht voor 200 Euro, ik dacht dat ik slim was geweest! Het pedaal wordt trouwens wel overschat, elke goede overdrive pedaal van tegenwoordig (tussen de 100 en 200 euro) is naar mijn mening net zo goed, en vaak ook nog beter, en True Bypass, Hand Built, enz...

zoon van Piet
10 juni 2006, 13:57
handgebouwd voor 100 euro? kweenie..
Maar er zijn idd genoeg hedendaagse alternatieven te koop voor zulke pedalen.
de waarde van pedalen als de OD9 en in mindere mate de St9 wordt bepaald door de zeldzaamheidsfactor, het ding heeft verzamelwaarde. En er zijn wel wat aanhangers van de klank van beide pedalen - zekrer van de ST, maar de klank is niet wat ze duur of gezocht maakt.
Dat ligt andres voor de 808, die wordt vooral gezocht om de klankmagie die hatr ding zou kunnen voortbrengen.

BamBuFan1
10 juni 2006, 17:17
Ik weet nog wel hoe ik stonmd te kijken toen ik er voor het eerst een zag. geen idee dat die krengen bestonden... en de vraagprijs toen -250 ouverwetse hollandse florijnen- vond ik teveel..
het is de zeldzaamste en meest gezochte ibanez, wordt gezegd. maar ik denk dat de ST9 minstens zo zeldzaam is - die doet ook hoge prijzen, trouwens.

SM9 en OD9 zijn ook zeldzaam.

BamBuFan1
10 juni 2006, 17:22
Vorig jaar zo'n pedaaltje verkocht voor 200 Euro, ik dacht dat ik slim was geweest! Het pedaal wordt trouwens wel overschat, elke goede overdrive pedaal van tegenwoordig (tussen de 100 en 200 euro) is naar mijn mening net zo goed, en vaak ook nog beter, en True Bypass, Hand Built, enz...

Daarom, als je voor de klank ipv de hype gaat is er voor €498 door bv Dirk-Hendrik ongetwijfeld een doosje te maken dat beter klinkt en een switch heeft waarmee je hem van 808 naar TS9 naar ST9 enz kunt schakelen...

Dirk_Hendrik
10 juni 2006, 17:22
SM-9 valt wel mee qua zeldzaamheid. Bedankt voor het aanbrengen van de OD-9. Die was in deze thread nog helemaal nog niet genoemd..... ;)

Dirk_Hendrik
10 juni 2006, 17:25
Daarom, als je voor de klank ipv de hype gaat is er voor €498 door bv Dirk-Hendrik ongetwijfeld een doosje te maken dat beter klinkt en een switch heeft waarmee je hem van 808 naar TS9 naar ST9 enz kunt schakelen...


Niet helemaal. Een OD-9 laten omschakelen naar een TS-whatever is vrij lastig. Het zijn totaal verschillende pedalen.

En een TS-9 switchbaar naar ST-9 is ook nutteloos. Je gebruikt die TS mode dan nooit ;)

BamBuFan1
10 juni 2006, 17:26
Hmm, heb ik al. (deze is wel in betere staat) Wat zou ik met 2 van die dingen moeten?

Op ebay.com staat er 1 met een nog hogere BIN:
http://cgi.ebay.de/the-Rare-Maxon-Made-Ibanez-Overdrive-OD-9-Pedal_W0QQitemZ7420895541QQcategoryZ64418QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

van de zotte....
Hoewel,
Die dingen zijn zo verschrikkelijk zeldzaam dat de vraagprijzen eerder zullen stijgen dan zakken.

En, zijn ze nou echt het geld waard ;o)

Dirk_Hendrik
10 juni 2006, 19:29
oh jaa!!

12345678910

BamBuFan1
10 juni 2006, 22:53
Niet helemaal. Een OD-9 laten omschakelen naar een TS-whatever is vrij lastig. Het zijn totaal verschillende pedalen.

En een TS-9 switchbaar naar ST-9 is ook nutteloos. Je gebruikt die TS mode dan nooit ;)

Pfff, boeie. Voor die 500 euri sla jij wel aan het solderen ;oþ