PDA

View Full Version : ervaring met Maverick gitaren ?



FNaRK
16 november 2002, 14:28
iemand?
en dan met name de D-Tox serie (met actieve hums)
http://www.jic.nl/Git_Maverick-Detox.htm

En smaak blijft persoonlijk dus op opmerkingen over het uiterlijk zit ik niet echt te wachten :smile:

The Dude
16 november 2002, 19:35
Ik heb geen ervaring met dit model. Maar ik heb wel op de X1 en F1 gespeeld. Ik vind dat het hele nette gitaren zijn, met zeer goeie humbuckers, die geweldig zijn om een mooi laag te geven. Alleen de tremolo van deze Maverick gitaren is echt schijt. Hij ontstemd al voor dat je eraan gedacht heb dat pookje in de hand te nemen. Maar dat kan ook weer liggen aan het feit dat er fabriekssnaren op zaten. Als je trouwens het valse geluid op de koop to neemt, is het wel een hele fijne arm. Je kan hem heel subtiel gebruiken. Maar hoe dan ook je staat de hele tijd te stemmen bij dat ding. Jammer !

Ibanez RuleZ
17 november 2002, 13:19
daar heb ik bij de F-1 geen last van gehad (slechte trem). In ieder geval lijkt die met de rg vorm me een aardige gitaar, alleen jammer dat er actieve elementen van maverick zelf in zitten, ik had eigenlijk wel verwacht dat er EMG's in zouden zitten. Ik vind het het enige minpuntje aan een volgens mij prima gitaar!

harrald

Moonchild
17 november 2002, 14:28
Er stond in de zomer een artikel over die grijze Maverick in the Guitarist, ik zal het even voor je lezen.

FNaRK
17 november 2002, 14:33
kep het artikel gelezen...was erg enthousiast.
Ik hoor het alleen graag uit 1e hand, dus iemand die al enige tijd op een dergelijke gitaar heeft gespeeld :smile:

flYIng santA Claus
17 november 2002, 15:59
ik heb zelf een half jaar de maverick X-1. Over het geluid kan ik natuurlijk weinig zeggen omdat er andere humbuckers op zitten. De gitaar speelt heel licht, en het enige nadeel waar ik last van heb is dat hij toch behoorlijk zwaar is.

FNaRK
17 november 2002, 16:02
die X-1 heeft toch "gewone" passieve hums ?
Ik zit nog te twijfelen tussen actief en passief.
Heb jij problemen met ontstemmen en de tremelo ?

flYIng santA Claus
17 november 2002, 16:22
De X-1 heeft id gewone humbuckers, ik heb geen problemen met de tremolo, die heb ik namelijk vast laten zetten om de gitaar ook extra laag te kunnen stemmen (C-G-C-F-A-D). Toen ik de temolo nog "los" had zitten had ik er ook geen problemeen mee, hij was wel heel gevoelig, maar das volgens mij alleen een voordeel.
De X-1 heeft een floyd rose brug. Het stemmen is alleen lastig als je hem heel anders kunt stemmen, want dan moet je met sleuteltjes de toplock (of hoe dat ook mag heten)loshalen, maar als je hem gewoon bij wil stemmen kun ja dat gewoon op de brug doen. Maar da s omdat het een floyd rose is.

FNaRK
17 november 2002, 17:02
volgens mij kun je bij Maverick ook kiezen voor een vaste brug ipv een trem.
Zou ook nog een keuze kunnen zijn :sad:
moeilijk moeilijk

skabouter
18 november 2002, 00:01
ik heb op de X1 gespeelt in de winkel. hij ziet er "wel aardig" uit. innovatief, dat zeker. maar ik vond hem superkut spelen !

kut-tremolo,kut-snaren,kut-hums,kut-gitaar !

bovendien prikte die klote stekel de hele tijd in mijn borst/buik, ik noem dat geen speel genot......

FNaRK
18 november 2002, 13:46
Toch opvallend om te zien dat een zelfde gitaar door twee mensen compleet anders beoordeeld wordt.....:grin:

skabouter
18 november 2002, 15:59
ALS we het over dezelfde gitaar hebben. ik weet wel wat maverick is, maar of die ene die ik geprobeert heb ook daadwerkelijk de X1 ofzo was weet ik niet. hij had een X vorm, maar met een beetje rare hoeken. heel puntig gekromt (prikt bij mij dus vol in mun borst).

Raffel
18 november 2002, 16:58
mja, dat zal wel een b.c. rich warlock zijn.

Anyweeeeez. Ik vind het bijzonder fijne gitaartjes, maar niet die tone en volume knop in de body. Ik kan daar niet snel genoeg bij duzzz.

Static-M
18 november 2002, 20:33
'k Heb een X1, zeer fijne gitaar, maar de hals zit er bij mij nogal scheef in, maar ik vermoed dat dat komt doordat ik 'em aan de muur heb hangen i.p.v. op een standaard, verder nog: ik weet ff niet meer wie het zij, maar diegene die z'n Floyd vast heeft laten zetten om te droppen; dat wil ik ook gaan doen!!!!
MuDvAyNe stemming oftewel CGCFAD

skabouter
19 november 2002, 00:10
neej, raffel, ik bedoel geen warlock. kheb het echt over maverick

flYIng santA Claus
20 november 2002, 21:21
de D-Tox is idd ook met vaste brug te koop