PDA

View Full Version : ervaring met Maverick gitaren ?



FNaRK
16 november 2002, 14:28
iemand?
en dan met name de D-Tox serie (met actieve hums)
http://www.jic.nl/Git_Maverick-Detox.htm

En smaak blijft persoonlijk dus op opmerkingen over het uiterlijk zit ik niet echt te wachten :smile:

The Dude
16 november 2002, 19:35
Ik heb geen ervaring met dit model. Maar ik heb wel op de X1 en F1 gespeeld. Ik vind dat het hele nette gitaren zijn, met zeer goeie humbuckers, die geweldig zijn om een mooi laag te geven. Alleen de tremolo van deze Maverick gitaren is echt schijt. Hij ontstemd al voor dat je eraan gedacht heb dat pookje in de hand te nemen. Maar dat kan ook weer liggen aan het feit dat er fabriekssnaren op zaten. Als je trouwens het valse geluid op de koop to neemt, is het wel een hele fijne arm. Je kan hem heel subtiel gebruiken. Maar hoe dan ook je staat de hele tijd te stemmen bij dat ding. Jammer !

Ibanez RuleZ
17 november 2002, 13:19
daar heb ik bij de F-1 geen last van gehad (slechte trem). In ieder geval lijkt die met de rg vorm me een aardige gitaar, alleen jammer dat er actieve elementen van maverick zelf in zitten, ik had eigenlijk wel verwacht dat er EMG's in zouden zitten. Ik vind het het enige minpuntje aan een volgens mij prima gitaar!

harrald

Moonchild
17 november 2002, 14:28
Er stond in de zomer een artikel over die grijze Maverick in the Guitarist, ik zal het even voor je lezen.

FNaRK
17 november 2002, 14:33
kep het artikel gelezen...was erg enthousiast.
Ik hoor het alleen graag uit 1e hand, dus iemand die al enige tijd op een dergelijke gitaar heeft gespeeld :smile:

flYIng santA Claus
17 november 2002, 15:59
ik heb zelf een half jaar de maverick X-1. Over het geluid kan ik natuurlijk weinig zeggen omdat er andere humbuckers op zitten. De gitaar speelt heel licht, en het enige nadeel waar ik last van heb is dat hij toch behoorlijk zwaar is.

FNaRK
17 november 2002, 16:02
die X-1 heeft toch "gewone" passieve hums ?