PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive II Anniversary Custom Shop



Lucky1975
9 juni 2006, 14:17
Collega's,

Ik weet van geen ophouden. Hier mijn volgende vraag in mijn queste nr mijn sound.

Ik speel dus op een VOX AC30CCX , gebruik het blue boy pedaaltje momenteel waar ik op speel door een Gibson standard lp.

Toen ik eergisteren in de winkel was om een T-rex delay pedaal te kopen demonstreerde die kerel mij een "Fulltone Fulldrive II Mosfet 10th Anniversary Custom Shop". Een rood effectenpedaaltje dat als extra voordeel had dat er twee "kanalen" op zitten, zodat je eentje kan houden voor overdrive en de andere als solo overdrive.

Wat zijn jullie bevindingen hierbij ? En misschien off topic, klinkt een STRAT niet beter op een VOX dan een Gibson LP standard?

Help needed...gimme :-)

Angel
9 juni 2006, 14:31
Ik speel ook over een VOX AC30CC met mijn Zion Telecaster en daartussen die Fulldrive II ACS. Ik vind het een enorm goed pedaal, heb vroeger ook de blauwe versie gehad, maar die mosfet vind ik gewoon veel prettiger klinken.
Ik gebruik die pedaal vooral om mijn VOX net dat extraatje te geven, vroeger deed ik dat met mijn Red Snapper, maar die staat nu op mijn reserverboard.
Vooral ook omdat ik die Fulldrive II ACS heb kunnen kopen voor 100 euro.

Ik heb hier geen Gibson liggen maar wel een PRS en ik vind dat die het niet zo lekker doet op de VOX dan mijn Zion Tele en Strat.

marc_o
9 juni 2006, 15:14
is een puik pedaal hoor, maar voor dat geld is er veel leuks te koop. Probeer bijvoorbeeld eens die nieuwe VOX buizenpedaaltjes. Daar zitten er 3 tussen met dubbele kanalen. Ik vond ze erg goed klinken op een AC-30

Bulldog Distortion
Duel overdrive
de derde weet ik even niet...


en ja, single coils klinken wel beter op een vox...naar mijn mening.

BLOK182
9 juni 2006, 19:53
Heb de blauwe Fulldrive II gecheckt, erg lekker op een klasse A buizenamp (Mesa Blue Angel 4xEL84). Hoe ie op een Vox klinkt weet ik niet precies, maar denk dat het wel gaat werken!

ewout
9 juni 2006, 21:56
iK heb die custom fulldrive nu een maand, maar ik heb hem nooit op een vox getest overigens. Door de vele instelmogelijkheden vind ik het ding zijn geld zeker waard. Cleane boost, transparante overdrive, tubescreamer, higain rock geluid, het zit er allemaal in en het klinkt op mijn versterker in ieder geval echt schitterend allemaal. Kijk, voor dat geld is er veel te koop. maar je kunt eigenlijk niet misgaan met die custom fulldrive, juist omdat hij en veelzijdig en goed is.



De normale fulldrive is ook gaaf, maar juist die mosfet stand maakt het zo compleet. Die extra solo boost is helaas niet afzonderlijk te gebruiken, dit is de reden waarom ik ooit de normale fulldrive verkocht heb op zoek naar iets beters, waarbij de kanalen onafhankelijk zijn. Dat heb ik niet gevonden. De fulldrive was achteraf gezien juist zo goed omdat je die drie verschillende geluiden kunt maken (compcut, flatmids, vintage) en de boost was gewoon een toetje. Ik besloot er weer een te kopen en toen kwam net die custom editie met mosfet uit, die je dus in totaal vijf mogelijkheden met boost geeft. Ik heb alle standen nu thuis en live wel getest en het klinkt allemaal schitterend. Gek genoeg heb ik geen voorkeur, alle standen zijn bruikbaar en ik zou er geeneen willen missen eigenlijk. Ik heb ondertussen naar schatting 40 verschillende overdrives en boosters getest en bespeeld en voor mij is deze het gewoon. Zo hoort een overdrive te klinken. (Oke, ik heb nog steeds geen Klon Centaur gehoord haha... maar dat is wel ff diep in de buidel tasten!)




Ik vind gibsons ook geweldig klinken op vox versterkers. Ik vind vox versterkers juist goed klinken met zowel singlecoils als humbuckers. Kijk naar The Edge tijdens de vertigo tour, need I say more.

Dylan61
29 augustus 2006, 13:18
Zomaar een vraagje:

Welke is de beste keus voor relaxte Solo Lead Blues,
dus geen Bluesrock,
de special of de standaard blauwe versie?

THX

ewout
29 augustus 2006, 15:42
De mosfet heeft als extra optie dat je ook een opener / dynamischer geluid kunt halen uit de FM en Vintage settings. Doordat alles dan een stuk opener en dynamischer klinkt heb je vooral bij het soleren meer respons op je spel en een natuurlijker geluid, alsof je versterker zelf de overdrive geeft. Maar; beide standen vind ik gaaf. Het 'stock' geluid heeft juist weer echt dat neuzige en romige geluid en dat is ook te gek. De custom shop fulldrive heeft beide en juist dat maakt dat pedaal zo aantrekkelijk. Ben je het ene karakter zat, dan zet je de schakelaar gewoon om. Verwacht geen 100% verschil als je die schakelaar omzet, maar het blijft echt een overduidelijk hoorbaar verschil. Ik zou kiezen voor veelzijdigheid en de custom shop versie nemen.

Dylan61
29 augustus 2006, 16:01
He bedankt Ewout,
duidelijk uitgelegd, ik ga voor de Mosfet.

Aimé
29 augustus 2006, 16:55
Had die mosfet niets te maken met extra mids ofzo? Ben ook al een tijdje opzoeken naar een goeie, gewone overdrive

brunodb
29 augustus 2006, 17:00
een mosfet, wat voor een beest is dat?

Dylan61
29 augustus 2006, 17:29
Eh vraag het maar, waar hebben jullie de Mosfet versie gekocht en voor wat voor prijs, weet ik het ook.

TX

Les Paul
29 augustus 2006, 18:04
De anniversary is een mooi pedaal, maar ga zeker ook eens de T-Rex Moller proberen. Qua klank is deze mooier dan de Fulltone en komt een stuk dichter bij de Klon Centaur (ik heb deze 3 allemaal; ja ik ben een gelukkig mens :) ).
De Moller heeft ook een boost die afzonderlijk van de overdrive te gebruiken is. Prijs-prestatie is voor de Moller verreweg het beste. De Klon heeft de mooiste sound. De Moller heeft alleen niet zo veel gain als de Anniversary.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 18:26
dichter bij de Klon Centaur .. ja ik ben een gelukkig mens.


En ik na afgelopen zondag dankzij jou een beetje gelukkiger ;)

Les Paul
29 augustus 2006, 19:32
En ik na afgelopen zondag dankzij jou een beetje gelukkiger ;)

Dit moet vooral niet verkeerd uitgelegd worden :confused: