PDA

View Full Version : Nieuwe speaker in Blues Junior... maar welke?



hanzeman
9 juni 2006, 10:07
Voor in een binnenkort in mijn bezit komende Fender Blues Junior wil ik een speaker upgrade-tje uitvoeren. Na wat Googlen is de meest voor de hand liggende upgrade een Jensen C12N. Of is een Jensen P12Q speaker aan te raden? Ik kan ze helaas niet van te voren beuisteren want ze moeten besteld worden...

Er gaat een strat in en ik zoek een mooi rond helder geluid met sprankelend hoog (binnen de grenzen van wat er uit de Blues Jr te halen is natuurlijk...)

Kim Wilson
9 juni 2006, 10:19
Dan plaats ik hier mijn reactie ook nog maar een keer...

Ik heb zelf de J12N RI in mijn Hotrod, en ik moet zeggen dat ie erg dik en mooi rond klinkt. Goed strak in het laag, maar niet echt sprankelend hoog, zeg maar. Nou moet ik mijn beamblocker er ook nog tussenweg halen, dus helemaal representatief is het niet. Maar het is wel een fijne speaker, dat wel. Alleen niet veel hoog denk ik.

hanzeman
9 juni 2006, 10:21
Ik zoek juist iets met wat meer hoog, omdat mijn handgebouwde strat een ebben toets heeft die wat donkerder klinkt

Kim Wilson
9 juni 2006, 10:21
PS: Waar woon je precies? Wellicht is het een idee om hier eens te komen en mijn J12N er even in te hangen...

hanzeman
9 juni 2006, 10:23
Woon zelf bij Utrecht.

Kim Wilson
9 juni 2006, 10:29
Hmmm, das wel wat ver om even te proberen. Kom zelf uit Hasselt, net boven Zwolle...

Mr.Jay
9 juni 2006, 11:27
Voor in een binnenkort in mijn bezit komende Fender Blues Junior wil ik een speaker upgrade-tje uitvoeren. Na wat Googlen is de meest voor de hand liggende upgrade een Jensen C12N. Of is een Jensen P12Q speaker aan te raden? Ik kan ze helaas niet van te voren beuisteren want ze moeten besteld worden...
Er gaat een strat in en ik zoek een mooi rond helder geluid met sprankelend hoog (binnen de grenzen van wat er uit de Blues Jr te halen is natuurlijk...)

Heb een BJ hier waar ik eerst een WeberC12N in had gezet, omdat ie zonder speaker kwam. Maar doffe ellende letterlijk, zó klinkt ie. heb al wat aan het bright van de amp getweakt. maar nog steeds donker. Echter vorige week heb ik er de orig. EMI in terugezet ( gevonden op ebay ) en wonder boven wonder ( want ik heb echt een hekel aan die speakers ) kllonk ie véél beter, brighter en opener dan met de Weber. En geloof me dat die Weber beter kinkt dan de JensenR.I. C12N ( ook gehad ).
Dus je gaat er echt niet op vooruit zou ik zeggen. Die BJ's zijn al niet bijster van zichzelf, ze missen echt een mooie helderheid zoals ik het ken van vintage Fenderamps.
Er is véél aan te tunen aan die Bj's, zijn hele websites over, maar ik vind ze de moeite niet om dat te doen.
Mijn ervaring zou zeggen > een Celestion Bluealnico, di zal die amp best crispy hoog geven, maar dan is de speaqker bijna duurder dan de amp.

Succes!
JaY

hanzeman
9 juni 2006, 13:20
Toch hoor ik van veel mensen dat een Jensen C12N duidelijk beter is dat de stock Eminence. Ook in de Tweed versies van de Blues Jr zit die Jensen. Ga het toch denk ik proberen en anders gaat íe weer op Marktplaats...

Kim Wilson
9 juni 2006, 13:21
Precies. Gewoon proberen en kijken wat je er zelf van vindt. Laat je bevindingen ook hier even achter...


Suc6!

Eko
9 juni 2006, 15:20
Hanzeman,
Neem je BJ eens mee naar Marble in Renkum. Bel of mail even voor de opneningstijden. Arie-Jan heeft er echt verstand van. Ze hebben meerdere speakers voor de amps.
Dat de BJ anders klinkt dan de vintage Fender amps heeft een reden. De vintage amps hebben of andere buizenconfiguratie of ze zijn point to point i.p.v. Printplaat. Ook verliezen magneten iets aan kracht en wordt de tone iets anders in de loop der tijd.

hanzeman
14 juni 2006, 22:23
Precies, en de Blues Junior kost 499 en daar koop je ook weer geen vintage Blackface voor...

Er werd me ook Celestion G12h30 geadviseerd. Mara de Celestions komen tegenwoordig bijna allemaal uit China en dan ga ik toch liever voor een Jensen denk ik. Misschien de Alnico, p12q geloof ik of anders toch gewoon de c12n, kost niet veel en lijkt toch wel goed te zijn.

JimFenderix
20 juni 2006, 13:49
Precies, en de Blues Junior kost 499 en daar koop je ook weer geen vintage Blackface voor...

Er werd me ook Celestion G12h30 geadviseerd. Mara de Celestions komen tegenwoordig bijna allemaal uit China en dan ga ik toch liever voor een Jensen denk ik. Misschien de Alnico, p12q geloof ik of anders toch gewoon de c12n, kost niet veel en lijkt toch wel goed te zijn.

Ik heb zelf een tweed blues junior van de eerste serie die geugrade is met een C12N. Dit is mijn ogen een zeer goede combinatie. Hij klinkt super de luxe met die speaker. Maar is het natuurlijk allemaal een kwestie van smaak.
Ik vind eerder de reverb iets te kort komen. Ik gebruik ook een strat met rosewood neck.

Wizz
20 juni 2006, 15:12
Er werd me ook Celestion G12h30 geadviseerd. Mara de Celestions komen tegenwoordig bijna allemaal uit China en dan ga ik toch liever voor een Jensen denk ik.

De G 12 H-30 komt uit Engeland, zoals de meeste "bekende" Celestions.
En wat is er mis met China ? Mijn advies is de Celestion Blue Alnico. Heb ik in bijna al mijn EL 84/6V6 bakkies zitten, klinkt vreselijk goed. Alsof de noot er al is vóór je de snaar aanraakt, zo direkt.

Wizz

Little Jay
20 juni 2006, 15:22
Ik ben een fan van Jensen geworden nadat ik de Eminence 12" heb verwisseld voor 2 Jensen P10R's in mijn Fender Blues Deluxe. Da's natuurlijk niet een helemaal vergelijkbare situatie, maar misschien kan het wat huiverigheid (als dat er nog was) over Jensen weghalen. Webers worden op het net altijd als superieur bestempeld, maar hallo wat een prijzen zeg!

Misschien moet je ook rekening houden met het verschil tussen een AlNiCo magneet en een keramische. AlNiCo wordt (niet altijd terecht denk ik) de heilige graal genoemd. In vergelijking met de keramische Eminence klinken de AlNiCo Jensens wat losser, iets luier en dus minder strak en knallend, maar ook opener en harmonischer. Vooral op hoog volume blijft de toon veel mooier en voller. Hangt van de muzieksoort af die je speelt wat je mooier vind denk ik. Ik speel veel blues, jazz, soul etc. Dus oud spul.

Ik denk dat in jouw geval de switch naar een C12n, ook keramisch, misschien minder groot is dan naar een P12R of Q, welke keramisch zijn?

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Tristan
20 juni 2006, 18:48
Ik vind Jensen speakers echt vreselijk, vooral die P*** serie, die zijn echt mega schel i.m.o... Die Webers zijn volgens mij echt stukken beter...

hanzeman
20 juni 2006, 19:29
De G 12 H-30 komt uit Engeland, zoals de meeste "bekende" Celestions.


Wizz


Nee hoor, komt tegenwoordig alemaal uit China...

hanzeman
20 juni 2006, 19:41
Ik heb zelf een tweed blues junior van de eerste serie die geugrade is met een C12N. Dit is mijn ogen een zeer goede combinatie. Hij klinkt super de luxe met die speaker. Maar is het natuurlijk allemaal een kwestie van smaak.
Ik vind eerder de reverb iets te kort komen. Ik gebruik ook een strat met rosewood neck.

In de nieuwe Tweed Laquered die in augustus schijnt te komen, zit standaard een Jensen C12N. Op zich dus een goede combi, alhoewel ik denk ik het liefst een Alnico erin zou hebben als ik het allemaal zo hoor hier...

hanzeman
20 juni 2006, 19:44
Misschien moet je ook rekening houden met het verschil tussen een AlNiCo magneet en een keramische. In vergelijking met de keramische Eminence klinken de AlNiCo Jensens wat losser, iets luier en dus minder strak en knallend, maar ook opener en harmonischer. Vooral op hoog volume blijft de toon veel mooier en voller. Ik denk dat in jouw geval de switch naar een C12n, ook keramisch, misschien minder groot is dan naar een P12R of Q, welke keramisch zijn?

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Zeker heb ik hier iets aan. Maar ik lees vaak over een 'losse bas' of over 'losser klinkende speaker'. Als Noob is mijn vraag: wat bedoel je hier precies mee, losser?

hanzeman
20 juni 2006, 19:45
Ik vind Jensen speakers echt vreselijk, vooral die P*** serie, die zijn echt mega schel i.m.o... Die Webers zijn volgens mij echt stukken beter...

Maar waar koop je in Nederland die Webers?

Tristan
21 juni 2006, 01:00
Met de keuze tussen Alnico of Keramisch kan ik je niet echt helpen vrees ik...
Over het algemeen vind ik Alnico speakers wat feller klinken, maar die Weber Blue Dogs zijn dan weer heel erg mooi rond i.m.o...
Die Jensen Alnico's vind ik echt verschrikkelijk en die Celestion Alnico Blue is behoorlijk direct en fel...
Webers kan je bestellen bij Erik Van De Haar: www.haarguitars.nl
of bij Sander De Gier: www.degiergitaarbouw.nl

hanzeman
21 juni 2006, 07:54
Die Jensen Alnico's vind ik echt verschrikkelijk en die Celestion Alnico Blue is behoorlijk direct en fel...



op de site van Weber stond ook al iets van: wij willen absoluut niet vergeleken worden met de huidige Jensen speakers.

Zijn die nieuwe Jensens dan echt zo crappy?

Als ze zo zwaar slecht zouden zijn, zou Fender ze dan in hun duurdere versterkers zetten?

Little Jay
21 juni 2006, 10:12
Hanzeman,

Toch nog even in favour of de Jensens: mijn bijdrage voor de bluescontest heb ik opgenomen met een microfoon voor de Jensen-speakers (P10R)van m'n Blues Deluxe.... oordeel zelf of de sound crappy of schel is....

http://home.wanadoo.nl/gailo/BluesContest_LittleJay.mp3

M'n speakers worden iedere maand een paar keer live getest met optredens en IK ben zeer tevreden. Maar ja, de speakers zijn natuurlijk slechts één onderdeel van de keten die je totaal-sound maakt.

En wat dat "losser" betreft.... tsja, hoe omschrijf je geluid? Met losser bedoel ik wat levendiger, minder hifi, meer gitaar die zich toch voornamelijk in de middenfrequentie beweegt.

En een belangrijk iets: inderdaad klonken de Jensen ronduit schel toen ze er net in zaten. Na twee uur op vermogen repeteren was dat weg! Speakers moeten 'ingebroken' worden zie ik vaak op het net en dat heb ik inderdaad ondervonden.

Succes met de keuze!

groet,
Jasper

hansies
21 juni 2006, 10:27
Precies, en de Blues Junior kost 499 en daar koop je ook weer geen vintage Blackface voor...

Er werd me ook Celestion G12h30 geadviseerd. Mara de Celestions komen tegenwoordig bijna allemaal uit China en dan ga ik toch liever voor een Jensen denk ik. Misschien de Alnico, p12q geloof ik of anders toch gewoon de c12n, kost niet veel en lijkt toch wel goed te zijn.

t'is niet omdat de nieuwe Celestions uit China komen dat ze slechter zijn, ze worden er op dezelfde manier gemaakt en volgens dezelfde specificaties....................wat is het verschil ????
Greetz

hanzeman
21 juni 2006, 14:24
Het is niet omdat ze uit China komen dat ze nu slechter zijn.
Maar ik wil gewoon geen made in China speaker. Zoals je ook liever geen blauwe gitaar kunt willen ofzo. Is een gevoelsdingetje... maar dat ligt hier nogal gevoelig heb ik begrepen...

hanzeman
21 juni 2006, 14:27
Ik vind Jensen speakers echt vreselijk, vooral die P*** serie, die zijn echt mega schel i.m.o... Die Webers zijn volgens mij echt stukken beter...


En duurder...

Maar vind je de Ceramics van Jensen ook beroerd? Of alleen de Alnico's.

Over de C12N van Jensen hoor ik toch wel goede dingen.

hansies
21 juni 2006, 17:19
Het is niet omdat ze uit China komen dat ze nu slechter zijn.
Maar ik wil gewoon geen made in China speaker. Zoals je ook liever geen blauwe gitaar kunt willen ofzo. Is een gevoelsdingetje... maar dat ligt hier nogal gevoelig heb ik begrepen...

is op alles wat made in the usa staat ook wel met zekerheid ind usa gemaakt !!!!!.............of made in engeland enz......
ik zie liever een goed product van om het even welk land, dan een kutproduct uit een land dat zich wat denkt superieur te vinden.
Hou de chineesjes maar in het oog, binnenkort zijn hun producten véél beter dan menig US product
.

greetz

hanzeman
21 juni 2006, 19:10
Ok bedankt allemaal. Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar ik zie wel. Waarschijnlijk een Jensen P12Q of een Weber, maar van die laatste weet ik nog niet wat die kosten.

Little Jay
21 juni 2006, 20:31
Bij Nico Verduin kost de P12Q euro 112,- (www.verelec.com), http://www.verelec.com/catalog/index.php?cPath=69_70_71&osCsid=a73f073d9d20bf808aea33df8fe073fd. Goeie service daar en volgens mij ook schappelijke prijzen!

Overigens mijn theorie over de hype rond Weber-speakers: ze zijn zoveel duurder dat mensen die er een hebben aangeschaft er wel lyrisch over moeten zijn, om die aanschaf voor zichzelf te rechtvaardigen! ;-) (nooit één geprobeerd hoor, misschien zijn ze wel echt geweldig....)

hanzeman
21 juni 2006, 23:32
Bij Nico Verduin kost de P12Q euro 112,- (www.verelec.com), http://www.verelec.com/catalog/index.php?cPath=69_70_71&osCsid=a73f073d9d20bf808aea33df8fe073fd. Goeie service daar en volgens mij ook schappelijke prijzen!

Overigens mijn theorie over de hype rond Weber-speakers: ze zijn zoveel duurder dat mensen die er een hebben aangeschaft er wel lyrisch over moeten zijn, om die aanschaf voor zichzelf te rechtvaardigen! ;-) (nooit één geprobeerd hoor, misschien zijn ze wel echt geweldig....)

Heb vorige week Fender tilt back legs besteld bij Nico Verduin, zijn nog niet binnen, maar kreeg wel gelijk reactie op mijn mailtjes, qua service lijkt het wel ok te zijn. Zat inderdaad te denken om daar de eventele Jensen te bestellen - tenzij ik dus voor de Weber ga. Kl*te dat ik ze niet gewoon naast elkaar kan horen, dan wist ik tenminste waar ik goed aan doe...

Maaruh, zou het voor een low-budget ampje als de Blues Jr. echt heel veel verschil maken of ik er een Jensen of een dure Weber in stop?

hanzeman
22 juni 2006, 16:39
Enige kleine detail, ahum, is dat ik dus nog steeds geen Blues jr. HEB!
Krengen zijn dus alleen nog in Nederland te koopp voor rond de 600 euro, waar ze goedkoper waren zijn ze uitverkocht. Daar wachten ze op de Tweed versie die in augustus komt (voor veel meer kudos en alvast voorzien van Jensen).


Zag dat ze via internet in Duitsland te bestellen zijn voor amper onder de 500 euro, iemand ervaring met bestellen bij Thomann, Musik produktiv, Music Store und so weiter? Klinkt toch wel aantrekkelijk, scheelt 100 euro (=de nieuwe speaker) plus ze worden blijkbaar binnen een paar dagen aan huis bezorgd...

Tristan
22 juni 2006, 16:46
Ik weet niet zeker of dat ik ook wel ceramische Jensens heb gehoord... Vooral die hele P serie heb ik gehoord en die vond ik allemaal echt mega schel...
Gezien de sound die je wil, ga je denk ik toch voor een Alnico, of niet?
Overigens is het volgens mij niet zo dat Weber speakers duur zijn, het is eerder zo dat Jensen speakers gewoon relatief erg goedkoop zijn... Die zitten meer in de prijsrange van Eminence enzo en Weber meer in de prijsrange van Celestion volgens mij... Mijn ervaring is toch wel dat je krijgt waar je voor betaalt, dus Weber en Celestion speakers zullen toch wel net een stapje beter zijn dan Jensen en Eminence speakers, ook al komen sommige Celestions tegenwoordig uit China...

hanzeman
22 juni 2006, 18:52
Ik wil tot iets van 150 gaan, anders is de verhouding amp/speaker een beetje zoek en koop ik gewoon wel een betere amp dan de blues jr.

Via de Toneselector op de Celestion page kwam ik uit bij een Vintage 30 of een G12 H*, maar anderen zeggen weer dat Jensen beter bij Fender past. Zoals gezegd ben ik niet zo tuk op Made in China speakers in mijn ampje.

Eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit, het blijft mij onduidelijk welke ik het best kan bestellen. Het is natuurlijk gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur, want ik hb hier inmiddels Jensen, Celestion en Weber als ideale upgrade speaker aangeprezen gekregen, maar het is gewoon k*t dat je ze nergens goed met elkaar kunt vergelijken, zoals je dat normaliter doet als je een gitaar of amp koopt.

Tristan
22 juni 2006, 19:25
Die toneselector van Celestion is echt helemaal ruk, daar klopt volgens mij geen hout van...
Ik zou persoonlijk eerder voor Celestion gaan dan voor Jensen...
Met 150 euro vallen volgens mij alle Alnico speakers af, behalve de Jensen of Eminence speakers dan...
Wat betreft Celestion is de G12H dan wel een optie denk ik...
Volgens mij maken Jensen en Weber veel speakers met dezelfde typenaam, in dat geval zou ik eerder voor een Weber dan een Jensen kiezen, maar dat is ook maar een "gevoel" van mijn kant...

Waarom koop je inderdaad niet gewoon een andere amp?
Een goede vroege Silverface Fender (bijvoorbeeld een Twin Reverb) kost volgens mij meestal ook niet meer dan 800 euro...
Die nieuwe Fender amps kunnen toch niet tippen aan de oude i.m.o, misschien sommige van die Custom Shop amps wel, maar die zijn dan ook reteduur...

Ik weet ook niet precies welke versie van de Blues Junior je wil kopen, de Hot Rod (zwarte) versie? In dat geval zou ik even wachten tot die tweed versie weer komt, want volgens mij heeft die Hot Rod versie ook een more drive kanaal en dat is compleet waardeloos i.m.o. Het schijnt dat die tweed versie ook iets transparanter klinkt, maar dat is hear say van mijn kant...

hanzeman
22 juni 2006, 19:49
Ik ga voor die Blues Jr. omdat veel andere amps te hard zijn voor thuis.
Heb hier een tijdje een oudere Fender Twin Amp gehad, die was zelfs op halve buizenkracht (twee eindbuizen eruit) nog veel te hard. Bovendien heb je dan op lage volumes nogal wat ruis. terwijl het geluid op hogere volumes super is!

Maar nu dus een Blues Jr-tje, voor in de woonkamer, niet te groot, niet (al) te hard, en niet al te duur. Met een nieuwe speaker en buizen zou sdit best een leuk thuis-ampje zijn volgens mij.

Little Jay
22 juni 2006, 20:53
Jeetje, dit wordt een moeilijk iets. Hanzeman, ik begrijp je dillema volkomen, ik liep tegen precies hetzelfde probleem aan: je kunt ze niet naast elkaar vergelijken! En ook ik overwoog voor een Weber gaan, maar de prijs hield me echt tegen. Voor mijn Blues Deluxe heb ik ooit 925 gulden (!) betaald en dan zou de speaker me dus beduidend meer gaan kosten dan de amp.

Uiteindelijke heb ik gekozen voor een redelijke prijs/kwaliteit verhouding en omdat de Jensen toch steeds worden omschreven als "classic fender sound", met hulp van wat artikelen op het internet overigens:

http://www.watfordvalves.com/cgi-bin/documents/testreport_40.pdf
http://www.tonetubby.com/guitarist_mag.htm

Een Weber in een Blues Jr is denk ik paarlen voor de zwijnen werpen. En ik ben nog steeds zéér tevreden met de Jensens. Dat Marble Amps, Victoria, Kendrick en Fender zelf ze nog steeds gebruiken betekent toch ook wel wat.....

Zo, nu ga ik solliciteren voor een pr-job bij Jensen..... ;-)

Pat85
22 juni 2006, 22:08
even een vraagje, gewoon nieuwsgierig, je zegt dat je de blues jr. nog niet hebt...heb je em al flink aan de tand gevoeld zonder een andere speaker erin met je eigen gear, gewoon thuis?

en toch blijf ik erbij dat dit "ampje' al te luid is voor thuis...ik vind het een superding, zal mijnes niet meer wegdoen..zelfs al zit de standaard speaker erin ;)

hanzeman
23 juni 2006, 00:28
Uiteraard heb ik hem getest.

Ik ben onlangs een aantal muziekzaken afgeweest met mijn eigen gitaar mee, en heb toen een dag lang over allerlei verschillende versterkers gespeeld.

Het mooiste geluid (binnen mijn budget) kreeg ik van de Peavey Delta Blues. Is echt een supertone imo, heb hem ook gekocht alleen zit er een zachte brom in de versterkers zelf die in live situaties geen enkel probleem is maar thuis gewoon storend is. Heb hem teruggebracht, nieuwe meegekregen en die had het ook, dus uiteindelijk geld terug.

Toen gespeeld op Blues Deluxe, Hot Rod (beetje kil), Laney (boxy), Orange (clean niet goed en boven budget), Vox (klonk ook goed) en dus de Blues Jr.

Die laatste gaf me het meeste speelplezier, misschien dat de combinatie van mijn strat en die versterker gewoon lekker is maar ik merkte dat ik steeds bij de Jr terug kwam. Tijdje later nog een keer over gespeeld. Leek me voor thuis de beste keuze. Ze hadden die nog maar bij 1 winkel hier en dat was eeen demo model en bovendien dacht ik eerst dat ik beter kon wachten op de Tweed versie waar standaard al een Jensen C12N in zit. Inmiddels zijn ze zo'n beetje overal in bestelling en wacht ik dus af wanneer ze binnenkomen, de zwarte en de tweed dus. En denk ik er nu over om hem bij Thomann te bestellen. Goedkoopste dat ik hem momenteel zou kunnen kopen in NL is 575, Bij Thomann rond 500 euro plus iets van 8 euro voor de postbode geloof ik...

En met een upgrade speaker en JJ buizen denk ik dat hij net nog een klein stukje beer kan klinken.

Tristan
23 juni 2006, 16:04
Ik weet het niet hoor... Ik denk niet dat een andere speaker erg veel invloed zal hebben, tenminste niet als je er niet een dure speaker in zet...
Overigens kost de duurste Weber, de P12B Blue Alnico, 250 euro, dus dat is nog steeds aanzienlijk minder dan dat de amp kost...
Ik zou gewoon even wachten tot ze die Tweed versie ergens op voorraad hebben en die dan testen, het zou helemaal mooi zijn als je dan die Hot Rod versie er ook even naast kan zetten, dan heb je ook al een idee wat de speaker en de schematische verschillen met het geluid doen en welke voor jou het lekkerste klinkt...
Ik denk zowiezo dat het niet zo'n nuttige upgrade is voor zo'n Blues Junior om er een nieuwe speaker in te zetten, als je hem dan weer wil verkopen, dan krijg je het er niet meer voor terug...
Ik weet ook niet wat je budget is, maar er zijn aardig wat mooie buizenampjes te koop met een laag wattage, bijvoorbeeld:
Vox AC15CC
Orange Tiny Terror topje (komt binnenkort en kost ongeveer 500 euro)
Hiwatt Custom 7
Bad Cat Mini Cat
Epiphone Valve Junior topje (komt binnenkort en kost ongeveer 150 euro)

hanzeman
23 juni 2006, 17:07
Die Hiwatt custom 7 is leuk, maar die heb ik nog nergens gezien in Nederland...

Weet jij waar hij staat en wat hij kost?

Les Paul
23 juni 2006, 19:03
Electric Sound is de importeur van Hiwatt. Je zou NL Muziek kunnen bellen. Wouter kan je dan vast meer vertellen. Of misschien kan hij hier even op reageren ;)

hanzeman
23 juni 2006, 20:40
Maar die Hiwatt zal dik boven mijn budget liggen, zal toch zeker rond de 1000 euro zijn schat ik? Mag niet van mijn vrouw...

Tristan
24 juni 2006, 01:31
Ik schat de top op zo'n 850 a 900 euro verkoopprijs en dan moet je er nog wel een goede kast bij hebben...
Die Bad Cat Mini Cat top is overigens iets goedkoper, die kost net iets onder de 800 euro...
Het hangt er ook vanaf wat je zoekt, als je voornamelijk een goede clean zoekt, dan zit je misschien wel het beste bij Fender en Vox...
Alhoewel ik qua Fender dan in jouw geval toch nog steeds eerder voor een vroege Silverface zou gaan... Kijk anders eens op www.ampwares.com/ffg daar kan je de meeste (alle?) oude modellen van Fender bekijken en dan kan je dus ook zien hoeveel wattage ze hebben...

hanzeman
26 juni 2006, 11:29
In ieder geval zal een Fender even op zich laten wachten want ik lees net ergens dat Fender logistieke problemen heeft en dat de leveringen gestokt zijn... de nieuwe Fender Tweed Blues Jr.s zullen dan ook nog wel even op zich laten wachten.

Misschien dat ik uit arren moede mijn toevlucht maar zoek tot een Pro Jr. met een Jensen P10Q speaker upgrade erin... is in ieder geval beter voor mijn budget en maakt een einde aan mijn knagende ongeduld...

Fender pro..... 449
Jensen p10q......90
Ktsjing............539 en ik ben voor thuis weer helemaal het heertje...

Tristan
26 juni 2006, 13:05
Die Pro Jr. is toch die tweeknops amp? Als dat zo is dan weet ik zeker dat die niet lekker klinkt, die heb ik pas geleden nog getest, daar komt zowiezo geen lekker clean geluid uit en de crunch is al helemaal niks i.m.o...

hanzeman
26 juni 2006, 13:25
is inderdaad 2knops, tone en volume. Dacht dat er met een betere 10 inch alnico speaker misschien wel tone in zat. Tube screamer ervoor. Maar je vond hem te dozig?

Tristan
26 juni 2006, 13:50
Absoluut, en er zat een lelijke rafelige crunch in... Een heel (laag)middige, dozige sound en dat wil je juist niet van een Fender amp...
Als je niet wil wachten dan zou ik toch eens gaan zoeken naar een vroege Silverface Fender...

hanzeman
26 juni 2006, 16:10
ben een beetje huiverig voor tweedehands oude versterkers aangezien ik nul-technisch ben vwb buizen enz. Ik wil gewoon spelen, de versterker is voor thuis en het hoeft allemaal niet heel hard te zijn.

Tristan
26 juni 2006, 20:55
Je budget is zo ongeveer tot 1000 euro neem ik aan en daarvoor wil je een combo hebben, of een top met een speakerkast?
Als je graag een nieuwe amp wil met in ieder geval een goed clean geluid en misschien soms ook met een randje dan zou ik deze amps/merken overwegen:
Ceriatone (ook als volledige amps verkrijgbaar, Fender/Marshall based amps)
CMW amps (Chris zit ook op dit forum, bouwt o.a. Fender/Marshall based amps)
Epiphone Valve Junior top (erg goedkoop)
Orange Tiny Terror top (ook niet duur)
Vox AC15 1x12 combo (versie met Alnico Blue speaker)

hanzeman
26 juni 2006, 21:45
mwoah mijn budget stopt bij 750 euro.

Die Tiny Terror heeft ook mijn aandacht, maar ik was tot nu toe juist niet zo onder de indruk van het cleane Orange geluid. De Vox met Alnico komt op 899, de CMW's zijn ook te duur..
Blijft over de Epiphone of de Fenders (Blues Deluxe 740 bij Feedback, of de Blues Jr. (575 bij Dirk Witte) en evt Pro Jr..

Dan heb ik voor thuis toch het meeste aan de Blues Jr. denk ik. En dan dus met een P10Q speaker erin, JJ tubes, TS-9, Dynacomp, Wah en EH Stone ervoor. Dan kan ik toch thuis wel aardig uit de voeten/vingers.

Tristan
26 juni 2006, 22:29
Dan zou ik toch even wachten op de tweed versie van de Blues Jr.
Misschien is dat zowiezo wel een goed idee, want tegen de tijd dat die Fender er is, dan zullen die Orange en die Epiphone er ook wel zijn en dan kan je alles eens naast elkaar zetten... Ook heb je dan misschien nog even de tijd om wat bij te sparen... Met een 100 of 150 euro meer heb je wel veel meer mogelijkheden, die zou ik niet zo snel uitvlakken...

Ik begrijp je punt over die Orange amps trouwens, die eenkanaals bakken van hen vind ik ook veel beter dan de amps die ze nu hebben, dus misschien dat die eenkanaals Tiny Terror wel een goed ding is...

Misschien is het goedkoper om de Vox AC15 te nemen met de goedkope speaker en die Alnico Blue, of een andere speaker los te kopen...

Ik ga er niet echt van uit dat die Epiphone Valve Jr. top een goed clean zal geven, maar je weet nooit...

De goedkoopste CMW amps (1x12 combo) zijn trouwens maar 795 euro, dus dat zou ook nog wel kunnen met je budget denk ik...
Ceriatone is ook nog een optie en je zou Chris (of iemand anders van dit forum) kunnen vragen of ze zo'n bouwpakketje voor je in elkaar schroeven, sommige amps kan je ook helemaal afgebouwd kopen... www.ceriatone.com

Ik zou overigens geen 10" speaker in die Blues Jr. zetten hoor, een 12" is waarschijnlijk beter... Die Jensen P serie zou ik dus echt niet doen, dat is mijns inziens geen upgrade...

hanzeman
26 juni 2006, 23:31
Dat van die p10q was een typevoutje, de p10q zou voor de Pro Jr. zijn, de p12q voor de Blues Jr.

Denk inderdaad dat ik (noodgedwongen) nog even zal wachten. Er zit sowieso een vakantie tussen, dus dan zal ik maar wachten tot eind augustus/september tot (als?) Fender levert.

Misschien wissel ik de C12N die in de Tweed zit wel voor een p12q f p12n alnico Jensen. Gaat de C12N op Marktplaats...