PDA

View Full Version : floyd rose guitars



dirty-harry
9 juni 2006, 02:24
Heeft er iemand ervaring met de gitaren van floyd rose?????
Ik zie ze meer en meer in de winkel, wat de verkoper verteld is flauwe koek ze zeggen zelfs dat stagg een super gitaar is voor die prijs.
Hoe zit het met de speedloaders en zijn de snaren van floyd rose betrouwbaar.
Behoud hij zijn stemming en hoe is het geluid in de praktijk.( in de praktijk bedoel ik onstage ).

Enkel en alleen een vraag voor mensen die ervaring hebben met deze gitaren.

fred dons
9 juni 2006, 08:31
ik heb er een aantal en ik ben een enorme van van de speedloader
maar even de verschillen in de verschillende modellen
de amerikaanse serie : heel duur met een speedloader gemaakt door schaller
(top gitaar maar wel prijzig, heerlijke nekken) eur 2500
de koreaanse serie: ongeveer eur 1100, amerikaanse nek, koreaanse body, speedloader gemaakt door het Koreaanse Ping, trem is gemaakt volgense zelfde standaard als de schaller, heeft alleen een messing ipv een staalblok
(toplock is wel matig en zou je eigenlijk gelijk moeten vervangen voor een schaller made)
discovery series; made in china, weer ping trem, deze is nu ook verkrijgbaar met een ping made original floyd trem ipv speedloader (weer met messing block)de nek voelt wat goedkoper aan en de pups zijn redelijk
kortom de koreaanse modellen zijn de best bang for the buck maar als gitaar voor erbij is een discovery serie zeker geen slechte gitaar

fred dons
9 juni 2006, 08:34
en oh ja, met mijn speedloader kan ik dus al mijn snaren in 35 seconden vervangen en op stemming zijn en dat lukt mij met een hardtail nog niet met 1 snaar
ik heb ook een speedloader op een niet-floyd rose gitaar gezet (stemmechanieken zijn voor de sier) en zoals gezegd ik ben een fan
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=110&page=14&ktw=80979c1136ee56da061417a0096e6589&sid=r4wz5dc049a6c89f79342eae3c4c1d09

almarvk
9 juni 2006, 09:15
Heeft er iemand ervaring met de gitaren van floyd rose?????
Ik zie ze meer en meer in de winkel, wat de verkoper verteld is flauwe koek ze zeggen zelfs dat stagg een super gitaar is voor die prijs.


Als ze dat al zeggen in die muziekwinkel zal het al niet eens serieus nemen.

dirty-harry
9 juni 2006, 12:56
Als ze dat al zeggen in die muziekwinkel zal het al niet eens serieus nemen.
Inderdaad het draait tegenwoordig alleen om het geld en de verkoop.
De winkel waar ik normaal ga is super, maar de floyd rose gitaren liggen in een andere winkel.
Dus als geen leek zijnde in de gitaarwereld, ben ik toch buiten gekomen met een groot vraagteken??????????
Sommige verkopers zijn een echte schande ( en dat mag wel eens gezegd worden ).

iwamoto
9 juni 2006, 14:58
Inderdaad het draait tegenwoordig alleen om het geld en de verkoop.
De winkel waar ik normaal ga is super, maar de floyd rose gitaren liggen in een andere winkel.
Dus als geen leek zijnde in de gitaarwereld, ben ik toch buiten gekomen met een groot vraagteken??????????
Sommige verkopers zijn een echte schande ( en dat mag wel eens gezegd worden ).
je hebt 2 soorten mensen in de gitaarwinkel werken, de verkoper en de gitarist, de verkoper is een man met wat jargons op zak en uit op geld, een gitarist heeft er verstand van en wil graag mensen blij maken met een instrument :)

rscalex
9 juni 2006, 15:50
je hebt 2 soorten mensen in de gitaarwinkel werken, de verkoper en de gitarist, de verkoper is een man met wat jargons op zak en uit op geld, een gitarist heeft er verstand van en wil graag mensen blij maken met een instrument :)
hier zit heeeeeel veel waarheid in!

fred dons
9 juni 2006, 16:50
die laatste moet trouwens wel zorgen dat hij danwel rijke ouders danwel een rijke echtgenote heeft wat erg rijk zal hij in nederland niet worden ;)

future2future
10 juni 2006, 00:38
Ik vind het wel coole dingen, zou er op willen spelen. Maar wel erg duur, daar kan je veel andere stoere dingen voor krijgen

turboblues
10 juni 2006, 01:35
die laatste moet trouwens wel zorgen dat hij danwel rijke ouders danwel een rijke echtgenote heeft wat erg rijk zal hij in nederland niet worden ;)
Verdorie Fred, ik heb net eens naar jouw gitaren gekeken : ofwel heb je een winkel, ofwel heb je er een gehad ofwel ben je miljonair.. :)

fred dons
10 juni 2006, 09:30
geen van drieen, ik heb een goede baan en bouw veel zelf en dan gaat het hard :)