PDA

View Full Version : Blok goes Boutique!



BLOK182
8 juni 2006, 21:36
Na 2 jaar trouwe dienst heeft mijn Engl Powerball toch helaas het veld moeten ruimen. Was zeker een erg brute top, een van de beste metaltops in my opinion. Toch gebruikte ik het ding niet 100% waar ie voor gemaakt was, ik hield zelf de gain erg dicht (ding had zoveel gain!) en draaide er veel mids in voor een lekker dikke warme sound. Best tof, maar je merkte dat de top niet echt "werkte", en veel compressie gaf. Toen maar de handel voor een leuke prijs verkocht, en op ampquest gegaan. Op zoek naar een simpele (hard)rock amp met een vette warme sound, niet bizar veel gain, en goeie dynamiek:

Soldano Hotrod 50+XL:

De paarse, van Maxguitars, waar dude nog een tijdje achteraan zat. Cleankanaal klonk naar mijn mening heeeeel dun, was weinig aan, en overstuurde snel. Niet echt een spannend oversturing, maar gewoon dun en iel, zelf met de XL-knop (extra laag) op driekwart. Scheurkanaal was een stuk beter, echt een bak gain dat ding en met de XL mod een lekker duw in het laag. Toch een beetje fizzerig af en toe, meer geschikt voor lead dan voor rhythm in mijn oren. Al met al, leuke onetrick pony.

Peavey 5150:

Blijft leuk speelgoed, scheurt als een tiet. Toch voor mijn ding wat te heavy en te highgain. Behoorlijke ruisbak ook:p

VHT Deliverance 60:

Gaaf!! Ook al issie maar 1 kanaals, met wat draaien aan de knopjes haal je er een massieve dikke rockscheur uit, die in lompheid/vetheid menig metalamp doet verbleken (diezel/mesa). Nadeel, dit is ècht een onetrick pony. Geen loop/2de master voor soloboosts, en clean/scheur alleen op frontpanel te schakelen. Bummer! Wel erg lekker scheursound

VHT Pitbull Classic 50:

Ook weer die gave VHT scheur. 2 kanaals, maar alletwee de kanalen kunnen scheuren. Tof voor een aparte rhythm/leadsound. Veel opties ook, allemaal drukknopjes!! Gave amp, dat zeker, maar hij deed me persoonlijk niezo veel.

Bogner Shiva head 80 watt:

Clean heel sterk. Klonk te gek! Scheur helaas minder mijn ding, maar dat kwam ook omdat ik de amp testte toen ik al een hele tijd stond te raggen op:

Budda Superdrive 30 head:

WOEI! Wat een te gekke cleane sound!! Heel voxy, nooit echt dead-clean, maar heel lekker dynamisch, altijd het perfecte randje zonder gekunsteld te klinken. Heel dik en groots clean ook! De scheur vond ik ook te gek, erg eigen karakter door de EL84's/tube rectifier, maar zeker heavy/modern genoeg om praktisch alle stijlen te coveren, ZONDER meteen als een metalamp te klinken. Heerlijke dynamiek ook, het klikte meteen!!

Slotsom: hele rekening leeg en vandaag een Budda Superdrive 30 top gehaald! Eerste Budda op het forum, hell yeah:p!!

Edit: betere foto's komen wanneer ma de digicam weer meeneemt!

http://img113.imageshack.us/img113/1577/dsc009996lx.jpg

En mijn blije kop bij Maxguitars als customer of the week!

http://www.maximumguitars.nl/images/arjanblok.jpg

DREAMMACHINE
8 juni 2006, 21:40
vette amp!....joe bonamassa haalt er iig dikke blues tone uit, verder lijkt mij een vergelijk met mn shiva nog wel eens interessant!

Negative K3 fan
8 juni 2006, 21:41
goede zaak blok! hoeduurkost zon budda? je hoort er niet echt veel over...

mij persoonlijk lijkt de deliverance ook super interessant......

BLOK182
8 juni 2006, 21:43
Voor de richtprijs, denk Shiva:-p Zal morgen ff fotootjes maken!!

future2future
8 juni 2006, 22:00
Cool man! Ik wil graag nog een keer een budda testen,lijkt me een tof ding! Zie je ook echt niet vaak! Gefeli

Daniël_san
8 juni 2006, 22:42
COOL!!! Echt mooi die amps! Ik wil foto's B)

AART
8 juni 2006, 22:49
ja zeg. hoe durf je dat te melden zonder pics te plaatsen, tsss.
zo lang op het forum en dan nog niet weten hoe het hoort, je lijkt wel een klein kind.

bluegate
8 juni 2006, 23:35
Gefeliciteerd, heb 'm ook getest en was onder de indruk van het geluid.

Dude
8 juni 2006, 23:35
Soldano Hotrod 50+XL:

De paarse, van Maxguitars, waar dude nog een tijdje achteraan zat. Cleankanaal klonk naar mijn mening heeeeel dun, was weinig aan, en overstuurde snel. Niet echt een spannend oversturing, maar gewoon dun en iel, zelf met de XL-knop (extra laag) op driekwart. Scheurkanaal was een stuk beter, echt een bak gain dat ding en met de XL mod een lekker duw in het laag. Toch een beetje fizzerig af en toe, meer geschikt voor lead dan voor rhythm in mijn oren. Al met al, leuke onetrick pony.


mjah one trick pony dacht ik ook ja.... daarom is mijn nieuwe speelgoed de koch multitone geworden, helaas niet bij maxguitars gehaald omdat die niet de scherpste was qua prijs. Kees Dee is mijn nieuwe zaak haha

anyway, ik heb eens wat soundsclips gehoord van je nieuwe stukkie hardeplasserspeelgoed en damn,....

you are one lucky bastard !

Punt
9 juni 2006, 00:07
Prima amp, gratz!

Anders Destium
9 juni 2006, 09:13
Gefeliciteerd, vette shit 8-)

almarvk
9 juni 2006, 09:17
Feliciflapstaart!

Foo Fighters gebruiken die amps toch ook?

krieke
9 juni 2006, 09:33
coole amp :)


Feliciflapstaart!

Foo Fighters gebruiken die amps toch ook?

dacht dat hun voornamelijk spelen met vox ac30, mesa boogie dual rectitfier en ook enkele fenders

BLOK182
9 juni 2006, 11:57
Tegenwoordig gebruiken de Foo Fighters ook Budda, en terecht:p Net ff flink zitten testen, en hij brengt de eigenschappen van mijn verschillende gitaren echt een stuk meer naar voren dan mijn Powerball deed, toen was alles highgain en deels hetzelfde:p Gebruik de Budda nu op een standaard Marshall 1960a, en dat klinkt verrassend goed! In de shop over een Orange 4x12 v30 kast gespeeld, maar de Budda klinkt niet echt "slechter" ofzo over zo'n Marshallkast, gelukkig! Zondag gaatie mee de oefenruimte in, ben erg benieuwd! Zal proberen dan nog een reviewtje te plaatsen ofzo!

vinni
9 juni 2006, 12:08
Gefelicteerd BLOK.


Sound zal wel dik in oirde zijn.

Wat betreft die Shiva.....Heb'm ook geprobeerd en bij een andere gitarist live gehoord. Clean erg goed....maar te weinig ballen voor een rock-overdrive geluid.

Speel ze!

Vinni

marc_o
9 juni 2006, 12:45
Te gek Blok!!

Dat vind ik nou goed van je, net effe een andere verterker dan de geijkte en toch een kenmerkende dikke scheur eruit laten knallen. Zo maak je je eigen sound. Goed zo!



Issie puur 2 kanaals, of is er nog een mogelijkheid voor extra boost voor je solo's?

BLOK182
9 juni 2006, 12:50
Thanks:-) Tis idd een behoorlijk eigen sound, weer eens wat anders dan de rest:p Hijs wel puur 2 kanaals, voorlopig nog ff werken met mijn geluidsman voor volumeboost tijdens solo's. Heb wel ff een Fulltone Fatboost in de loop gehad, die gaf een mooi volumeverschil. Zoiets zit er in de toekomst wel aan te komen, of een Budda buizenoverdrive, als "extra" kanaal.

marc_o
9 juni 2006, 12:53
Thanks:-) Tis idd een behoorlijk eigen sound, weer eens wat anders dan de rest:p Hijs wel puur 2 kanaals, voorlopig nog ff werken met mijn geluidsman voor volumeboost tijdens solo's. Heb wel ff een Fulltone Fatboost in de loop gehad, die gaf een mooi volumeverschil. Zoiets zit er in de toekomst wel aan te komen, of een Budda buizenoverdrive, als "extra" kanaal.




Eigen sound rules.
Denk dat je qua boost niet echt gebaat bent met buizenoverdrive, maar met inderdaad een boost in je loop.

Balthazar
9 juni 2006, 14:39
wat is 'boutique' ?

marc_o
9 juni 2006, 15:06
Doorgaans wordt daarmee kleinere oplage en handgemaakt (relatief begrip) bedoelt. In realiteit zijn ze gewoon duur natuurlijk.

















en soms is het gewoon een klein kledingzaakje

Punt
9 juni 2006, 20:24
Gefelicteerd BLOK.


Sound zal wel dik in oirde zijn.

Wat betreft die Shiva.....Heb'm ook geprobeerd en bij een andere gitarist live gehoord. Clean erg goed....maar te weinig ballen voor een rock-overdrive geluid.

Speel ze!

Vinni

Ik heb er wat NOS tubes in gezet (Mullard en Mazda) en dat scheelt een jas, ballen genoeg.
Die (chineese?) fabriekstubes zijn te iel.

ewout
9 juni 2006, 21:31
Echt te gek hoor! Ik was om toen ik op een gegeven moment de namen bonamassa en foofighters op de budda website zag staan... dat is de sound die ik in mijn volgende versterker wil. Die superdrive 45 lijkt me wel een vette scheurbak... Heb je de mogelijkheid om opnamen te kunnen maken?

BLOK182
10 juni 2006, 11:26
Voorlopig ff niet ben ik bang...misschien dat we met de band nog proefopnames gaan maken, kan ik em wel ff de studio insleuren, maar momenteel heb ik het ff heel druk, en thuis kan ik niet echt goeie clips maken:p Ik post wel wat als ik wat heb!!

Punt
10 juni 2006, 11:58
Echt te gek hoor! Ik was om toen ik op een gegeven moment de namen bonamassa en foofighters op de budda website zag staan... dat is de sound die ik in mijn volgende versterker wil. Die superdrive 45 lijkt me wel een vette scheurbak... Heb je de mogelijkheid om opnamen te kunnen maken?

Ik heb Bonamassa met een Bluesbreaker gezien en dat was ook een prima sound. Die sound zit niet alleen in de amp.

ewout
10 juni 2006, 18:06
Ik heb Bonamassa met een Bluesbreaker gezien en dat was ook een prima sound. Die sound zit niet alleen in de amp.

De bluesbreaker is het uitgangspunt geweest van de superdrive 45. Ik denk dat je *flink* in de buurt komt van zijn sound. Ok, 'toon' zit in de vingers, maar 'sound' zit toch echt in de spullen.

BLOK182
10 juni 2006, 18:59
Het was zo'n mooi zonnetje vandaag, heb ff de hele teringzooi naar buiten gesleept en met de digicam paar kiekjes geschoten, beter dan die pics van mijn telefoon:p

http://img216.imageshack.us/img216/1769/dsc009431ra.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/9020/dsc009489ss.jpg

Orpheo
10 juni 2006, 21:22
mooie set! heel mooie set zo!

Punt
11 juni 2006, 00:01
Mooi spul idd.

Waar heb je die hardcase vandaan?
Zo iets zoek ik ook voor m'n Shiva.

vulvasonic
11 juni 2006, 00:19
Godverdomme Blok, dat ziet er geweldig mooi en intelligent uit!

En eerlijk gezegd, met zo'n set-up zou het me haast worst weten hoe het klinkt. Het kost allemaal een vermogen en het ziet er allemaal even mooi uit. Dan MOET het wel goed zijn, of het nou kut klinkt of niet! :D

Maar ik geloof dat het met het geluid wel snor zit.
Is dit wat je mee het podium op zeult, of maak je ook nog gebruik van een aantal pedaaltjes?

Ik kan zo jaloers worden op mensen die hun geluid op orde hebben hè? :)

BLOK182
11 juni 2006, 03:06
Thanks for the comments! Het is een behoorlijke quest altijd naar echte toon, maar je komt steeds dichterbij:p Enigste echte effect wat ik er nog bij gebruik is een Teese RMC3 Limited Edition (die gouden) wah. Voor de rest een Hotwire Audio ABY switch en een Korg pedaaltuner, maar die doen niks qua sound:p De hardcase komt trouwens van max guitars. Ik vroeg Robbert of Budda ook hoezen oid had, en hij zei dat ie nog toevallig een (zeer nette) occaisson hardcase had staan. Ideaal ding, lekker licht, al is ie wel groot. Bergruimte onderin en hij is gemaakt om een 4x12" te verhogen (ideaal voor live!)
Morgen neem ik de hele handel mee naar de repetitieruimte, ben erg benieuwd:d

Helter Skelter
11 juni 2006, 09:30
gefeliciteerd Blok met een mooi setje :cooler:

er is hier wel eens een filmpje gepost waarin Joe Bonamassa te zien/horen was terwijl hij een Budda aan het demonstreren was, weet iemand dat linkje nog?

BLOK182
11 juni 2006, 10:58
Via www.budda.com kom je ook bij zo'n filmpje!

d'oh
11 juni 2006, 11:14
mooie set blok, ik had die budda amps al eens zien staan op de maxguitars-site, maar ze nog nooit eerder gezien. Echt gaaf bakkie, en dan die gitaren erbij:soul:

Punt
11 juni 2006, 11:20
Die 45 klinkt echt geweldig op dat filmpje voor een amp met die features.
Ben nu wel echt benieuwd naar het geluid van die 30 watter.
Staat er ergens een in Nederland?

pint
11 juni 2006, 11:54
wow dat paars is zoooo fout uit dat het gaaf is
veel plezier met je nieuwe bak , mooi ding

EpiCenturiesAWAy
11 juni 2006, 12:22
Mooie bak! en mooioe set!
Maar wat speel je nu eigenlijk met deze spullen ? welke stijl van muziek?

Toaster
11 juni 2006, 12:43
Kijk dit zijn nou mooie plaatjes!!! gefeliciteerd!

Zou je eens clipjes kunnen posten? ben wel benieuwd! (en dan graag met de custom en de classic ;) kan ik dat verschil ook eens horen)

BLOK182
11 juni 2006, 13:06
@ Punt: de enige zaak die ze heeft is Maxguitars. En ik weet in Venlo nog een 30 watter te staan:p

@ Epi: ik speel met mijn band harde rock/hardrock, beetje lastig te definiëren, maar ik zoek vooral een vet, dik, warm en apart scheurgeluid, en dat lukt best zo:p

@ Toaster: clips thuisopnemen gaat niet lukken, heb hier echt niks van recording-spullen. Ik speel wel de 24ste juni op een openluchtfestival, kan wel proberen een videocam mee te nemen, en dan ff wat op te nemen met die amp op een flink volume:p

Thanks allemaal voor de comments trouwens, ik ben een gelukkig man met mijn set:-)

Ootsfield
11 juni 2006, 23:38
Gefeliciteerd met je aankoop! Wil zelf ook een Budda gaan aanschaffen. Zit er al lange tijd op te azen! Maar vertel eens, hoe hard is de 30 watt die deze amp produceert?
Is ie ook hard genoeg om een flink meppende drummer( zoals bij mij uit de band!) te overstemmen?
30 Watt lijkt me zo weinig, ondanks dat het een buizen amp is.

BLOK182
12 juni 2006, 11:27
Toevallig heb ik gisteren de hele zooi meegenomen naar de repetitieruimte. Wij repeteren nogal luid, en onze drummer is een echte rockdrummer, simpel maar keihard meppen. Ik lag lekker in de mix met de master op grofweg 11 uur/half 12, net onder halfopen dus. Aan de ene kant denk je jeetje, al halfopen, maar aan de andere kant, harder dan dat speel je toch niet, en je voelt de Budda ook echt knallen, je hoort het goed dat de buizen hard werken, dat voel je ook aan hoe de amp reageert, en dat klinkt heerlijk! DAAR koop je een volbuizenamp voor! De "kleine" eindtrap levert ook op hoog volume lekker veel en goed laag, een goeie oefmp zit derin. Had mijn Les Paul Classic bij, in ie staat in drop C#, en zonder moeite trekt die Budda een leipe metalsound:p Tis geen 5150 / Powerball / Rectifier, maar genoeg scheur, power, en laag, en een erg open sound (dat viel mijn bandleden op). Onze andere gitarist had zijn Marshall Mode Four bij, maar die moest behoorlijk aan zijn volume draaien om mee te komen, en in de mix hoorde je alleen Budda:p Volgens week nemen we een condensatormic en een minidisk mee, ik ga proberen dan wat leuke clipjes alsmede de Budda in de bandmix op te nemen!

Ootsfield
12 juni 2006, 12:02
Nou dat klinkt overtuigend! bedankt voor je reactie! Ben benieuwd naar je opnames.
Maar gaat hij nog wel harder na die stand die jij beschreef? Bij veel buizenversterkers, tenminste waar ik ervaring mee heb, neemt het volume ook niet zoveel meer toe na de master op 12 uur stand!
Heb je trouwens de Budda uitgeprobeerd met de originele Budda speakers?
Merk je daar nog verschil in nu je thuis op een marshal cab. speelt!

groeten

BLOK182
12 juni 2006, 12:22
Volgens mij is er nog wel wat volume uit te persen, niet geprobeerd want we stonden al enorm te knallen:p Ik heb de Budda nog niet gehoord over de Budda cabs (met Phat-12 speakers), die hadden ze nog niet binnen toen ik kwam. Heb in de shop getest op een Orange cab met v30's, klonk lekker, al stond de Orange een beetje weggemoffeld tussen andere gitaren/amps. Moet zeggen dat de Budda het erg goed doet op een gewone Marshallcab, ook op hoog volume amper/geen irritante frequenties, schelheid ofzo, gain blijft redelijk strak en ook de bas-oempf blijft precies goed. Bij Rivera merkte ik dat ze ook heel goed met G12T-75's werken! Heb overigens die Marshallkast wel compleet opnieuw bedraad met dikke audiodraad en de achterkant er opnieuw ramstrak ingezet.

Bobbe
19 juni 2006, 14:27
Hallo Allen,

Mailtje van Robbert (van Max guitars) even een paar weetjes vwb de Budda amps. Er is NOG een dealer behalve wij....American Guitar store in Enschede. Wij importeren de amps en leveren ze dus sinds kort ook daar naar toe. dus als je ergens in het oosten of noorden woont.....

De kasten waar jullie aan refereerden zijn nu wel binnen. 2 x 12 en 4 x12.
Overigens gebruik ik nu zelf ook een Budda combo. Idd veel vetter dan de Vox AC 30 die ik eerst gebruikte voor dat specifieke doeleinde. Kom anders een keer luisteren....dan wee je meteen waar ik het over heb.

groetjes

Robbert