PDA

View Full Version : Versterker over laten komen van Amerika



Useless
8 juni 2006, 19:44
Normaal gezien zal ik op het eind van de maand een versterker
vanuit Amerika ontvangen
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Worden de taksen en BTW enz.. onmiddellijk aan de vervoermaatschappij
( UPS, DHL...) betaald of dient dit te gebeuren door middel van overschrijving
of nog op een andere manier?

Helter Skelter
8 juni 2006, 19:48
even vraagje tussendoor:

in Amerika draait het lichtnet op 110 volt dus zonder aanpassingen gaat de amp hier niet werken...heb je daar al aan gedacht?

aart steekelenburg
8 juni 2006, 19:52
Zover ik weet komt je spul eerst bij de douane terecht en die gaan dan de waarde bepalen.. er komt dan 19% btw en 9% invoerrechten bovenop de prijs incl. verzendkosten.. flink wat dus!
Die betaal je dan als je het pakket in ontvangst neemt.
En inderdaad dat ding zal niet op 220 werken...
Zoiezo zou ik het dus niet aanraden om een versterker uit de VS over te laten komen, de kosten zijn altijd veel hoger dan verwacht en het voltageprobleem is vrij vervelend.

Useless
8 juni 2006, 20:07
even vraagje tussendoor:

in Amerika draait het lichtnet op 110 volt dus zonder aanpassingen gaat de amp hier niet werken...heb je daar al aan gedacht?
Het is een Splawn Quick Rod
Er staat een schakelaar op om te switchen naar Europese normen

Useless
8 juni 2006, 20:11
heb je wat meer info?

http://www.splawnguitars.com/amps_products.htm

zjanke
8 juni 2006, 20:15
Zover ik weet komt je spul eerst bij de douane terecht en die gaan dan de waarde bepalen.. er komt dan 19% btw en 9% invoerrechten bovenop de prijs incl. verzendkosten.. flink wat dus!
Die betaal je dan als je het pakket in ontvangst neemt.


Kleine correctie: De transporteur doet aangifte van invoer op basis van de factuur/waardeverklaring die de afzender heeft opgesteld. De Douane pikt steekproefsgewijs (willekeurig EN verdachte zendingen zoals afwijkende waardes, met omschrijvingen als gift, sample, etc.) een percentage aan goederen uit de totale aangifte die werkelijk getoond moeten worden. Als er getoond moet worden dan controleren ze of de omschrijving op de factuur overeen komt met de goederen en of de opgegeven waarde reeel is. Als deze sterk afwijkt kan de douane overgaan tot het bepalen van de waarde en eventueel opleggen van een boete.
Je betaalt BTW (NL 19%, Belgie 21%) en een bepaald percentage aan invoerbelasting. Dat laatste is afhankelijk van de soort goederen die je invoert, voor gitaaronderdelen betaal je 3,2%, voor versterkers 9.5%

De wijze van betaling is afhankelijk van je relatie met de transporteur en je status voor de belasting. In jip- en janneketaal: de particulier betaalt aan de deur, het bedrijf krijgt een rekening (en kan meestal de BTW terugvorderen)

Josdevos
8 juni 2006, 20:21
Interessant, bij welke shop heb je hem besteld, ik heb hier ook al een hele tijd interesse in...

Useless
8 juni 2006, 20:49
Interessant, bij welke shop heb je hem besteld, ik heb hier ook al een hele tijd interesse in...
Van op de Splawn Website zelf
Wel minstens twee maand wachttijd
maar ik denk wel dat hij de moeite van het wachten is

Josdevos
8 juni 2006, 22:33
Ik neem aan uit de US. Anders had ie al die vragen niet mbt de invoer. Die hadden dan voor rekening van de winkel gekomen. Die het dan weer doorbelast aan de klant (met een marge).

Sinds wanneer is de States ook een shop? Duh...

Zozo bij Splawn zelf dus, hoeveel is shipping voor een top dan ongeveer?

Welke shell heb je genomen?

Useless
8 juni 2006, 23:28
Sinds wanneer is de States ook een shop? Duh...

Zozo bij Splawn zelf dus, hoeveel is shipping voor een top dan ongeveer?

Welke shell heb je genomen?

Het was 2000 Dollar verzendkosten inbegrepen
Ik ben gegaan voor de Oranje Flames, maar dan in de Quick Rod versie
http://www.splawnguitars.com/images/competition06_orgflamesfrt.jpg

paulusdeBKB
9 juni 2006, 02:32
Oeefff... heftig uitziend ampje. Laat ff horen wanneer je hem binnenhebt hoe die klinkt!

gradje pbc
24 juli 2006, 17:37
en de plawn al binnen?

Josdevos
12 oktober 2006, 01:07
En hoe valt de Splawn mee?

datsun
12 oktober 2006, 17:05
mn oom woont in amerika en in december komt hij nog ns naar hier. ik zou op ebay.com een amp willen kopen, deze naar hem laten verzenden en hem ze laten meenemen naar hier. Alleen weet ik niet of dat 220V probleem op te lossen valt?

Ohja bij de weg, weet iemand of je (desnoods mits meerprijs) zo'n versterker van 30kg kan meenemen op het vliegtuig als baggage?

:zz:

datsun
12 oktober 2006, 17:27
ik heb op de site van american airlines gekeken en ik dacht dat het $25 was per koffer die meer weegt dan 23kg. nu ome Chris nog overtuigen om ermee naar het vliegveld te zeulen ;)

heavy-metal-thunder
12 oktober 2006, 18:22
Ik heb ooit overwogen om een gitaar van de States mee te brengen, omdat ze ginds nieuw veel goedkoper zijn. Maar heb uiteindelijk besloten het niet te doen :

- een nieuwe kost in de states nauwelijks meer dan een nette 2dehands. Ben ooit in een winkel geweest en de verkoper vroeg voor een bijna nieuwe Les paul standard van 2 jaar 1900 USD. In de winkel aan de overkant van de straat kostte een nieuwe 1899 USD!
- de kans bestond dat de gitaar niet mee binnenin de passagiersruimte mocht. Zonder degelijke flight case durf ik me niet risceren dat een stelletje "roadies" mijn Les Paul in het vliegtuig ging smijten. En dat laatste valt letterlijk te nemen!
- de douane voorbij geraken is ook geen sinecure. Bij mij op het vliegtuig zat iemand met een gitaartas met daarop " Martin Guitars, USA handmade". In Zaventem werd die wel tegengehouden door de douane. Ben nog steeds benieuwd wat het hem gekost heeft.
- als je al die risico's en taksen incalculeert, vond ik geen reden om er een mee te brengen.

- voor een versterker lijkt het me zeker tricky, ik denk dat een lampenversterker niet echt is gemaakt voor het betere "catch&go" werk;
- verschillende modellen hebben geen switch om naar 230V te schakelen. Dan kan je een transformator kopen, maar dat betekent dat je naar repetitie of optreden nóg meer moet meesleuren.
- Fender versterkers waren in the USA veel goedkoper, maar door de lage dollarkoers zijn de prijzen hier ook al aangepast. Vandaag kreeg ik een mail van maxguitars en een Fender Deluxe 65 Ri kost nog amper (nieuw) 999 euro.
- al wat ruikt naar Vintage is ginds nog duurder dan hier!
- Marshall is sowieso in België en Nederland goedkoper dan bij Uncle Sam.

ik PM je nog ff

ACSlater
13 oktober 2006, 10:38
Goed inpakken en de buisjes eruit halen wellicht? Als je de buizen in een doosje meeneemt in je handbagage dan kan daar in elk geval niets mee gebeuren. Versterker inpakken in schuimrubber of iets dergelijks en in een passende koffer stoppen. Ik zou het in ieder geval niet in karton doen omdat je dan wel heel interessant wordt voor de douane en het is niet bestendig tegen het betere gooi en smijtwerk.