PDA

View Full Version : Fender



Erikt
8 juni 2006, 18:55
Hallo beste medeforummers,

Ik had laatst een Fender Hotrod Deluxe getest. Dat ding klinkt heel aardig. Maar als ik van kanaal switchte gaf hij een klap en toen schoot 'ie pas om. Volgens de verkoper deed ie dat niet met de footswitch (die zat nog in verpakking, dus hoe weet ie dat nou?). Kan dit kloppen, is dit normaal? En is dat met de footswitch helemaal over?

Bedankt voor jullie hulp alvast! :cooler:

MichaelSS
8 juni 2006, 19:44
Nee. Een versterker hoort meteen te reageren naar omschakkeling. Geen verkoopshit.

Erikt
8 juni 2006, 20:10
kan het nieuwigheid zijn?

bah ik kan een fikse korting op dat ding krijgen, moet ie wel werken natuurlijk...

hanzeman
8 juni 2006, 20:18
Nee dit is een bekend probleem bij de Hot Rod series. Er zit een soort vertraging in het schakelen tussen de kanalen, ook met het voetpedaal. Wanneer je schakelt kan er ook een soort klap hoorbaar zijn.
Heb er vorig weekend nog op een gespeeld, gloednieuw, zat iets van een kwart/halve seconde vertraging (stilte) tussen het switchen voordat het drive kanaal er letterlijk inknalde.

Vind de Hot Rod Deluxe toch al een tamelijk zuigende versterker waar ik niet warm van word...

MichaelSS
9 juni 2006, 12:16
Nee dit is een bekend probleem bij de Hot Rod series. Er zit een soort vertraging in het schakelen tussen de kanalen, ook met het voetpedaal. Wanneer je schakelt kan er ook een soort klap hoorbaar zijn.
Heb er vorig weekend nog op een gespeeld, gloednieuw, zat iets van een kwart/halve seconde vertraging (stilte) tussen het switchen voordat het drive kanaal er letterlijk inknalde.

Vind de Hot Rod Deluxe toch al een tamelijk zuigende versterker waar ik niet warm van word...

Weten we dat weer.

TS sorry voor mijn verkeerde advies !.

Kim Wilson
9 juni 2006, 12:26
Nou, ik heb dus ook de Hotrod Dlx, en met de footswitch reageert hij idd direct. Zonder footswitch is er, met name bij terugschakelen naar clean, een duidelijke vertraging. Maar dat heb ik mét footswitch nog nooit gemerkt. En er is ook wel een tik te horen, maar dat is het relais wat omschakelt. Dat hoort geen klappen op te leveren.

En de Hotrod Dlx is op zich een redelijke versterker, zeker waar voor zijn geld. Het afstellen van de eq, drive en presence vereist alleen wel de nodige aandacht. En vergeet niet dat nieuwe HR's steenkoud staan gebiased. Dat komt het geluid ook zeker niet ten goede. Als je hem goed warm zet, klinkt ie al heel anders.

Jerre
9 juni 2006, 16:01
Ik heb een Deville, en ik heb ook een tikje als ik overschakel van drive naar clean. Maar ik stoor mij er zo niet aan want ik gebruik het 2e kanaal eigenlijk niet. Alleen heel af en toe voor de lol.



En de Hotrod Dlx is op zich een redelijke versterker, zeker waar voor zijn geld. Het afstellen van de eq, drive en presence vereist alleen wel de nodige aandacht. En vergeet niet dat nieuwe HR's steenkoud staan gebiased. Dat komt het geluid ook zeker niet ten goede. Als je hem goed warm zet, klinkt ie al heel anders.

Absoluut waar! De EQ heeft een brede instelmogelijkheid waardoor je verschillende geluiden kan bereiken, maar je moet er wel een beetje meer tijd in steken om het gevoel ervan te pakken te krijgen.

En zeker ook je bias laten afstellen. Die staat enorm koud.
Ik vond mijn versterker eerst gewoon goed klinken, maar toen ik wat aan de bias gesleuteld heb klonkt het echt pakken beter. Dan hoor je pas echt dat karakteristieke Fender Buizengeluid erdoor komen.

gitarist17
9 juni 2006, 16:56
hoe hebben jullie je hot rod deluxes staan wat betreft de instellingen enzo?

erice

Eko
9 juni 2006, 17:24
Mijn eerste ingeving zou zijn, niet kopen. Alles wat met klappen schakelt is niet helemaal jofel. De Hotrod is best een leuke versterker. Je moet hem wel inspelen. De speaker is wat strak ik het begin.
Het cleane kanaal vond ik zelf achteraf het mooiste. Diepe reverb en kristal helder.

Jerre
9 juni 2006, 17:54
Het overdive kanaal van de Hot Rod reeks trekt op niet veel, maar dat is bij de rest van de Fender versterkers ook wel zo, dus daar moet je het niet voor doen.
Fender staat bekend om zijn schitterende cleane geluid.
Ze werken ook goed samen met pedalen.

Je wil instellingen ?
Met mijn Yamaha Pacifica: Trebble 7, Bass 5, Middle 10, Presence 8
Met mijn Yamaha Sa500: Trebble 7,5, Bass 8, Middle 9, Presence 9

Kim Wilson
9 juni 2006, 21:53
Ik ben nog aan het zoeken, en met de Jensen C12N die ik erin heb gezet, is het even anders natuurlijk. Maar ik had alles rond 12 á 1 uur, zeg maar. Treble iets meer. Reverb bijna uit, drive op stand 2 tot 3. Niet te veel, dan gaat ie klinken als schuurpapier.

Erikt
10 juni 2006, 11:53
ik heb em vanochtend gekocht :hippie: ik kreeg een nieuw (nog in de doos zittende) versie, en deze schakelt prima!

EN HIJ KLINKT ZO MOOOI :cooler:

gitarist17
10 juni 2006, 13:31
veel plezier ermee!

erik

Jerre
10 juni 2006, 13:59
Laat hem een keer Biassen als je er zo een weekje of 2 op gespeeld hebt.
Kom ons daarna maar eens vertellen hoe hij dan klinkt :satisfie:

paulusdeBKB
10 juni 2006, 14:08
Hmm, dat biassen ga ik ook maar eens laten doen. Ben erg benieuwd.

gitarist17
10 juni 2006, 16:30
is dat een beetje zelf te doen?

erik

Erikt
11 juni 2006, 16:52
Laat hem een keer Biassen als je er zo een weekje of 2 op gespeeld hebt.
Kom ons daarna maar eens vertellen hoe hij dan klinkt :satisfie:

ja dat moet ik misschien nog eens laten doen, ben benieuwd wat het verschil is, want de Fender klinkt nu al zooo lekker :)

ik heb trouwens echt helemaal geen geluid of kraak of brom of iets anders geks als ik van channel switch.. dat doet ie gewoon gelijk. oftewel dit is een goede versie :)

jeah ik ben zo blij :cooler: