PDA

View Full Version : Muse - Black Holes And Relevations



Bl44t44p
8 juni 2006, 17:44
Tja, en ook mijn favoriete band kan er niet aan ontkomen. Gisteravond is helaas het nieuwste album (release staat gepland op 3 juli) Black Holes And Relevations gelekt.

Allereerst iets over de kwaliteit: slecht! Veel te compressed, geen panning (de 'rip' mag dan wel stereo zijn maar is het dus in feite niet). Vermoedelijk dus opgenomen bij een listening party oid, want de kwaliteit van Knights of Cydonia (KoC) en Supermassive Black Hole (SMBH) op deze rip valt echt in het niet bij de kwaliteit van de singles.

Anyway, de nummers (kan 'spoilers' bevatten).

1. Take A Bow
Goede openingstrack, één van de weinige nummers die echt een Muse gevoel oproept (goede zaak natuurlijk). Wordt vanaf de helft wat heavier, doet nog een klein beetje denken aan het apocalypse-idee van Absolution.

2. Starlight
Deze is ook al live gespeeld, gewoonweg schitterend nummer. Echt geniaal, prachtige zang, niet zozeer een typisch Muse-liedje maar wel erg mooi.

3. Suppermassive Black Hole
Tja, bekend van de single. Weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, het is ontzettend niet-Muse maar wel lekker apart. Groovy. Zang doet aan Prince denken. Niet wat je verwacht, maar wel tof.

4. Map of the Problematique
Ook al eerder gehoord op show, overduidelijke Depeche Mode invloeden (ik gebruik het woord rip-off bewust niet). Bijzonder cool nummer.

5. Soldier's Poem
Erg slappe ballad waar ik echt geen woorden aan vuil wil maken. Veruit slechtste nummer van het gehele album.

6. Invincible
Te langzaam en softy. Vergelijkbaar met Falling Away With You van Absolution waar ik ook niet veel vond. Wordt op driekwart wat zwaarder, goed om te horen dat Matt nog steeds z'n Whammy gebruikt :)!

7. Assassin
Ai, wat is hiermee toch gebeurd. Dit nummer werd vorig jaar ook gespeeld op de laatste shows van de tour, in de VS, en toen beschouwd als dé opvolger van Stockholm Syndrome. Maar wat hier nou van terecht is gekomen? De intro lijkt wel MIDI, de heavy gitaar riff klinkt van plastic. De zang echter is nog steeds geniaal, mooi refrein met toffe tweede stem van Chris. Simpelweg jammer dat er van die heavy-heid zo weinig terecht is gekomen, had meer in gezeten.

8. Exo-Politics
Ah, vorig jaar mijn grote favoriet van de "new songs" die op de Amerikaanse shows werden gespeeld, ging toen nog door het leven als Burning Bandits / Pee Candle. Nu in een nieuw jasje, maar blijft geniaal. Wat mij betreft één van de betere op dit album.

9. City of Delusion
Eindelijk laat Matt iets van zijn flamenco lessen horen (na de onbekende b-side Nature_1). Vette intro, daarna lekker over the top qua instrumentarium, strijkers razendsnel afgewisseld door een ontzettend vage phaser-achtige basgeluid. Weer zo'n geniale compositie wat ik wel mag.

10. Hoodoo
Oeh.. duistere intro, eerste helft van het liedje doet me denken aan Dark Shines op het langzame stuk na. Dan weer eindelijk iets van Matt's piano kunsten, lijkt op Absolution's Apocalypse Please, lekker zwaar. Weer even wennen, maar mooi!

11. Knights of Cydonia
De topper imho. Live op Radio 1 gehoord, single versie gehoord. Geniaal. Verder moeilijk te beschrijven, maar luister hem zelf en je zult versteld zijn. Perfecte afsluiter, ik houd echt van dit nummer.

Dus.. het album?
Tja, moeilijk om nu al te oordelen. Moet het geheel eigenlijk nog een keer of tien horen, en met de echte release zal het dalijk qua geluid ook veel uitmaken. Toch valt het me erg mee, er staan wat mindere nummers op maar ook een aantal die weer een echt Muse-gevoel oproepen, hoewel dit album totaal niet te vergelijken is met Origin of Symmetry en Showbiz. Muse is echt een compleet andere kant uitgegaan, wat voor iets precies ben ik nog niet helemaal uit, maar verkeerd is het zeker niet. Even wennen, maar dat heb je in feite altijd bij een splinternieuw album. Vernieuwend is het in elk geval zeker wel!

Bram+
8 juni 2006, 17:56
Ik denk dat ik redelijk met je eens ben dat het 'venijn in de staart' zit. KoC is een toffe afsluiter, een van de hoogtepunten, zoniet hét hoogtepunt van het album.

Assassin had beter gekund inderdaad. Live zal het wel wat meer ballen meekrijgen. Ik mis wel een beetje een echte Stockholm Syndrome op dit album inderdaad, toch een van de hoogtepunten van het vorige album: knallend in de coupletjes tot episch in de refreinen.

Het kakt bij Soldier's Poem en Invincible inderdaad mega in, maar voor mij persoonlijk heeft ieder Muse album wel een dieptepunt of twee, dus dat is voor mij niet echt veel zeggend.

Kan niet echt klagen, hoewel voor mij persoonlijk Absolution nog wel op één staat, met OoS daar heel vlak daarachter.

The wall of dolls
9 juni 2006, 18:01
Ben benieuwd. Ik vond ze op eerste 2 albums en de DVD (/3e album) geniaal. Toen met absolution ben ik echt heel erg afgehaakt. Zal ongetwijfeld heel goed zijn geweest, maar ik kreeg meteen zon vedette-idee (al;les nog mooier en nog bombastischer geproduceerd, maar totaal geen speelse genialiteit meer). 10 keer geluisterd en niet verbeterd.

Herman
9 juni 2006, 22:55
Muse vind ik echt super, een van mn favoriete bands, maar...dat Knights nogwat nummer, kan ik volgen mij niet echt waarderen, en dat zou het eerste Muse nr zijn. Hij word wel beter naarmate je verder in t nr komt helemaal dat rifje binnen komt, maar ik vind het echt net een eoa theme-song van een jaren 80 tv programma...*Super Massive Blackhole vind ik wel tof, en die andere die al live gespeeld werd kon ik ook wel waarderen, maar dit overtreft tot nu toe denk ik nog niet de andere albums, en ZEKER niet Origin, en Absolution..

Herman
10 juni 2006, 18:53
Om toch nog even terug te komen op Knights Of Cydonia, hij begint wel steeds beter te klinken.. :)

Gitaro
10 juni 2006, 21:46
Altijd genoten van muse, maar ik ben bang dat dit (voor mij) een misser wordt... maargoed, ik bekijk het nog wel.

Nickname
11 juni 2006, 11:01
De eerste keer dat ik die nieuwe single op de radio hoorde dacht ik: heeft die DJ het nou verkeerd aangekondigd? is dit nou muse? Ik vond er echt niks aan.. maar ik moet zeggen naarmate je het vaker luistert het toch wel beter wordt... :)

Bloodline
11 juni 2006, 12:23
Ik ben al jaren fan van muse ( dankzij hun heb ik de gitaar opgepakt ! )
Showbiz vondt ik uber. Muscle Museum en Cave goh, ongelovelijk.
toen kwam Origin of Symmetry ( 1ste album wat ik van hun hoorde )
Het is nog needs me no.1 fav album allertijden. New Born, Megalomania, Plug in Baby . wie kan daarnou aan tippen ? vocals ? lekker hoog ! laten we maar nie beginnen over micro cuts.

Toen Absolution, ik werd al gek toen ik stockholm syndrome hoorde, lekker hard, goed. maar toen ik het album helemaal hoorde was ik een btje teleurgesteld.

ik ga binnenkort het album beluisteren, van de tracks die ik al heb gehoord ben ik opzich wel blij. het is iets nieuws maar het blijft toch gewoon de muse die je kent. En daarn ben ik blij om dat bands progress maken.
( hij is al op 17 % met . . .. downloaduh ! )

Bloodline
11 juni 2006, 21:42
klaar.
dit is een heerlijk album. . uit. ik ga hem ongetwijfeld kopen.

Sliver
12 juni 2006, 00:04
naar het schijnt hebben ze zich laten beinvloeden door de Belgische band Millionaire, en inderdaad, je hoort duidelijk dat ze aan het 'lenen' zijn geweest bij een nummer als Supermassive Black Hole. Ben benieuwd naar de rest van het album.

Bl44t44p
13 juni 2006, 23:06
Ik krijg nu overigens echt kippenvel van dat pianostuk in Hoodoo. Het lijkt wel of ze al het goede van Space Dementia en Apocalypse Please in één liedje hebben gegooid, alleen dan lang niet zo groots op gezet. Schitterend.

Bl44t44p
13 juni 2006, 23:06
Oh, en Knights of Cydonia wordt nóg steeds beter. Krijg zowat een orgasme joh.. briljant nummer!

Micro-e
23 juni 2006, 22:27
Oh, en Knights of Cydonia wordt nóg steeds beter. Krijg zowat een orgasme joh.. briljant nummer!


Op de myspace van muse staat dus een een stereo versie daarvan. Die is echt zoooo geweldig!

Bl44t44p
1 juli 2006, 19:53
Vanaf gisteren ligt ie in de winkels, en voor mij is elk nummer alleen maar beter geworden.. wat een toppertje :cool:

drap
1 juli 2006, 19:57
Ik, als Muse fan, vind het album maar zo zo. Ik weet niet, maar het is niet wat ik er van verwacht had. Het is ook geen heel slecht album, maar voor mij zeker de minste tot nu toe

Alchimiste
2 juli 2006, 13:10
Muse is een groep die zichzelf steeds wil vernieuwen. En we kunnen dat alleen maar appreciëren. Ik hoor te vaak repetitieve groepen die de formule uitmelken (Red Hot??)!
Leve Muse, ik heb eergisteren live gezien. On-ge-loof-lijk!

Bloodline
2 juli 2006, 23:39
Ik, als Muse fan, vind het album maar zo zo. Ik weet niet, maar het is niet wat ik er van verwacht had. Het is ook geen heel slecht album, maar voor mij zeker de minste tot nu toe

Ik, als Muse fan, vindt dat je nooit van Muse kan verwachten wat het gaat worden.

dus hierbij, ik verwachte niks, en ik vindt het album super, super, super top.

niet beter dan origin, maar gewoon super top.

drap
3 juli 2006, 00:00
Muse is een groep die zichzelf steeds wil vernieuwen. En we kunnen dat alleen maar appreciëren. Ik hoor te vaak repetitieve groepen die de formule uitmelken (Red Hot??)!
Leve Muse, ik heb eergisteren live gezien. On-ge-loof-lijk!

Nou noem je nou net een band op die juist wel telkens weer vernieuwt. Die band bestaat ook al ietsje langer als vanaf de hits van de laatste jaren. Ik weet niet hoe oud je bent, maar die band die jij noemt bestaat al langer als dat de meesten hier oud zijn. Maar goed, dat was de discussie niet, ik moest het alleen ff kwijt :) Ik mag het graag horen als bands niet telkens hetzelfde doen. Maar daarom kan de richting waarin een groep in is geslagen nog wel minder zijn als wat ze deden. Nummers als "Thoughts of a dying atheist" of "Plug in baby" heb ik niet kunnen ontdekken op dit album in de zin van wat die nummers bij me deden, namelijk kippevel veroorzaken. Het album is niet slecht, maar het is niet dat wat ik graag van Muse wil horen

Gitaro
3 juli 2006, 00:13
Daar sluit ik me bij aan, met dat over kippenvel. Qua lichte muziek luister ik vrijwel alleen naar metal, maar Muse wekte toch altijd iets bij me op. Deze keer niet... jammer

jorrit
3 juli 2006, 09:44
naar het schijnt hebben ze zich laten beinvloeden door de Belgische band Millionaire, en inderdaad, je hoort duidelijk dat ze aan het 'lenen' zijn geweest bij een nummer als Supermassive Black Hole. Ben benieuwd naar de rest van het album.

is alleen geleend van ene mevr. B. Spears...

Bl44t44p
3 juli 2006, 15:52
is alleen geleend van ene mevr. B. Spears...

:roll:

10 tekens.