PDA

View Full Version : Speaker vraagje Fender Blues Junior



hanzeman
8 juni 2006, 17:30
Voor in een binnenkort in mijn bezit komende Fender Blues Junior wil ik een speaker upgrade-tje uitvoeren. ik wil de standaard Eminence speaker vervangen door een betere 12 inch. Na wat Googlen is de meest voor de hand liggende upgrade een Jensen C12N.

Is dit inderdaad de beste oplossing (binnen de grenzen van het betaalbare, gelet op de verhouding met de niet bepaald boutique achtige Blues Junior: een Weber zou niet echt realistisch zijn misschien)?

Of is een Jensen P12Q speaker aan te raden?

Of misschien een Celestion (welke zou ik niet weten...)?

Ik ga er in met een strat met Samarian Cobalt elementen (s1 systeem) en houd wel van een helder geluid met sprankelend hoog. Qua pedalen gaan er evt. een tubescreamer, Memoryman en Dynacomp voor.

Lucluc
8 juni 2006, 18:45
Wat vind je niet mooi aan de speaker die er nu inzit?

hanzeman
8 juni 2006, 19:42
Klinkt wat dof, mist iets diepte en helderheid.

Heb goede verhalen gehoord over speaker upgrade naar een van de Jensen speakertjes

hanzeman
8 juni 2006, 20:00
Eigenlijk komt het neer op de keuze: Jensen C12N of Jensen P12Q...

Denk dat het de P12Q zal worden wegens meer hoog...

jacky
8 juni 2006, 22:29
Ik zou zeggen G12H30

hanzeman
9 juni 2006, 01:07
Is die Celestion ook geschikt voor een open back wat de Blues Jr is?

hanzeman
9 juni 2006, 09:08
Niemand andere ideeen?

Kim Wilson
9 juni 2006, 09:13
Ik heb zelf de J12N RI in mijn Hotrod, en ik moet zeggen dat ie erg dik klinkt. Wel goed strak in het laag, maar niet echt sprankelend hoog, zeg maar. Nou moet ik mijn beamblocker er ook nog tussenweg halen, dus helemaal representatief is het niet. Maar het is wel een fijne speaker, dat wel. Alleen niet veel hoog denk ik.

hanzeman
9 juni 2006, 10:12
Moderator, hoort ge mij? Ik stel deze vraag in de Moderne Versterkers groep, hier mag een slotje op...

bert k
9 juni 2006, 10:54
Uw wens is mijn bevel...:)