PDA

View Full Version : EMG > Fender Strat



BartL
8 juni 2006, 17:27
Stond er altijd wat sceptisch tegenover. Uit nieuwsgierigheid toch maar eens een set EMG aangeschaft (85-s-s met potmeters en de hele zooi al in elkaar gezet) voor 150 euri :cooler:

Zonet heb ik ze in mijn strat gezet. Even uitgeprobeerd op mijn NK3Amp, gemodde MS-10 en die weer geboost door een Drivemaster....


WAT EEN WERELDTONE!! :dontgeti: Dit had ik van tevoren echt niet verwacht. Zowel clean als overstuurd geweldig. Voor mij niets anders meer in mijn stratje!

Nog meer verrassende positieve ervaringen met deze pu's?

arjanb01
8 juni 2006, 17:37
Stond er altijd wat sceptisch tegenover. Uit nieuwsgierigheid toch maar eens een set EMG aangeschaft (85-s-s met potmeters en de hele zooi al in elkaar gezet) voor 150 euri :cooler:

Zonet heb ik ze in mijn strat gezet. Even uitgeprobeerd op mijn NK3Amp, gemodde MS-10 en die weer geboost door een Drivemaster....


WAT EEN WERELDTONE!! :dontgeti: Dit had ik van tevoren echt niet verwacht. Zowel clean als overstuurd geweldig. Voor mij niets anders meer in mijn stratje!

Nog meer verrassende positieve ervaringen met deze pu's?

jeps, deze set zit standaard in de Musicman Luke 2. Heb hem zelf en ik kan je verzekeren, wereldtone. Als je genoeg euris gespaard heb zou ik voor deze gitaar gaan, krijg je er een NOG beter tone uit en een 10x zo betere bespeelbaarheid/stemvastheid. Bovendien is deze gitaar ook nog eens lichter dan jouw stratje (net 3 kg) en is de afwerking ook nog eens beter. Nieuw kost deze MM Luke 2 2000 euris, tweedehands voor 1000 euro te krijgen.

BartL
8 juni 2006, 17:39
Geen enkele gitaar is zo stemvast als mijn Fender Plus Strat :mad:
Overigens speelt mijn strat heerlijk en heb ik totaal geen behoefte aan een nieuwe :)

(Moet jij ervanaf?:D)

arjanb01
8 juni 2006, 17:40
Geen enkele gitaar is zo stemvast als mijn Fender Plus Strat :mad:



Hehehe :D

hahahaha, op die strat plus zitten dezelfde locking tuners van schaller als op mn Luke 2. Echt, mn luke is echt beter dan die Strat Plus. Heb zelf een Strat Plus gehad en die gitaar kon echt niet in de schaduw staan wat kwaliteit betreft met die MM.

BartL
8 juni 2006, 17:42
Smaken verschillen hè...

;)

MichaelSS
8 juni 2006, 18:05
Stond er altijd wat sceptisch tegenover. Uit nieuwsgierigheid toch maar eens een set EMG aangeschaft (85-s-s met potmeters en de hele zooi al in elkaar gezet) voor 150 euri :cooler:

Zonet heb ik ze in mijn strat gezet. Even uitgeprobeerd op mijn NK3Amp, gemodde MS-10 en die weer geboost door een Drivemaster....




WAT EEN WERELDTONE!! :dontgeti: Dit had ik van tevoren echt niet verwacht. Zowel clean als overstuurd geweldig. Voor mij niets anders meer in mijn stratje!

Nog meer verrassende positieve ervaringen met deze pu's?


Wat ga je met je oude elementen doen ?? Mijn TEX bevallen me niet !

BartL
8 juni 2006, 18:27
Mijn Haeussels worden verkocht.

Edit:
Micheal, je hebt een mail. Wat bevalt je niet aan je Tex?

Blen-D*?
8 juni 2006, 18:32
als ik mijn nieuwe fender strat heb dan ga ik denk ik het brug element voor een emg vervangen de vader van een vriend van mij heeft dat ook gedaan en idd het klinkt als een beest maar is ook goed voor clean

BartL
8 juni 2006, 18:58
...hmmm, bij mij is hij alles behalve clean! Maar daar gebruik ik hem dan ook niet voor. Ik ben benieuwd hoe een EMG set in mijn Les Paul klinkt...

MichaelSS
8 juni 2006, 22:21
Mijn Haeussels worden verkocht.

Edit:
Micheal, je hebt een mail. Wat bevalt je niet aan je Tex?

De felle klank. Het schreeuwd, het blaft, en het staat me niet aan. Ik mis de warme fender klank.

Häussel is nu eigenlijk niet echt wat ik zoch, maar bedankt voor je aanbod!.
Ik zat zelf meer te denken aan Seymour duncan, of gewoon de fender pick-ups.

Zat zelf aan de STK-S2 Hot te denken.

Chroxy
8 juni 2006, 22:51
zeg bart! Mocht je ooit je elementen uit je LP willen verkopen.. bel even ! :)