PDA

View Full Version : "Wiebelend" geluid



BartL
8 juni 2006, 14:29
Enig idee waarom dit geluid niet zo ----------- gaat, maar zo /\/\/\/\/\/\?

Oftewel...hoe kom ik van die wiebelsound af?

Het ligt NIET aan de pickups of andere electronica, dat weet ik zeker. Het is dus de gitaar zelf.

Oude link

Ik sla gewoon steeds 1 noot aan zonder mijn vinger voor de rest te bewegen.

dirty-harry
8 juni 2006, 14:35
heb het zelf eens voorgehad bij één van mijn hohners.
Raar maar waar ik heb hem binnen gedaan bij luc vandenbroeck gitaarbouwer, hij heeft heel het spel open gegooid niks gevonden maar toen alles terug inelkaar stond was het weg?????????????????????????

Ik weet je bent hier niet veel mee, maar je bent niet de ennige die het meemaakt.

fred dons
8 juni 2006, 14:42
heb je al geprobeerd je pups iets lager te schroeven (het klinkt een beetje als wolfetones)

iwamoto
8 juni 2006, 14:44
heb je al geprobeerd je pups iets lager te schroeven (het klinkt een beetje als wolfetones)
ooh, dat de magneet de snaar een beetje bijtrekt?

Nickname
8 juni 2006, 14:47
ooh, dat de magneet de snaar een beetje bijtrekt?

Ik denk dat dat ook de meest logische verklaring is.. probeer het eens :)

BartL
8 juni 2006, 16:29
Heb de elementen zojuist vervangen door EMG's. Het geluid is voor het grootste gedeelte toch wel pleite :)

Waar, want in mijn Charvel had ik er geen last van (met dezelfde haeussel pickups)!

BartL
3 augustus 2006, 10:39
Het geluid is weer terug!! AAARGH!@#

Zou het kunnen dat het komt doordat de snaren allemaal een heel klein beetje tegen de hals aanlopen? Heb de actie een beetje verlaagd en de hals rechter gezet. Lijkt me dan dat dat het probleem is.

Ik zal hem morgen eens naar de gitaarboer brengen.

Edit: Ik zie dat ik de soundfile al van internet heb gehaald. Ik zal ff een nieuwe opnemen.

BartL
3 augustus 2006, 10:44
Ik denk dat dat ook de meest logische verklaring is.. probeer het eens :)
Dit denk ik dus niet, aangezien ik het met verschillende elementen alleen bij deze plank heb.

BartL
3 augustus 2006, 11:07
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/strat%20vreemd.wav

X-Rated
3 augustus 2006, 13:12
Hmmm, het klinkt niet helemaal zoals het bij wel een gebeurt. Maar het is wel vergelijkbaar met wat ik had. Het komt bij mij dan doordat de snaren rot zijn. Probeer eens een nieuwe setje snaren erop te zetten. Misschien werkt dat.

glacius
3 augustus 2006, 16:27
mischien lopen ze een beetje aan op je hals ...

Negative K3 fan
3 augustus 2006, 16:39
probeer eens nieuwe snaren idd

BartL
7 augustus 2006, 12:00
Nieuwe snaren liggen er al op :)

Ik heb ook het gevoel dat ze een beetje aanlopen.

Ik ben naar Walkers in Brunssum geweest. Rien had geen idee wat hij ermee moest aanvangen. Daarbij zeikt hij je af waar je bij staat! :mad:
Toen hij me vroeg waarom ik een lagere actie wilde, antwoorde ik dat ik dat lekker vond spelen. Zegt hij zo: Dat is helemaal niet waar!

Pfff...ik bedenk me nog wel eens 2 keer voordat ik daar weer naar binnen stap!

iwamoto
7 augustus 2006, 12:02
Nieuwe snaren liggen er al op :)

Ik heb ook het gevoel dat ze een beetje aanlopen.

Ik ben naar Walkers in Brunssum geweest. Rien had geen idee wat hij ermee moest aanvangen. Daarbij zeikt hij je af waar je bij staat! :mad:
Toen hij me vroeg waarom ik een lagere actie wilde, antwoorde ik dat ik dat lekker vond spelen. Zegt hij zo: Dat is helemaal niet waar!

Pfff...ik bedenk me nog wel eens 2 keer voordat ik daar weer naar binnen stap!
helden als hans stegers zijn een fan van lage actie :D maar je weet nu dus nog steeds niet waar het aan ligt? damn dude!

BartL
7 augustus 2006, 12:06
Nope, erg vreemd.

Hij heeft het niet altijd gedaan. Pas toen IK aan de zadeltjes en brug etc. begon te schroeven is het begonnen :cheerup: