PDA

View Full Version : Versterker VOX AC30CCX



Lucky1975
8 juni 2006, 09:57
Hey medemuzikanten,

Ik speel sinds een jaar of 3 gitaar in een coverband, genre pop/rock (Anouk, skunk anansie tot AC/DC & Bryan Adams. Sindsdien heb ik zoals zovelen onder jullie denk ik al serieus liggen prullen met mijn sound.
Even mijn setup uitleggen hoe deze tot nu was.

Gibson lp standard -> Boss GT6 -> Marshall anniversary lampenversterker.

Over die Boss GT6 kan ik een apart topic openen...heb die processor al drie jaar en dat ding heeft mij (letterlijk) grijze haren bezorgd. Je kunt daar ongelofelijke dingen uithalen zeggen ze...maar ik heb er 3 jaar over gedaan om een iets of wat fatsoenlijke overdrive uit te halen. Voor mij is de maat vol, dat ding vliegt buiten.

Door die frustraties en mede omdat ik bij een collega muziekant van mij een (oude) VOX AC30 heb gehoord en hierdoor ZEER onder indruk was (hij speelt via een telecaster en losse pedaaltjes) heb ik besloten om de hele zwik te verkopen van versterker tot boss gt6 en ander gear te halen.

Heb mij dus een VOX AC30CCX (die met de blue alnico's dus) gekocht.
Toch eens even die boss GT6 er op ingeplugd...dat klonk gewoon VERSCHRIKKELIJK !

Uiteindelijk heb ik die GT6 aan de kant geschoven en een los pedaaltje er op ingeplugd, een blue boy pedaal... klinkt al ongelooflijk veel beter.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips ivm die nieuwe AC30CCX ivm pedaaltjes, en instellingen? Zo heb ik bv vanachter de schakelaar op Warm gezet ipv Hot, omdat dit mooier klinkt. Toch vind ik het instellen van de vox op zich een moeilijk werkje, de equalizing een millimetertje verschuiven van bv de bass of treble heeft een grote invloed op je sound.
Vox AC30CCX gitaristen der lage landen verenigt u...en reply op dit topic met jullie tips, truuks en bevindingen !


Laat maar komen mensen en alvast bedankt !

Rock on.

Mr.Jay
8 juni 2006, 11:42
Hey medemuzikanten,