PDA

View Full Version : Versterker VOX AC30CCX



Lucky1975
8 juni 2006, 09:57
Hey medemuzikanten,

Ik speel sinds een jaar of 3 gitaar in een coverband, genre pop/rock (Anouk, skunk anansie tot AC/DC & Bryan Adams. Sindsdien heb ik zoals zovelen onder jullie denk ik al serieus liggen prullen met mijn sound.
Even mijn setup uitleggen hoe deze tot nu was.

Gibson lp standard -> Boss GT6 -> Marshall anniversary lampenversterker.

Over die Boss GT6 kan ik een apart topic openen...heb die processor al drie jaar en dat ding heeft mij (letterlijk) grijze haren bezorgd. Je kunt daar ongelofelijke dingen uithalen zeggen ze...maar ik heb er 3 jaar over gedaan om een iets of wat fatsoenlijke overdrive uit te halen. Voor mij is de maat vol, dat ding vliegt buiten.

Door die frustraties en mede omdat ik bij een collega muziekant van mij een (oude) VOX AC30 heb gehoord en hierdoor ZEER onder indruk was (hij speelt via een telecaster en losse pedaaltjes) heb ik besloten om de hele zwik te verkopen van versterker tot boss gt6 en ander gear te halen.

Heb mij dus een VOX AC30CCX (die met de blue alnico's dus) gekocht.
Toch eens even die boss GT6 er op ingeplugd...dat klonk gewoon VERSCHRIKKELIJK !

Uiteindelijk heb ik die GT6 aan de kant geschoven en een los pedaaltje er op ingeplugd, een blue boy pedaal... klinkt al ongelooflijk veel beter.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips ivm die nieuwe AC30CCX ivm pedaaltjes, en instellingen? Zo heb ik bv vanachter de schakelaar op Warm gezet ipv Hot, omdat dit mooier klinkt. Toch vind ik het instellen van de vox op zich een moeilijk werkje, de equalizing een millimetertje verschuiven van bv de bass of treble heeft een grote invloed op je sound.
Vox AC30CCX gitaristen der lage landen verenigt u...en reply op dit topic met jullie tips, truuks en bevindingen !


Laat maar komen mensen en alvast bedankt !

Rock on.

Mr.Jay
8 juni 2006, 11:42
Hey medemuzikanten,

Ik speel sinds een jaar of 3 gitaar in een coverband, genre pop/rock (Anouk, skunk anansie tot AC/DC & Bryan Adams. Sindsdien heb ik zoals zovelen onder jullie denk ik al serieus liggen prullen met mijn sound.
Even mijn setup uitleggen hoe deze tot nu was.

Gibson lp standard -> Boss GT6 -> Marshall anniversary lampenversterker.

Over die Boss GT6 kan ik een apart topic openen...heb die processor al drie jaar en dat ding heeft mij (letterlijk) grijze haren bezorgd. Je kunt daar ongelofelijke dingen uithalen zeggen ze...maar ik heb er 3 jaar over gedaan om een iets of wat fatsoenlijke overdrive uit te halen. Voor mij is de maat vol, dat ding vliegt buiten.

Door die frustraties en mede omdat ik bij een collega muziekant van mij een (oude) VOX AC30 heb gehoord en hierdoor ZEER onder indruk was (hij speelt via een telecaster en losse pedaaltjes) heb ik besloten om de hele zwik te verkopen van versterker tot boss gt6 en ander gear te halen.

Heb mij dus een VOX AC30CCX (die met de blue alnico's dus) gekocht.
Toch eens even die boss GT6 er op ingeplugd...dat klonk gewoon VERSCHRIKKELIJK !

Uiteindelijk heb ik die GT6 aan de kant geschoven en een los pedaaltje er op ingeplugd, een blue boy pedaal... klinkt al ongelooflijk veel beter.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips ivm die nieuwe AC30CCX ivm pedaaltjes, en instellingen? Zo heb ik bv vanachter de schakelaar op Warm gezet ipv Hot, omdat dit mooier klinkt. Toch vind ik het instellen van de vox op zich een moeilijk werkje, de equalizing een millimetertje verschuiven van bv de bass of treble heeft een grote invloed op je sound.
Vox AC30CCX gitaristen der lage landen verenigt u...en reply op dit topic met jullie tips, truuks en bevindingen !
Laat maar komen mensen en alvast bedankt !
Rock on.

Foute forum > moet je op "moderne versterkers" zijn lijkt me.

JaY

marc_o
8 juni 2006, 11:53
En daar zijn al een aantal VOX threads bezig ook, waaronder eentje van mezelf, ook met welke pedalen ze werken. succes!

Lucky1975
8 juni 2006, 11:56
owkeey...me culpa.
Kan iemand dit subject verzetten?

thieske
8 juni 2006, 12:42
nou weet ik niet of ik hierop mag reageren..
misschien ff opnieuw openen in het moderne amps subforum.. zou er zelf ook graag over doorlullen(ik heb er ook een)((en werk ook met losse pedaaltjes)

Lucky1975
8 juni 2006, 13:12
nou weet ik niet of ik hierop mag reageren..
misschien ff opnieuw openen in het moderne amps subforum.. zou er zelf ook graag over doorlullen(ik heb er ook een)((en werk ook met losse pedaaltjes)

Ik copieer 'm in het moderne amps forum.
Neem aan de de moderators deze hier wel kunnen verwijderen.
Alvast mijn excuses voor het ongemak (nieuw hier).

Dur reageren maar op dat forum !

greetz,
Luc

Lucky1975
8 juni 2006, 13:13
Hey medemuzikanten,

Ik speel sinds een jaar of 3 gitaar in een coverband, genre pop/rock (Anouk, skunk anansie tot AC/DC & Bryan Adams. Sindsdien heb ik zoals zovelen onder jullie denk ik al serieus liggen prullen met mijn sound.
Even mijn setup uitleggen hoe deze tot nu was.

Gibson lp standard -> Boss GT6 -> Marshall anniversary lampenversterker.

Over die Boss GT6 kan ik een apart topic openen...heb die processor al drie jaar en dat ding heeft mij (letterlijk) grijze haren bezorgd. Je kunt daar ongelofelijke dingen uithalen zeggen ze...maar ik heb er 3 jaar over gedaan om een iets of wat fatsoenlijke overdrive uit te halen. Voor mij is de maat vol, dat ding vliegt buiten.

Door die frustraties en mede omdat ik bij een collega muziekant van mij een (oude) VOX AC30 heb gehoord en hierdoor ZEER onder indruk was (hij speelt via een telecaster en losse pedaaltjes) heb ik besloten om de hele zwik te verkopen van versterker tot boss gt6 en ander gear te halen.

Heb mij dus een VOX AC30CCX (die met de blue alnico's dus) gekocht.
Toch eens even die boss GT6 er op ingeplugd...dat klonk gewoon VERSCHRIKKELIJK !

Uiteindelijk heb ik die GT6 aan de kant geschoven en een los pedaaltje er op ingeplugd, een blue boy pedaal... klinkt al ongelooflijk veel beter.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips ivm die nieuwe AC30CCX ivm pedaaltjes, en instellingen? Zo heb ik bv vanachter de schakelaar op Warm gezet ipv Hot, omdat dit mooier klinkt. Toch vind ik het instellen van de vox op zich een moeilijk werkje, de equalizing een millimetertje verschuiven van bv de bass of treble heeft een grote invloed op je sound.
Vox AC30CCX gitaristen der lage landen verenigt u...en reply op dit topic met jullie tips, truuks en bevindingen !


Laat maar komen mensen en alvast bedankt !

Rock on.

marc_o
8 juni 2006, 13:38
Nou moe? Nu staat ie er nog een keertje in, PM even naar een Mod dat je die andere kan sluiten ofzo...

charlie45
8 juni 2006, 13:54
ik heb ook een vox, ik zet de eq gewoon recht, en daarna compenseer ik een klein beetje voor de ruimte. het idee van een goeie versterker is dat je niet teveel aan de knopjes hoeft te draaien.

verder werkt een tubescreamer erg goed met een vox. ik gebruik een fulldrive, en ik laat dan flink wat oversturing uit de fulldrive komen.

de volume knop is wat mij betreft de belangrijkste eq knop, want de klank verandert naarmate je hem harder zet.

ponq
8 juni 2006, 14:07
Ik verwacht begin volgende week de Vox AC30 cc1 112 te hebben. (soortgelijk verhaal btw...geen gt6 maar n digitech gnx4 in mijn geval, staat nu 2 uur nog cheap op ebay.de <300 euro mocht iemand interesse hebben :P). Ben benieuwd hoe ie gaat klinken!

thieske
8 juni 2006, 14:16
ik denk dat een goeie (treble) booster wonderen kan doen.. ik heb nu een bagger/cheapo pre-amp booster van behringer. maar krijg binnekort een sho/little red trebler in een kloonding
Dan kan je lekker je cleane geluid voor slag enzo doen, en die booster doet echt wonderen.. heb je soms geneens een overdrive nodig..(niet dat ik die niet gebruik..maar het hoeft niet)

Lucky1975
8 juni 2006, 14:20
Ik verwacht begin volgende week de Vox AC30 cc1 112 te hebben. (soortgelijk verhaal btw...geen gt6 maar n digitech gnx4 in mijn geval, staat nu 2 uur nog cheap op ebay.de <300 euro mocht iemand interesse hebben :P). Ben benieuwd hoe ie gaat klinken!

En welk pedaaltje ga je gebruiken voor de overdrive ? Al iets in gedachte?

ponq
8 juni 2006, 14:49
Ik heb een Tonebone Hotbritish, niet echt n OD of uhm, echt niet zeg maar. t is mn eerste buizenamp dus ik heb eigenlijk geen idee hoe t gaat klinken met bepaalde pedaaltjes. We gaan t zien ;)