PDA

View Full Version : Zon!!! (...) Zon?!?



Izegrim
8 juni 2006, 11:56
Eh...

Allemaal leuk dat lekkere weer, maar nu merk ik dat mijn gitaren met de achterkant in de ochtendzon staan. Gaat dat mijn gitaren ongewild relicen? Worden mijn maple halzen oranje en de lak vaal?

MichaelSS
8 juni 2006, 12:46
Doe je gordijn dicht > Zet je gitaren ergens anders neer > Ga heel hard wensen dat het weer winter word ( als je dit maar laat ..... )

Izegrim
8 juni 2006, 13:10
Tja, ik heb heel veel ramen op m'n kamer en geen gordijnen dus dat is niet echt een optie. Maar gezien je reactie mag ik aannemen dat je ervan uitgaat dat de zon z'n weerslag heeft op de cosmetische conditie van mijn slaghoutcollectie? :D

Iemand die het zeker weet?

future2future
8 juni 2006, 13:12
Ja heeft wel effect, maar gaat echt niet zo heel snel

Emocide
8 juni 2006, 13:16
zon heeft zeker effect :O
zelfs gewoon licht al!
ik heb mijn gitaren altijd dicht in een kist :P *noem me ziek* maar ik denk als je ze elke ochtend daar laat staan dat jij over 3 maand een ander kleurtje gitaren hebt :P

Kim Wilson
8 juni 2006, 13:18
Ik denk dat het WK een grotere invloed heeft op het oranje kleuren van spullen dan een beetje ochtendrood...

http://www.hollandcourier.com/Nederland_helemaal_Oranjegek.jpg

nielsduursma
8 juni 2006, 13:20
whaha, ik heb een squier stratje, die staat al ruim 2,5 jaar in de zon en nu pas begint de slagplaat een beetje te vergelen. op de lak is nog helemaal niks aan te merken (op wat krasjes en deukjes)

FruscianteFan
8 juni 2006, 13:39
Mijn Squier staat niet eens echt in de zon.. en zo ziet de slagplaat er na 2,5 jaar uit:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/Stratclose-up.jpg

Kim Wilson
8 juni 2006, 13:48
Dan moet je niet zoveel roken! :p

dirty-harry
8 juni 2006, 14:39
hier gaat het koffie en thee verhaal beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat zeker geen gitaar in de zon staan, hij verkleurt inderdaad mooi meegenomen voor het relicen.
Maar het hout van de gitaar begint te werken wat het trouwens altijd doet, maar het kan soms extreme gevolgen hebben teveel warmte.

Tupelo
8 juni 2006, 14:46
Vooral schommelingen. Mijn archtop kan ik haast gebruiken als barometer. :D

FruscianteFan
8 juni 2006, 14:56
Dan moet je niet zoveel roken! :pVolgens mij komt het gewoon doordat stof op m'n kamer vrij spel heeft. Niemand in dit huis rookt.

Mike McCready
8 juni 2006, 18:06
Misschien is er een transparante uv-folie die je tegen je raam kunt plakken. Achter een autoruit kun je immers ook niet bruin worden aangezien dit gelaagd glas is met uv-folie ertussen.

Tupelo
8 juni 2006, 18:47
Volgens mij komt het gewoon doordat stof op m'n kamer vrij spel heeft. Niemand in dit huis rookt.

Een fruscianefan die niet eens rookt. Dat schiet niet op hèh. :roll:

vester86
8 juni 2006, 20:02
Misschien is er een transparante uv-folie die je tegen je raam kunt plakken. Achter een autoruit kun je immers ook niet bruin worden aangezien dit gelaagd glas is met uv-folie ertussen.

dat komt niet door de folie, maar juist door het glas, achter glas word je niet bruin

sickpunk
8 juni 2006, 20:10
volgens mij word je achter glas zit wel bruin(ja op een langzamer tempo) maar je word alsnog bruin

Mufftin
8 juni 2006, 20:57
ja volgens mij ook, glas houdt veel uv tegen, maar je wordt er wel bruin van. Niet snel maar uiteindelijk wel.

Eko
9 juni 2006, 00:43
Even voor de lol. Ik werk al sinds 1978 in het glas. Glas laat UV door, alleen niet alle delen. Dat gedeelte waar je bruin van wordt niet. Echter ik verkoop lijm welke met UV licht wordt uitgehard voor glas. sterker kan niet. Ha Ha..
Je instrument laten kleuren kun je misschien onder de zonnebank doen. Altijd goed voor een kleurtje!

FruscianteFan
9 juni 2006, 07:43
Een fruscianefan die niet eens rookt. Dat schiet niet op hèh. :roll:ik werk m'n lichaam wel op andere manieren naar de kloten :hippie:

Luke-wannabe
9 juni 2006, 12:53
Ja veel neuken ofzo?

Kim Wilson
9 juni 2006, 13:18
Nee, seks is hartstikke gezond, dus daarmee help je je lichaam niet naar de knoppen...

dwergje
9 juni 2006, 13:26
Nee, seks is hartstikke gezond, dus daarmee help je je lichaam niet naar de knoppen...

ligt er maar aan met wie je het onveilig doet

Kim Wilson
9 juni 2006, 13:28
Haha! Dat is ook weer waar. :D

FruscianteFan
9 juni 2006, 13:41
Ja veel neuken ofzo?ssjt.. niet waar iedereen het kan lezen!

GunMetalBlue
9 juni 2006, 20:15
Ja veel neuken ofzo?

zeg maar Luke-wannado :seriousf:

Kim Wilson
9 juni 2006, 21:57
Of Fuck-wannabe...

sembo
9 juni 2006, 23:26
niet in de zon houden zet hem op een plekje waar schaduw is in je huis

dan blijf je kleur van je gitaar langer mooier dan als hij in de zon staat.
8)

Luke-wannabe
10 juni 2006, 00:13
zeg maar Luke-wannado :seriousf:
Luke-wannado his girlfriend :p

GunMetalBlue
10 juni 2006, 19:50
@ luke: Ben jij daar niet wat jong voor joh...

(nu niet naar mijn profiel gaan kijken he...)

Orpheo
10 juni 2006, 21:38
@ luke: Ben jij daar niet wat jong voor joh...

(nu niet naar mijn profiel gaan kijken he...)


je bent er toch nooit te jong voor?

ledzeppelin
10 juni 2006, 21:53
Misschien is er een transparante uv-folie die je tegen je raam kunt plakken. Achter een autoruit kun je immers ook niet bruin worden aangezien dit gelaagd glas is met uv-folie ertussen.

de vooruit is gelaagd dat klopt (glas-folie-glas) maar die folie is aleen maar voor de kleur (groen, blauw of brons) de zonneband (strook van 20cm aan de bovenkat van de ruit) en voor de veiligheid, dus nhet houdt niet de uv straling tegen, anders is dit met een coating ruit zoals je bijv. bij peugot 307 en opel zafira goed kan zien (de paars of bruine gloed) dit komt door de metaal deeltjes die in de folie zijn verwerkt.

srry moest jullie ff vervelen met mijn werk ik kon het echt niet laten!!

ruitschade pm me of bel het nummer van de sponsor van christian albers :satisfie:

Izegrim
10 juni 2006, 23:56
Goed, goed... Ik houd voor de zekerheid mijn Jacksons maar uit de zon. Maar mijn Charvel heeft een ander beleid toegewezen gekregen. De Jacksons staan netjes in de hoek met uiterst links, pal in de zon, mijn Charvel strat die lekker mag verkleuren van mij. Helemaal omdat ik vlakbij een strandje woon en lekker in de zon gitaar wil spelen. Vandaag dus lekker geoefend met een koud biertje (of negen eigenlijk) met m'n strat pal in de zon, geplant in het zand en besmet met barbeque-vet. Het is officieel een beater nu. :D

rocker_71
12 juni 2006, 09:47
Ik vind het juist wel gaaf als de lak verkleurd. Daar wordt ie en beetje vintage van. 8-)
Mijn pick-ups zijn van wit naar geel gegaan, prachtig.
Maarre.... de gitaar moet niet in de felle zon staan, want da's niet goed voor het hout enzo.

Davidian
12 juni 2006, 11:08
Gebeurt dat met gitaren die een olie finish hebben ook?

Anders Destium
12 juni 2006, 11:35
Ik zal voor de grap vanavond eens een foto maken van de body van mijn (geoliede) Ibanez RX750. Voor het veranderen van een pup schroefde ik laatst de slagplaat eraf, en reken maar dat er een (flink) kleurverschil kan optreden maar niet zozeer door de zon :) Onder de slagplaat is hij nog de oorspronkelijke kleur, maar door het oliën en onderhouden is hij op andere plaatsen een stuk donkerder geworden.

Orpheo
12 juni 2006, 12:11
maar je gitaar gaat niet 'raar' doen als ie in de zon ligt dus? niet in de volle zon natuurlijk, maar toch... ik wil nl de lak op mn gibbie (de sunburst) wat 'ouder' maken...