PDA

View Full Version : Guytron ombouwen voor 2e mastervolume? wat zijn de mogelijkheden?



ieme
8 juni 2006, 07:03
Al een paar jaar speel ik over de guytron gt100 qua geluid perfect voor mij maar qua opties niet altijd, is het mogelijk om er een 2e mastervolume op te zetten en deze net als de kanaal schakelaar voetschakelbaar te maken zodat ik een live een volume solo boost heb... Wie zou je mij anders adviseren? Wat zijn de kosten van zoiets?

Ieme

LordRiffenstein
8 juni 2006, 07:57
Zet je loop mix op 100% (serie loop) en gooi er een volumepedaal in, alle mogelijke volume standen beschikbaar!

Helter Skelter
8 juni 2006, 09:34
een 2e mastervolume creëren op een amp met een goede loop kan nooit een probleem zijn imo: volumepedaal of een eq'tje (GE-7 of iets dergelijks) in de loop doen het perfect. Met een eq'tje kan je trouwens als extra optie ook nog eens je sologeluid 'shapen'

Negative K3 fan
8 juni 2006, 20:59
zo een modificatie is wel mogelijk, maar zoals nico al zei omhelst het nogal wat...daar is het denk ik verstandiger eerst zeker te weten dat je niets soortgelijks met de effects loop kunt bereiken.

bluegate
8 juni 2006, 23:26
Ik gebruik ook de Loop hiervoor.

Mooie van de oude GT100 is dat er 2 loops op zitten.

Zou ook willen dat er een 2e master op zat, wel zo makkelijk en het signaal
blijft dan binnen de versterker ipv kabel naar volumepedaal en kabel retour.

(Zie ik daar trouwens een AC30 te koop...? :seriousf: )

Helter Skelter
9 juni 2006, 13:00
is het mogelijk om er een 2e mastervolume op te zetten en deze net als de kanaal schakelaar voetschakelbaar te maken zodat ik een live een volume solo boost heb?

tja, het is de mensheid gelukt om een karretje op Mars te laten rijden dus een extra master op een simpel stukje techniek als een gitaarversterker zal ook wel lukken denk ik...